EN HR
  • Mrtvi narod

    Info

    Redatelj: Radu Jude
    Scenarist: Radu Jude, Emil Dorian (odlomci iz dnevnika)
    Produkcijska kuća: HI Film Productions
    Montaža: Catalin Cristutiu

    Zemlja: Rumunjska
    Godina: 2017.
    Trajanje: 83'

    Sinopsis

    Što znači predstaviti povijest na temelju neke zbirke dokumenata koji su vam dani na uvid? Zašto slike, fotografske i filmske, analiziramo samo iz perspektive onoga što one pokazuju, a ne iz onoga što skrivaju? Radu Jude svojim filmskim kolažom stvara napetost između onog što je na slici i onog što je izvan nje: jukstaponira niz statičnih, crno-bijelih slika pronađenih u arhivima jednog rumunjskog fotografskog studija sa zvučnim isječcima iz dnevnika židovskog doktora Emila Doriana koji se isprepleću s različitim propagandnim materijalima. Riječi su slike koje nedostaju iz arhiva, potresna dokumentacija užasa nacističkih kolaboracionista, zastrašujuće naličje idile zabilježene na emulziji. Mrtvi narod imenuje odsutnost usred arhiva. Prazninu koju smo ostavili iza sebe. Rumunjsko, a naše.

    Nagrade i festivali

    nominacija za najbolji film, Locarno International Film Festival 2017; nominacija za najbolji dokumentarac, London Film Festival 2017.; službena selekcija Vienna Film Festival 2017.

    Film prikazujemo u sklopu 15. Human Rights Film Festivala.

  • Pitaš li se tko je pucao?

    Info

    Redatelj: Travis Wilkerson
    Scenarist: Travis Wilkerson
    Direktor fotografije: Travis Wilkerson
    Montaža: Travis Wilkerson

    Zemlja: SAD
    Godina: 2017.
    Trajanje: 90'

    Sinopsis

    U emisiji Otkrijte svoje korijene tri celebrityja saznala su da su njihovi preci bili vlasnici robova. Ben Affleck je od producenta emisije zatražio da se ne spominje ta činjenica, Larry David se zaprepastio, dok je Anderson Cooper, nakon što je saznao da je jedan od robova na smrt prebio njegova pretka, priznao da je ovaj to zaslužio.

    Wilkerson nas u svoju obiteljsku povijest uvodi kadrovima Atticusa Fincha iz voljenog američkog klasika. Izvorna slika obojena je krvavo crvenom te nas autorov glas podsjeća da “sekularni svetac” Atticus Finch, junak filma Ubiti pticu rugalicu, nije stvarni čovjek. Stvarne ljude u tom filmu prije bi valjalo potražiti među ruljom koja je spremna na linč. Stvarni čovjek bio je njegov djed S.E. Branch, sitni obrtnik koji je 1946. ustrijelio Billa Spanna, obojenog čovjeka. Trayvon Martin, Michael Brown i Eric Garner također su ustrijeljeni. Tko je pucao? Wilkersonov film traži odgovor na to pitanje, forenzički ispituje prošlost i suočava gledatelje s rasizmom u samoj srži američkog društva. “A prošlost”, kaže najveći pisac američkog Juga, “nikad nije mrtva. Nije čak ni prošla.”

    Nagrade i festivali

    Zlatni leopard za najbolji film, nominacija, Locarno Film festival 2017.; službena selekcija Sundance Film Festival 2017.; službena selekcija New York Film Festival 2017

    Film prikazujemo u sklopu 15. Human Rights Film Festivala.

  • Sedmoga dana

    20:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Jim McKay
    Scenarist: Jim McKay
    Produkcijska kuća: C-Hundred Film Corp
    Direktor fotografije: Charles Libin
    Montaža: Karim López

    Zemlja: SAD
    Godina: 2017.
    Trajanje: 97'

    Sinopsis

    “Nezavisni film”, indie danas znači stotinu različitih stvari, ali postojalo je vrijeme kada je značio samo jedno: ozbiljan, nisko- ili bez-budžetni film o “običnim ljudima” miljama daleko od radara mainstream produkcije.

    McKay, koji je napravio pregršt kultnih indie drama, (Girls Town i Our Song svakako su najuspješnije), redatelj je koji se trudi zadržati tu tradiciju. Iako je proteklih trinaest godina proveo dajući barem neku kvalitetu televizijskim serijama, s En el Séptimo Día maestralno se vraća “korijenima” – tehnika je možda Cassavetesova, ali izvrsna: mikrokulturna drama no bez sveprisutnog fajterskog bunta. Svaki elegantno uokvireni kadar, svaki spretno promatrani trenutak nešto organski izražava i kreće se.

    Najprije susrećemo Joséa dok radi ono što najviše voli: igra nogomet. On je lider lokalne meksičke ekipe, koja igra u ligi u Sunset Parku, i ulatzi u finale. Ekipa odlazi u mali stan na pivo i proslavu i tek kasnije shvatimo da je to stan u kojemu svi žive – krevet je luksuz za najodabranije, a super je ako ne spavaš pored vrata kupaonice.

    Zatim vidimo Joséa na poslu kao dostavljača na biciklu za prestižni meksički restoran. U svom poslu je dobar – brz, pouzdan i skrupulozno pristojan – čak i kada kupci pronađu način da ga krive za ovo ili ono (hrana je hladna, majkumu!). Vlasnik restorana, liberalni yuppie koji misli da svoje neprijavljene radnike posjeduje jer ih, kao, ne izrabljuje preko svake mjere, a zna i pokuju riječ španjolskog. Kada Steve zatraži Joséa da radi u nedjelju (njegov slobodan dan), isti dan kada je i finale, izbor postaje nemoguć.

    Snažnu političku priču o neraskidivom odnosu imigranata i lokalnog poduzetništva, i stalnom sukobu između nade u ostvarenje “američkog sna” i teške svakodnevice Jim McKay, kao dugogodišnji Brooklynac, donosi “iznutra”, ne pretvarajući se da pripada siromašnoj etničkoj demimondi koju prikazuje, već utkivajući njihove živote u film s iskrenom empatijom.

    Nagrade i festivali

    Zlatni leopard za najbolji film, nominacija, Locarno Film Festival 2017.; službena selekcija Vancouver Film Festival 2017.; službena selekcija Thessaloniki Film Festival 2017

    Film prikazujemo u sklopu 15. Human Rights Film Festivala.

    Velika dvorana
    10.12. Nedjelja, 20:00

Sljedeći
Prethodni

Izdvojeno