EN HR
  • Kvadrat 15

    18:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Ruben Östlund
    Scenarist: Ruben Östlund
    Producent: Erik Hemmendorff, Philippe Bober
    Produkcijska kuća: Plattform Produktion, Essential Films, Parisienne, Coproduction Office
    Direktor fotografije: Fredrik Wenzel
    Montaža: Ruben Östlund, Jacob Secher Schulsinger
    Glumci: Claes Bang, Elisabeth Moss, Dominic West, Terry Notary, Christopher Læssø

    Zemlja: Švedska, Njemačka, Francuska, Danska
    Godina: 2017.
    Trajanje: 151'
    Početak prikazivanja: 14. 12. 2017.

    Sinopsis

    Christian je ugledni kustos u muzeju suvremene umjetnosti čiji se život okrene naglavačke kada mu nasred ulice ukradu mobitel i novčanik. Nakon što putem aplikacije locira mobitel odluči ostaviti gnjevno pismo u poštanskim sandučićima svih potencijalnih lopova. Suluda gesta pretvori se u noćnu moru kad Christian dobije neočekivani odgovor na svoje pismo. Paralelno Christian priprema svoju sljedeću veliku izložbu, 'Kvadrat', instalaciju koja poziva prolaznike na altruizam. No uskoro će saznati kako nije lako živjeti prema vlastitim idealima. PR agencija koja radi za muzej pokreće kontroverznu medijsku kampanju koja će izazvati burne reakcije javnosti i dovesti našeg junaka u egzistencijalnu krizu.

    Žestoka satira umjetničkog miljea bavi se rastućim trendom egocentrične individualnosti i gubitkom zajedništva u društvu medijske mašinerije i spektakla. Švedski redatelj Ruben Östlund stvorio je nevjerojatno zabavan, ali istovremeno moćan i uznemirujuć film koji ispituje granice političke korektnosti, umjetničke slobode i slobode govora. Apstraktna umjetnička instalacija koja bi trebala predstavljati socijalnu utopiju postaje paradigma kukavičluka ovog svijeta, i Östlund se ruga njegovom licemjerju ne propuštajući nijedan detalj, uz zaprepašćujuću inteligenciju i nevjerojatan humor. 

    Nagrade i festivali

    Cannes Film Festival 2017. - Zlatna palma, Nagrada Vulcain
    30. Europske filmske nagrade - najbolji film, komedija, režija, scenarij, glumac (Claes Bang) i scenografija
    Zlatni globus - nominacija za najbolji strani film

    Životopis redatelja

    Ruben Östlund (Styrsö, Švedska, 1974.) studirao je na Sveučilištu u Göteborgu. S Erikom Hemmendorffom, producentom svih njegovih filmova, osnovao je Platform Produktion. Nakon prvijenca 'The Guitar Mongoloid' (2005.) snimio je 'Protiv svoje volje' (2008.), koji je prikazan u kanskom programu Izvjesni pogled. Njegov treći film, 'Igra' (2011.) premijerno je prikazan u programu 15 dana autora (Director’s Fortnight) u Cannesu. Četvrti igrani film, proslavljeni 'Turist', osvojio je nagradu u programu Izvjesni pogled i nominiran je za nagradu Zlatni globus. Za kratkometražni film 'Incident by a Bank' Östlund je 2010. osvojio Zlatnog medvjeda na Berlinaleu. Za svoj najnoviji film 'Kvadrat' osvojio je Zlatnu palmu u Cannesu 2017., nominiran je za Zlatni globus i Oscara te je bio apsolutni pobjednik 30. dodjele Europskih filmskih nagrada.

    Velika dvorana
    23.6. Subota, 18:00
    3.7. Utorak, 20:30
    11.7. Srijeda, 20:00
    5.8. Nedjelja, 20:15

    Dvorana Müller
    16.7. Ponedjeljak, 18:00

    Kupi ulaznice

  • Sicilijanska bajka 12

    18:15, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Fabio Grassadonia, Antonio Piazza
    Scenarist: Fabio Grassadonia, Antonio Piazza
    Producent: Nicola Giuliano, Francesca Cima, Carlotta Calori, Massimo Cristaldi
    Produkcijska kuća: Indigo Film, Cristaldi Pics, Rai Cinema, Mact Productions, JPG Films, Ventura Film, RSI-Radiotelevisione Svizzera
    Direktor fotografije: Luca Bigazzi
    Montaža: Cristiano Travaglioli
    Glumci: Julia Jedlikowska, Gaetano Fernandez, Corinne Musallari, Andrea Falzone, Federico Finocchiaro

    Zemlja: Italija, Francuska, Švicarska
    Godina: 2017.
    Trajanje: 122'

    Sinopsis

    U malenom sicilijanskom selu na rubu šume, nestaje 13-godišnji Giuseppe, sin mafijaškog ubojice koji je počeo surađivati s policijom. Luna, Giuseppeova kolegica iz razreda koja je zaljubljena u njega, odbija prihvatiti njegov misteriozni nestanak. Ona se buni protiv „kodeksa tišine“ koji vlada otokom i ponire u mračni svijet kriminalnog podzemlja koji ga je progutao. Inspiriran istinitim događajem koji je užasnuo Italiju, ovaj žanrovski spoj trilera i gotičke bajke mračna je nadnaravna priča o gubitku nevinosti i kritika prestrašenog društva otupjelog na okrutnu kriminalom zatrovanu svakodnevicu. Film Rita redateljskog dua Grassadonije i Piazze proglašen je najboljim kratkim filmom na 8. ZFF-u. 2014. je na ZFF-u prikazan i njihov cjelovečernji film Salvo.

    Nagrade i festivali

    Cannes Film Festival – Tjedan kritike 2017.
    Sundance Film Festival 2017. – nagrada Sundance Institute/Mahindra Global Filmmaking za scenarij
    Chicago International Film Festival 2017.
    Zagreb Film Festival 2017. - natjecateljski program Ponovno s nama
    Nagrade David di Donatello - najbolji adaptirani scenarij

    Životopis redatelja

    Fabio Grassadonia i Antonio Piazza scenaristi su i redatelji. U ljeto 2009. debitirali su kao redatelji filmom 'Rita'. Za svoj prvi cjelovečernji film 'Salvo' osvojili su Grand Prix na Tjednu kritike u Cannesu.

    Velika dvorana
    2.7. Ponedjeljak, 20:15

    Dvorana Müller
    23.6. Subota, 18:15
    25.6. Ponedjeljak, 21:00
    29.6. Petak, 18:15
    7.7. Subota, 20:45
    11.7. Srijeda, 20:45
    2.8. Četvrtak, 18:00

    Kupi ulaznice

  • Viva ludež: Razgovor s trojicom od Ferala

    20:30, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Marina Banićević, Saša Stanić
    Scenarist: Marina Banićević, Saša Stanić
    Producent: Marina Banićević, Saša Stanić
    Produkcijska kuća: Udruga Facultas
    Montaža: Liza Žufić
    Glazba: Ivor Sikimić
    Glumci: Viktor Ivančić, Predrag Lucić, Boris Dežulović

    Zemlja: Hrvatska
    Godina: 2018.
    Trajanje: 100'
    Početak prikazivanja: 13. 6. 2018.

    Sinopsis

    Već je deset godina prošlo otkako je Feral Tribune prestao izlaziti. Posljednji broj toga najpoznatijeg glasila hrvatskih anarhista, protestanata i heretika objavljen je 20. lipnja 2008. Na naslovnici zaključnog broja našla se fotografija Charlieja Chaplina u ulozi „Skitnice“ popraćena proročanskim riječima „Put pod noge“. U međuvremenu su tisuće hrvatskih građana preuzele Chaplinovu ulogu te s motom „put pod noge“ napustile Hrvatsku u potrazi za boljim životom. O Feralu se pak otkako ga nema i dalje govori, i dalje se piše, i dalje je relevantan, te na koncu, umjesto da nestane, on stoji kao dokument jednoga vremena koje nikako ne prestaje.

    Viva Ludež: Razgovor s trojicom od Ferala donosi ono što mu naslov otkriva: razgovor s Viktorom Ivančićem, Predragom Lucićem i Borisom Dežulovićem, pokretačima i zaštitnim licima političko-satiričkog lista koji je obilježio medijsku scenu izvan okvira nacionalnih granica. Feral Tribune je tijekom svojeg trajanja bio kontinuirani komentator političkih, društvenih, gospodarskih i kulturnih zbivanja u Hrvatskoj. Istovremeno je bio bespoštedni demistifikator državotvornih ideologema, savjesni izvjestitelj ratnih zbivanja, denuncijator kriminogenih radnji u procesima privatizacije i uopće tranzicije te neprikosnoveni satiričar malformacija našeg društva. O svemu su tome, i koječemu drugom, autori filma razgovarali s trojicom od Ferala, koji su i pred kamerama pokazali ono što su odavno dokazali u svojim tekstovima – da su neprikosnoveni predstavljači rableovštine te potvrdili riječi Waltera Benjamina, prema kojemu „Nema boljeg ishodišta mišljenju od smijeha“.

    Razgovor vođen s trojicom od Ferala sniman je u riječkom antikvarijatu Ex libris koncem veljače 2016. godine. Odabirom razgovorne forme, koja je obogaćena arhivskom građom iz samih brojeva Feral Tribunea, kao i različitim vrstama informacija te animacijskih intervencija, dan je uvid u neke od ključnih trenutaka lista, kao i u razmišljanja trojca Viva Ludež o pitanjima koja ne gube na svojoj aktualnosti. Stoga ovaj film, kao svojevrsni memento, kroz prezentaciju priče o Feral Tribuneu i njegovim ključnim akterima neprestano uspostavlja paralelizme između socijalističkoga sustava tijekom osamdesetih, načelno demokratskoga sustava devedesetih i „posttranzicijskog“ društva dvijetisućitih te time podcrtava konstantu Feralova djelovanja, a ona se manifestira kroz kontinuiranu i dosljednu satiru svih političkih uređenja i opcija koje su nas tijekom njegova trajanja pratile.

    Dvorana Müller
    23.6. Subota, 20:30
    27.6. Srijeda, 20:45
    3.7. Utorak, 18:15
    11.7. Srijeda, 19:00
    23.7. Ponedjeljak, 20:45
    2.8. Četvrtak, 20:15

    Kupi ulaznice

  • Bez ljubavi 12 (Subtitled Tuesday)

    20:45, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Andrej Zvjagincev
    Scenarist: Oleg Negin, Andrej Zvjagincev
    Producent: Gleb Fetisov, Sergej Melkumov, Aleksander Rodnyansky
    Produkcijska kuća: Arte France Cinéma, Fetisoff Illusion, Les Films du Fleuve
    Direktor fotografije: Evgueni Galperine, Sacha Galperine
    Montaža: Mikhail Krichman
    Glazba: Evgueni Galperine, Sacha Galperine
    Glumci: Maryana Spivak, Alexey Rozin, Matvey Novikov

    Zemlja: Rusija, Francuska
    Godina: 2017.
    Trajanje: 127'
    Početak prikazivanja: 11. 12. 2017.

    Sinopsis

    Ženija i Boris bračni su par u procesu gorke rastave. Oboje pred sobom imaju već isplaniranu budućnost i nestrpljivo iščekuju okončanje razvoda kako bi započeli novi život s drugim partnerima. Boris s privlačnom, i trudnom, djevojkom Mašom, a Ženija s imućnim biznismenom Antonom. Nijedno od njih ne pokazuje previše zanimanja za sina Aljošu kojeg vide tek kao jednu od prepreka na putu prema novoj blistavoj budućnosti. A onda Aljoša nestane bez traga. Mučna potraga započinje...

    Nagrade i festivali

    Cannes Film Festival 2017. - nagrada žirija i nominacija za Zlatnu palmu
    London Film Festival 2017. - nominacija za najbolji film
    Filmfest München 2017. - nagrada za najbolji film
    Vukovar Film Festival 2017.
    Zagreb Film Festival 2017. - nagrada Zlatni bicikl
    Dodjela nagrada César 2018. - najbolji strani film

    Životopis redatelja

    Andrey Zvjagincev rođen je 1964. godine u Novosibirsku, Sibir. Nakon što je 1990. diplomirao na odjelu glume ruske Akademije za kazališnu umjetnost, Zvajgincev je počeo glumiti u kazalištu, na televiziji i u filmovima. Godine 2000. debitirao je kao redatelj s s tri epizode tv- serije 'The Black Room'. Njegov prvi dugometražni film, 'Povratak', bio je nominiran za Zlatni globus nakon što je osvojio Zlatnog lava i nagradu za najboljeg debitanta na filmskom festivalu u Veneciji 2003. godine. Njegov drugi film, 'Izgnanstvo', premijerno je prikazan na festivalu u Cannesu 2007. godine gdje je Konstantin Lavronenko postao prvi ruski glumac koji je osvojio nagradu za najboljeg glumca. Za svoj treći film 'Elena' Zvajgincev je osvojio za najbolji scenarij na festivalu u Sundanceu. Njegov film iz 2014. godine 'Levijatan' prikazan je u službenoj konkurenciji festivala u Cannesu gdje su Zvajgincev i Oleg Negin osvojili nagradu za najbolji scenarij. 'Levijatan' je nakon toga osvojio Zlatni globus za najbolji strani film te je bio nominiran za Oscara u istoj kategoriji.

    Velika dvorana
    23.6. Subota, 20:45
    4.7. Srijeda, 19:30
    14.7. Subota, 20:45
    24.7. Utorak, 20:30
    4.8. Subota, 20:30

    Kupi ulaznice

Sljedeći
Prethodni

Izdvojeno