EN HR
  • Kapetan iz Köpenicka

    15:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Helmut Käutner
    Scenarist: Helmut Käutner, Carl Zuckmayer
    Produkcijska kuća: Real-Film GmbH
    Direktor fotografije: Albert Benitz
    Montaža: Klaus Dudenhöfer
    Glumci: Heinz Rühmann, Hannelore Schroth, Martin Held, Erich Schellow

    Zemlja: SR Njemačka
    Godina: 1956.
    Trajanje: 93'
    Početak prikazivanja: 10. 5. 2017.

    Sinopsis

    U listopadu 1906. godine Wilhelm Voigt, postolar koji je postao prevarant, ušao je u kopeničku vijećnicu s grupicom vojnika koje je pokupio na ulici i uhitio gradonačelnika; Voigt je to mogao učiniti jer je nosio uniformu vojnog kapetana. To je povijesno točno – slučaj je postao svjetski poznat. Carl Zuckmayer potom je pretvorio tu priču u satiru pruske vojne kulture partikularno, i opsjednutost Njemačkog Carstva redom i poslušnošću generalno: sve što njegov Voigt želi jest postati pošten građanin nakon što je proveo vrijeme u zatvoru. No nažalost, jedino što sve zanima jest je li služio u vojsci – ako nema dokaza o služenju vojske, nema boravišne dozvole, što znači da nema posla, ni putovnice, ni ičega. Kada Voigt zauzme kopeničku vijećnicu, on samo želi putovnicu – da bi dobio posao i boravišnu dozvolu i vodio pristojan civilni život; no ured za te stvari nalazi se negdje drugdje… Poput tolikih filmova iz toga perioda, Kapetan iz Köpenicka ideološki proturječi samomu sebi: možemo ga interpretirati kao poziv na građanski neposluh (silno potreban narodu kojim autoritativno upravljaju njegovi izabrani predstavnici), no prisutno je i nešto utješno, umirujuće, iz gledišta publike (niže) srednje klase gotovo apologetski u Voigtovim pučkim manirama, psina namijenjena glavešinama. No jedno je sigurno: izrugivanje vojske u vrijeme kad je BRD nakon podugačkih rasprava (a možda i prljave igre najviših nacionalnih ešalona) konačno dobio svoju vojsku nije primljeno blagonaklono u mnogim konzervativnim krugovima. 

    U sklopu 10. Subversive Film Festivala posebni program pod nazivom Voljeni i odbačeni posvećen je retrospektivi njemačkog filma iz Adenauerove ere, a koja pokriva razdoblje od 1949. do 1963. godine.

    Riječ je o filmovima koje je elitistička kritika osporavala i odbacivala, no ispod njihove površine kuhaju itekako moćne subverzije. Program posvećen jednom od najozloglašenijih i najmanje istraženih perioda njemačke kinematografije ekskluzivno je prikazan u sklopu prošlogodišnjeg Međunarodnog filmskog festivala u Locarnu.

    Cijenjeni filmski kritičar i selektor Olaf Möller za Subversive festival posebno je odabrao deset filmova, pet dijalektičkih parova s jednom zajedničkom temom i dvije različite vizije, istočnonjemačke (DDR) i zapadnonjemačke (BRD), koje su ponekad komplementarne, a ponekad posve različite, no uvijek doprinose istini, koja je veća od pukog zbroja svojih dijelova.

    Velika dvorana
    10.5. Srijeda, 15:00

  • Kapetan iz Kölna

    17:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Slatan Dudow
    Scenarist: Henryk Keisch, Michael Tschesno-Hell, Slatan Dudow
    Produkcijska kuća: DEFA
    Direktor fotografije: Werner Bergmann, Helmut Bergmann
    Montaža: Lena Neumann
    Glumci: Rolf Ludwig, Erwin Geschonneck, Else Wolz

    Zemlja: DR Njemačka
    Godina: 1956.
    Trajanje: 114'
    Početak prikazivanja: 10. 5. 2017.

    Sinopsis

    Teško je zamisliti da DEFA nije bila svjesna želje Helmuta Käutnera da iznova adaptira predratni komad Carla Zuckmayera Kapetan iz Köpenicka – jer kako drukčije objasniti da je studio u isto vrijeme napravio film sličnog naslova i usporedne teme; k tome još i u prestižnoj produkciji, poput njezina BRD-ovska dvojnika, u boji, te u režiji jednog od najvećih nacionalnih umjetnika? Ton je doduše posve drukčiji. Kapetan iz Kölna pruža panoramu bonske republike čiji je brechtovski humor opor i uvijek na mjestu (počevši od grada u kojem je smještena radnja: Köln, srce Rajnske pokrajine, rodno mjesto prvog nacionalnog kancelara…). Varalica je konobar Albert Hauptmann, kojeg zamijene za zloglasnog ratnog zločinca (za kojeg se zadnje čulo na drugom kontinentu…) kada se podložnički predstavlja na staromodan način (prvo prezime, pa potom vlastito ime); slijedi njegov brzi uspon do zastupnika u parlamentu i direktora teškoindustrijskog diva Montan AG-a (podbadanje usmjereno na francuski Montanunion u susjednom BRD-u, organizacijsku središnjicu današnje Europske unije). Istovremeno, pravi Hauptmann Albert, skrivajući se iza pomalo proleterskog imena Hans Karjanke, priprema svoj slavni povratak u Njemačku kojoj očito trebaju ljudi poput njega… Naodmet je reći, iako je možda teže povjerovati, kako je i Kapetan iz Kölna inspiriran dvjema istinitim pričama: sudbinom pekara koji je u Bad Kreuznachu zamijenjen za zloglasnog lika iz Drugog svjetskog rata i prihvatio je šaradu te slavnim slučajem Fritza Rößlera, koji je pod imenom dr. Richter snažno zagovarao zakonodavnu raspravu koja bi omogućila amnestiju ratnim zločincima – poput njega. 

    U sklopu 10. Subversive Film Festivala posebni program pod nazivom Voljeni i odbačeni posvećen je retrospektivi njemačkog filma iz Adenauerove ere, a koja pokriva razdoblje od 1949. do 1963. godine.

    Riječ je o filmovima koje je elitistička kritika osporavala i odbacivala, no ispod njihove površine kuhaju itekako moćne subverzije. Program posvećen jednom od najozloglašenijih i najmanje istraženih perioda njemačke kinematografije ekskluzivno je prikazan u sklopu prošlogodišnjeg Međunarodnog filmskog festivala u Locarnu.

    Cijenjeni filmski kritičar i selektor Olaf Möller za Subversive festival posebno je odabrao deset filmova, pet dijalektičkih parova s jednom zajedničkom temom i dvije različite vizije, istočnonjemačke (DDR) i zapadnonjemačke (BRD), koje su ponekad komplementarne, a ponekad posve različite, no uvijek doprinose istini, koja je veća od pukog zbroja svojih dijelova.

    Velika dvorana
    10.5. Srijeda, 17:00

  • Gimme Danger 15

    17:00, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Jim Jarmusch
    Scenarist: Jim Jarmusch
    Producent: José Ibáñez, Carter Logan, Fernando Sulichin
    Produkcijska kuća: Low Mind Films, Amazon Studios
    Direktor fotografije: Tom Krueger
    Montaža: Affonso Gonçalves, Adam Kurnitz


    Zemlja: SAD
    Godina: 2016.
    Trajanje: 108'
    Početak prikazivanja: travanj 2017.

    Sinopsis

    Nastavši u Ann Harbouru u Michiganu usred kontrakulturne revolucije, moćni i agresivni rock'n'roll zvuk benda The Stooges probio je krater u glazbenom pejzažu kasnih šezdesetih. Napadajući publiku mješavinom rocka, bluesa, R&B-a i free jazza, ovaj bend posijao je sjeme onoga što će u nadolazećim desetljećima biti nazvano punkom i alternativnim rockom. Gimme Danger priča je o The Stooges, jednom od najvećih rock'n'roll bendova svih vremena, smještena u glazbeni, kulturni, politički i povijesni kontekst, i prenosi njihove zgode i nezgode, istovremeno objašnjavajući razloge njihova početnog komercijalnog neuspjeha, kao i dugogodišnjeg utjecaja. Na bogatom popisu nezaboravnih filmova Jima Jarmuscha, od Čudnije od raja (1984.) do Samo ljubavnici preživljavaju (2013.), nalazi se samo jedan dokumentarac - Godina konja, o Neilu Youngu. Gotovo 20 godina kasnije, najveći "neovisni" američki autor sudjelovao je na festivalu u Cannesu s čak dva filma, dramom Paterson i novim glazbenim dokumentarcem Gimme Danger o Iggyju Popu i njegovom bendu The Stooges.

    Nagrade i festivali

    Cannes Film Festival 2016. - Midnight Screenings i izvan konkurencije
    Motovun Film Festival 2016.

    Dvorana Müller
    10.5. Srijeda, 17:00
    12.5. Petak, 19:00
    22.5. Ponedjeljak, 17:00

  • Paterson 12

    19:00, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Jim Jarmusch
    Scenarist: Jim Jarmusch
    Producent: Mark Friedberg
    Produkcijska kuća: Amazon Studios, Animal Kingdom, Inkjet Productions, K5 Film, Le Pacte
    Direktor fotografije: Frederick Elmes
    Montaža: Affonso Gonçalves
    Glazba: Jim Jarmusch, Carter Logan, Sqürl
    Glumci: Adam Driver, Golshifteh Farahani, Nellie, Rizwan Manji, Barry Shabaka Henley

    Zemlja: SAD, Francuska, Njemačka
    Godina: 2016.
    Trajanje: 118'
    Početak prikazivanja: 15. 4. 2017.

    Sinopsis

    Paterson, New Jersey. Upoznajemo Patersona, vozača koji dijeli ime sa gradom u kojem živi i radi. Njegov život je, čini se, jedna velika rutina. Svakoga dana on sjeda u autobus koji vozi dobro znanom rutom, sluša razgovore putnika, u pauzama piše poeziju, popije točno jedno pivo u omiljenom kafiću i vrati se kući voljenoj supruzi Lauri. Za razliku od njegovog, Laurin život svakodnevno se mijenja. Njezini snovi i ambicije iz dana u dan su drugačiji. No, usprkos potpuno različitim karakterima Paterson voli Lauru i ona voli njega. On podržava njezine novootkrivene ambicije, ona slavi njegovu nadarenost za poeziju.

    Nagrade i festivali

    Cannes Film Festival 2016. - nagrada Palm Dog, nominacija za Zlatnu palmu
    Boston Online Film Critics Association 2016. - BOFCA nagrada
    Los Angeles Film Critics Association Awards 2016. - LAFCA nagrada
    Iowa Film Critics Awards 2017. - IFC nagrada
    Međunarodni filmski festival u Rotterdamu 2017. - nominacija za MovieZone nagradu

    Životopis redatelja

    Jim Jarmusch rođen je 1953. Studirao je englesku književnost na Sveučilištu Columbia te film na Sveučilištu New York, pod mentorstvom Nicholasa Raya. Prema vlastitom scenariju snima i montira prvi igrani film 'Neprekidni praznici' (1980), koji odražava utjecaje njujorškog undergrounda i europskog modernističkog filma, te najavljuje temeljne motive svojega opusa – prikaz društvenih marginalaca, putovanje, nekomunikativnost, opsjednutost ikonama pop-kulture. U drugom filmu 'Čudnije od raja' (1984), proširenoj inačici kratkog filma 'Novi svijet', tim se motivima pridružuje percepcija Amerike očima autsajdera, a izdvaja se minimalističkim stilom i humornim dijalozima. Film je skrenuo pozornost na redatelja nakon debitantske nagrade na festivalu u Cannesu. Sljedeći, kultni film 'Pod udarom zakona', razrađujući prethodne motive u parodiji zatvorskog filma s trima bizarnim likovima, gradi komiku nerazmjerom entuzijastičnog doživljaja Amerike talijanskih imigranta i ravnodušnosti dvojice pravih Amerikanaca. Sličnih preokupacija i metažanrovske motivacije, ali drukčije narativno-strukturalne gradnje, tri su omnibus-priče 'Tajanstvenog vlaka' (1989.), povezane fascinacijom Jarmuscha i njegovih likova pop-glazbom (E. Presleyem) i općenito pop-kulturom, dok je 'Noć na zemlji' (1991.), s pet taksi-priča iz pet vremenskih zona. Filmom 'Mrtav čovjek', revizionističkim vesternom u kojemu je mit o američkoj granici podvrgnut brojnim inverzijama te poništenju metafizičkim putovanjem u "smrt", počinje nova etapa njegove karijere obilježena filmovima sumorna i liričnija raspoloženja, kojima pripada i preradba gangsterskog žanra u filmu 'Put samuraja' (1999). Povremeno snima dokumentarne i kratke filmove (istaknuta serija 'Kava i cigarete'), te nastupa kao cameo-glumac u filmovima amer. nezavisnih autora (Dim u lice W. Wanga, 1995.). Jedinstven filmski svijet, distingvirani minimalistički stil i ustrajavanje izvan matice holivudske kinematografije čine ga jednim od najvažnijih američkih redatelja i ključnom figurom suvremenog američkog nezavisnog filma, a zbog osjetnih utjecaja europskih, osobito modernističkih autora, poput M. Antonionija i F. Fellinija, i "najeuropskijim" američkim redateljem.

    Dvorana Müller
    10.5. Srijeda, 19:00
    11.5. Četvrtak, 16:30
    13.5. Subota, 18:30
    22.5. Ponedjeljak, 21:20

  • Grlo srce trbuh

    19:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Maud Alpi
    Scenarist: Maud Alpi, Baptiste Boulba
    Produkcijska kuća: Mezzanine Films, Rhône-Alpes Cinéma, Mille et Une Productions, Shellac
    Direktor fotografije: Jonathan Ricquebourg
    Montaža: Laurence Larre
    Glumci: Virgile Hanrot, Dimitri Buchenet, Boston

    Zemlja: Francuska
    Godina: 2016.
    Trajanje: 82'
    Početak prikazivanja: 10. 5. 2017.

    Sinopsis

    „Mogao sam završiti na nekom gorem mjestu, gdje te ne bih mogao imati“, kaže junak autoričina neodoljivog filma čiji naziv priziva stihove koje je Pasolini posvetio rijeci Tagliamento (...e li, gola, cuore, ventre). Ne, ovi izrazi nisu upućeni voljenoj djevojci, već voljenom psu, iako junakova ljubav prema tetoviranoj curi nije ništa manja. Zaposlen je u jednoj klaonici, u najtežoj noćnoj smjeni. Gazde su ga naoružale električnom palicom, iako on preferira milovati životinje koje vodi u smrt. Poput Marcellova doksa Bella e perduta, tako i Alpi pretvara životinje u punokrvne karaktere koji plaču. No Alpi ne želi igrati na metafore, već je strogo fokusirana na intenzivan pogled. Njezin je film dirljivo lijep bez obzira na odbojnost i teror koji proizvodi lokacija u koju postavlja protagonista, s nevjerojatnim spojem nježnosti i bajkovitosti, ranjivosti i izgubljene mladosti. Njezin neimenovani protagonist tek pokušava prikupiti dovoljno radnih sati kako bi mogao uredno primati socijalnu pomoć kad ode iz tog pakla okupanog halogenim chiaroscurom. Njegov pas Boston tu je da nas natjera da kleknemo na njegove četiri šape i promatramo svijet njegovim očima. Tu su, nažalost, i ljudi koji misle da svijet pripada samo njima.

    Životopis redatelja

    Maud Alpi (1980.), nakon što je diplomirala filozofiju na Ecole normale superieure, snimila je nekoliko izvrsnih kratkih filmova (Lucas sur terre, Nice, Courir, Drakkar) koji su s uspjehom prikazani na brojnim prestižnim festivalima, od Cannesa do Clermont-Ferranda. Grlo srce trbuh njezin je prvi dugometražni film.

    U sklopu 10. Subversive Film Festivala: Deset godina slobodnog filma.

    Velika dvorana
    10.5. Srijeda, 19:00
    20.5. Subota, 21:30

  • Bezness as Usual

    21:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Alex Pitstra
    Scenarist: Alex Pitstra, Katja Schoondergang
    Produkcijska kuća: Selfmade Films
    Direktor fotografije: Tadeusz Kieniewicz, Alex Pitstra
    Montaža: Jos Driessen

    Zemlja: Nizozemska, Njemačka, Švedska, Švicarska, Tunis
    Godina: 2016.
    Trajanje: 93'
    Početak prikazivanja: 10. 5. 2017.

    Sinopsis

    U osamdesetima tunisko ljetovalište Sousse bilo je ultimativna meka europskih turistkinja u potrazi za prolaznom avanturom s lokalnim galebovima. No neki od istih tih galebova praktički su prosuli svoje sjeme po čitavoj Europi – od Laplanda do Nizozemske i Švicarske jer su na vrućim plažama i hotelskim sobama Soussea bili začeti njihovi sinovi i kćeri, rođeni devet mjeseci nakon što su se njihove partnerice vratile iz vrućeg Tunisa u svoje hladne i maglovite europske zemlje. Plod jedne od tih kratkih veza bio je i autor ovog prokleto duhovitog filma Nizozemac Alex Pitstra, rođen kao Karim Alexander Ben Hassen, koji se vraća u Sousse kako bi pokušao izgraditi odnos sa svojom proširenom obitelji koja ga tretira kao bogatog zapadnjaka spremnog da odriješi kesu. Obiteljskom stolu pridružuje se i njegova feministička polusestra koja živi u Baselu, gdje je zaposlena kao neurokirurginja. No Sousse više nije onakav kakav je nekad bio. Revolucija jasmina ispraznila je njegove hotele i pretvorila ih u aveti postapokalipse. U pokušajima da se zbliži s vlastitim korijenima, Alex ne samo da se mora suočiti s kulturnim razlikama već i s pitanjima koja postavlja njegova nizozemska majka. „Mi smo stranci jedni drugima, ali naš osjećaj obitelji je snažan“, kaže jedan od Pitstrinih aktera. 

    Životopis redatelja

    Alex Pitstra rođen je 1979. u Dordrechtu (Nizozemska). Prvi film snimio je kao petnaestogodišnji mladac. U početku se bavio glazbenom produkcijom, da bi je potom zamijenio filmskom, snimajući reklamne spotove i korporacijske filmove. Odvažni hibridni doks Die Welt snimio je neposredno nakon Revolucije jasmina. Autorov najnoviji komad Bezness As Usual premijerno je prikazan lani u Locarnu u sklopu Tjedna kritike.

    Velika dvorana
    10.5. Srijeda, 21:00
    20.5. Subota, 19:30

  • Prije svega Miles 15

    21:10, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Don Cheadle
    Scenarist: Steven Baigelman, Don Cheadle
    Producent: Robert Ogden Barnum, Don Cheadle, Pamela Hirsch, Vince Wilburn Jr., Lenore Zerman
    Produkcijska kuća: Sony Pictures Classics, Bifrost Pictures, Miles Davis Properties
    Direktor fotografije: Roberto Schaefer
    Montaža: John Axelrad, Kayla Emter
    Glazba: Robert Glasper
    Glumci: Don Cheadle, Emayatzy Corinealdi, Ewan McGregor

    Zemlja: SAD
    Godina: 2016.
    Trajanje: 100'
    Početak prikazivanja: 27. 4. 2017.

    Sinopsis

    Biografski film o životu i glazbi neponovljivog Milesa Davisa, slavnog jazz glazbenika. U glavnoj je ulozi slavni glumac Don Cheadle, koji je ujedno i režirao film. Njegov redateljski debi nekonvencionalni je prikaz inovativnog jazz trubača koji je bio miljama ispred svih. 

    Nagrade i festivali

    Berlin Film Festival 2016. - nominacija za najbolji debitantski film
    Black Reel Awards 2017. - 4 nominacije (glavni glumac, redatelj, scenarij, glazba)
    Glasgow Film Festival 2016.

    Životopis redatelja

    Don Cheadle rođen je u Missouriju 1964. godine. 1980-ih glumio u serijama 'Slava', 'Zakon u L.A-u' te 'Hill Street Blues'. No, njegova uloga Mousea Alexandrea u filmu 'Vrag nosi plavu haljinu' ga je proslavila. Cheadle je poslije glumio u brojnim slavnim filmovima kao što su 'Hotel Ruanda', 'Sudar' i 'Iron Man 2'. Hrvatska ga publika pamti i po sporednoj, ali nezaboravnoj ulozi u 'Oceanovih dvanaest'.
    Za ulogu Sammyja Davisa Jr. u TV-filmu 'The Rat Pack' je 1999. dobio Zlatni globus. Često surađuje s redateljem Stevenom Soderberghom. Pored glume bavi se i filantropskim radom, nastojeći pomoći žrtvama građanskih ratova u Africi.

    Film 'Prije svega Miles', za koji je u suradnji sa Stevenom Baigelmanom napisao i scenarij, njegov je redateljski debi.

    Dvorana Müller
    10.5. Srijeda, 21:10

Sljedeći
Prethodni

Izdvojeno