EN HR
  • I tvoja ljubav također

    16:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Frank Vogel
    Scenarist: Paul Wiens
    Produkcijska kuća: DEFA
    Direktor fotografije: Günter Ost
    Montaža: Ella Ensink
    Glumci: Armin Mueller-Stahl, Kati Székely, Ulrich Thein

    Zemlja: DR Njemačka
    Godina: 1962.
    Trajanje: 92'
    Početak prikazivanja: 11. 5. 2017.

    Sinopsis

    Prikladno je da je DEFA-in prvi dugometražni igrani film o antifašističkom podizanju zaštitnog zida na kraju ispao zenit DDR-ovskog modernističkog stila, pean moći stvarnosti koju doživljavamo potpuno neposredno – to je djelo koje je moglo biti napravljeno samo u filmskoj kulturi u kojoj je direktan film bio od primarne estetsko-ideološke važnosti, kao što je bio u DDR-u. Najupečatljivija je sudbina produkcije: projekt je već bio u pripremi kada je 13. kolovoza počela izgradnja Zida. Vogel je tada odlučio promijeniti priču, povezati je s aktualnim događajima, te je počeo snimati bez završena scenarija; dijelovi filma stoga su improvizirani, a brojne scene snimljene su skrivenom kamerom. Čini se da su svi involvirani u …i tvoja ljubav također shvaćali da stvaraju povijest – u više pogleda: snimali su događaje kako se razvijali pred njima, stvarajući pritom službeni narativ koji će ih objasniti budućim generacijama. Prikladno, …i tvoju ljubav također odlikuje intrigantan miks stilova: dijelovi filma imaju grubu, sirovu i nepristojnu vérité oštricu, drugi zbunjuju svojom socrealističkom stilizacijom – jer to je itekako film o herojima, ljudima koji stoje uz svoju državu i njezine ideale; neki se možda kolebaju, neki čak i pokleknu, no većina je, kako sugerira film, uz partiju i njezine deklarirane ciljeve: odsječci DDR od remetilačkih utjecaja (tj. BRD-a). To što je stvarnost bila kompliciranija, druga je stvar. 

    U sklopu 10. Subversive Film Festivala posebni program pod nazivom Voljeni i odbačeni posvećen je retrospektivi njemačkog filma iz Adenauerove ere, a koja pokriva razdoblje od 1949. do 1963. godine.

    Riječ je o filmovima koje je elitistička kritika osporavala i odbacivala, no ispod njihove površine kuhaju itekako moćne subverzije. Program posvećen jednom od najozloglašenijih i najmanje istraženih perioda njemačke kinematografije ekskluzivno je prikazan u sklopu prošlogodišnjeg Međunarodnog filmskog festivala u Locarnu.

    Cijenjeni filmski kritičar i selektor Olaf Möller za Subversive Festival posebno je odabrao deset filmova, pet dijalektičkih parova s jednom zajedničkom temom i dvije različite vizije, istočnonjemačke (DDR) i zapadnonjemačke (BRD), koje su ponekad komplementarne, a ponekad posve različite, no uvijek doprinose istini, koja je veća od pukog zbroja svojih dijelova.

     

    Velika dvorana
    11.5. Četvrtak, 16:00

  • Paterson 12

    16:30, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Jim Jarmusch
    Scenarist: Jim Jarmusch
    Producent: Mark Friedberg
    Produkcijska kuća: Amazon Studios, Animal Kingdom, Inkjet Productions, K5 Film, Le Pacte
    Direktor fotografije: Frederick Elmes
    Montaža: Affonso Gonçalves
    Glazba: Jim Jarmusch, Carter Logan, Sqürl
    Glumci: Adam Driver, Golshifteh Farahani, Nellie, Rizwan Manji, Barry Shabaka Henley

    Zemlja: SAD, Francuska, Njemačka
    Godina: 2016.
    Trajanje: 118'
    Početak prikazivanja: 15. 4. 2017.

    Sinopsis

    Paterson, New Jersey. Upoznajemo Patersona, vozača koji dijeli ime sa gradom u kojem živi i radi. Njegov život je, čini se, jedna velika rutina. Svakoga dana on sjeda u autobus koji vozi dobro znanom rutom, sluša razgovore putnika, u pauzama piše poeziju, popije točno jedno pivo u omiljenom kafiću i vrati se kući voljenoj supruzi Lauri. Za razliku od njegovog, Laurin život svakodnevno se mijenja. Njezini snovi i ambicije iz dana u dan su drugačiji. No, usprkos potpuno različitim karakterima Paterson voli Lauru i ona voli njega. On podržava njezine novootkrivene ambicije, ona slavi njegovu nadarenost za poeziju.

    Nagrade i festivali

    Cannes Film Festival 2016. - nagrada Palm Dog, nominacija za Zlatnu palmu
    Boston Online Film Critics Association 2016. - BOFCA nagrada
    Los Angeles Film Critics Association Awards 2016. - LAFCA nagrada
    Iowa Film Critics Awards 2017. - IFC nagrada
    Međunarodni filmski festival u Rotterdamu 2017. - nominacija za MovieZone nagradu

    Životopis redatelja

    Jim Jarmusch rođen je 1953. Studirao je englesku književnost na Sveučilištu Columbia te film na Sveučilištu New York, pod mentorstvom Nicholasa Raya. Prema vlastitom scenariju snima i montira prvi igrani film 'Neprekidni praznici' (1980), koji odražava utjecaje njujorškog undergrounda i europskog modernističkog filma, te najavljuje temeljne motive svojega opusa – prikaz društvenih marginalaca, putovanje, nekomunikativnost, opsjednutost ikonama pop-kulture. U drugom filmu 'Čudnije od raja' (1984), proširenoj inačici kratkog filma 'Novi svijet', tim se motivima pridružuje percepcija Amerike očima autsajdera, a izdvaja se minimalističkim stilom i humornim dijalozima. Film je skrenuo pozornost na redatelja nakon debitantske nagrade na festivalu u Cannesu. Sljedeći, kultni film 'Pod udarom zakona', razrađujući prethodne motive u parodiji zatvorskog filma s trima bizarnim likovima, gradi komiku nerazmjerom entuzijastičnog doživljaja Amerike talijanskih imigranta i ravnodušnosti dvojice pravih Amerikanaca. Sličnih preokupacija i metažanrovske motivacije, ali drukčije narativno-strukturalne gradnje, tri su omnibus-priče 'Tajanstvenog vlaka' (1989.), povezane fascinacijom Jarmuscha i njegovih likova pop-glazbom (E. Presleyem) i općenito pop-kulturom, dok je 'Noć na zemlji' (1991.), s pet taksi-priča iz pet vremenskih zona. Filmom 'Mrtav čovjek', revizionističkim vesternom u kojemu je mit o američkoj granici podvrgnut brojnim inverzijama te poništenju metafizičkim putovanjem u "smrt", počinje nova etapa njegove karijere obilježena filmovima sumorna i liričnija raspoloženja, kojima pripada i preradba gangsterskog žanra u filmu 'Put samuraja' (1999). Povremeno snima dokumentarne i kratke filmove (istaknuta serija 'Kava i cigarete'), te nastupa kao cameo-glumac u filmovima amer. nezavisnih autora (Dim u lice W. Wanga, 1995.). Jedinstven filmski svijet, distingvirani minimalistički stil i ustrajavanje izvan matice holivudske kinematografije čine ga jednim od najvažnijih američkih redatelja i ključnom figurom suvremenog američkog nezavisnog filma, a zbog osjetnih utjecaja europskih, osobito modernističkih autora, poput M. Antonionija i F. Fellinija, i "najeuropskijim" američkim redateljem.

    Dvorana Müller
    11.5. Četvrtak, 16:30
    13.5. Subota, 18:30
    22.5. Ponedjeljak, 21:20

  • Drug Münchhausen

    18:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Wolfgang Neuss
    Scenarist: Wolfgang Neuss
    Produkcijska kuća: Satir
    Direktor fotografije: Hugo Schott
    Montaža: Berndt Banach
    Glumci: Wolfgang Neuss, Corny Collins, Ingrid van Bergen

    Zemlja: DR Njemačka
    Godina: 1962.
    Trajanje: 89'
    Početak prikazivanja: 11. 5. 2017.

    Sinopsis

    Politički kabaret crvena je prijetnja koja povezuje sve BRD-ove filmove Adenauerove ere o kojoj se premalo raspravljalo: od osnivačkih godina mlade nacije (Herrliche Zeiten Erica Odea & Günthera Neumanna, 1949./1950.), preko njezina najegzaltiranijeg trenutka međunarodne slave 1958. (zahvaljujući Das Mädchen Rosemarie Rolfa Thielea i Wir Wunderkinder Kurta Hoffmanna), do tog specifičnog trenutka kad stari poredak još uvijek nije nestao (Drug Münchhausen), a novi još nije dokraja uspostavljen (Die Tote von Beverly Hills Michaela Pfleghara, 1964.). Kaustično-komična okosnica mnogih takvih uradaka jest Wolfgang Neuss: ovaj pisac-glumac-komičar-kontraš postao je junak mnogih domaćih napušenjaka jer je potpaljivao u javnosti kada se mnogi drugi nisu usudili. Drug Münchhausen jedini je Neussov redateljski uradak (iako Wir Kellerkinder iz 1960. godine možemo sa sigurnošću smatrati njegovim filmom, a ne filmom Wolfganga Bellenbauma koji je potpisan kao redatelj). Nuess je ovdje u svojem najčudnijem izdanju: priča o dva farmera na unutarnjoj njemačkoj granici koji se sukobljavaju oko toga čiji je sustav produktivniji – odjednom se pretvara u bizarnu priču smještenu u SSSR koja se vrti oko svemirskog projekta koji u konačnici dovodi našeg nesretnog protagonista ne na Veneru nego u naturistički rezort na sjeveru BRD-a… Postoji razlog zašto su normalniji filmovi koristili Neussa samo u homeopatskim dozama; a potpuni neuspjeh filma vjerojatno ne iznenađuje. Ipak: nikad nećemo vidjeti bolji dokumentarac o šund-paranoičnoj fantaziji kasne Adenauerove ere u BRD-u od Druga Münchhausena. 

    U sklopu 10. Subversive Film Festivala posebni program pod nazivom Voljeni i odbačeni posvećen je retrospektivi njemačkog filma iz Adenauerove ere, a koja pokriva razdoblje od 1949. do 1963. godine.

    Riječ je o filmovima koje je elitistička kritika osporavala i odbacivala, no ispod njihove površine kuhaju itekako moćne subverzije. Program posvećen jednom od najozloglašenijih i najmanje istraženih perioda njemačke kinematografije ekskluzivno je prikazan u sklopu prošlogodišnjeg Međunarodnog filmskog festivala u Locarnu.

    Cijenjeni filmski kritičar i selektor Olaf Möller za Subversive Festival posebno je odabrao deset filmova, pet dijalektičkih parova s jednom zajedničkom temom i dvije različite vizije, istočnonjemačke (DDR) i zapadnonjemačke (BRD), koje su ponekad komplementarne, a ponekad posve različite, no uvijek doprinose istini, koja je veća od pukog zbroja svojih dijelova.

    Velika dvorana
    11.5. Četvrtak, 18:00

  • Matura 12

    18:40, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Cristian Mungiu
    Scenarist: Cristian Mungiu Cristian Mungiu ... producer Tudor Reu
    Producent: Cristian Mungiu, Tudor Reu
    Produkcijska kuća: Les Films du Fleuve, Mobra Films, Romanian Film Board (C.N.C.)
    Direktor fotografije: Tudor Vladimir Panduru
    Montaža: Mircea Olteanu
    Glumci: Adrian Titieni, Maria-Victoria Dragus, Rares Andrici, Lia Bugnar, Malina Manovici

    Zemlja: Rumunjska, Francuska, Belgija
    Godina: 2016.
    Trajanje: 127'
    Početak prikazivanja: 22. 5. 2017.

    Sinopsis

    Romeo Aldea (49) je liječnik koji živi u malom planinskom gradu u Transilvaniji gdje odgaja svoju kćerku Elizu s namjerom da, kada napuni 18 godina, napusti Rumunjsku kako bi se školovala i živjela u inozemstvu. Njegov plan blizu je ostvarenja jer je Eliza dobila stipendiju za studij psihologije u Velikoj Britaniji. Treba još samo položiti državnu maturu, formalnost za tako dobru učenicu. No dan prije prvog pisanog testa, Eliza je napadnuta, a njezina je budućnost ugrožena. Romeo mora donijeti odluku. Postoji nekoliko načina da riješi tu situaciju, ali ni jedan ne uključuje principe koje je on, kao otac, prenio na svoju kćerku. 

    Nagrade i festivali

    Cannes Film Festival 2016. - nagrada za najbolju režiju (Cristian Mungiu)

    Vukovar Film Festival 2016. - nagrada Zlatni šlep za najbolji film

    Chicago International Film Festival 2016. - nagrada za najbolju mušku ulogu (Adrian Titieni); nagrada za najbolji scenarij (Cristian Mungiu)

    Hamburg Film Festival 2016. - nagrada kritike za najbolji film (Cristian Mungiu)

    European Film Awards 2016. - nominacija za najbolju režiju i najbolji scenarij

    FIPRESCI Prize 2017. - nagrada za najbolju režiju (Cristian Mungiu)

    Životopis redatelja

    Cristian Mungiu (rođen 27. travnja 1968.) rumunjski je filmaš. Godine 2002. debitirao je filmom 'Zapad', da bi 2007. Mungiu napisao i režirao svoj drugi film 'Četiri mjeseca, tri tjedna i dva dana'. Film je primljen s puno entuzijazma, dobio je hvalospjeve kritike te je uvršten u službeni natjecateljski program filmskog festivala u Cannesu gdje je na kraju pobijedio i osvojio Zlatnu palmu. Njegov film iz 2012. godine 'Iza brda' prikazan je u konkurenciji filmskog festivala u Cannesu gdje je Mungiu nagrađen za najbolji scenarij, dok su Cristina Flutur i Cosmina Stratan osvojile nagradu za najbolje glumice. Film je 2016. bio nominiran za Oscara za najbolji film na stranom jeziku.

    Iz kritika

    „Majstorski, kompleksan film istančanih psiholoških nijansi i moralnog tereta. Zamršen i duboko inteligentan.“ - Guardian, Peter Bradshaw

    „Brutalno iskren film.“ - Time out

    „Prekrasno strukturiran 'obiteljski pogled' na disfunkcionalno društvo“ - Variety

    „Intiman epski film britke inteligencije“ - Playlist

    „Najbolji film Cristiana Mungiua“ - The Village Voice

    „Izvanredno. Sjajan portret oca koji je otišao korak predaleko.“ - The Wrap, Ben Croll

    Dvorana Müller
    11.5. Četvrtak, 18:40
    12.5. Petak, 21:00
    21.5. Nedjelja, 21:05
    22.5. Ponedjeljak, 19:00
    24.5. Srijeda, 20:40
    26.5. Petak, 17:00
    28.5. Nedjelja, 18:30

    Kupi ulaznice

  • Lov na duhove

    19:30, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Raed Andoni
    Scenarist: Raed Andoni
    Produkcijska kuća: Palmyre Badinier
    Direktor fotografije: Camille Cottagnoud
    Montaža: Gladys Joujou

    Zemlja: Palestina, Francuska, Švicarska, Katar
    Godina: 2016.
    Trajanje: 94'
    Početak prikazivanja: 11. 5. 2017.

    Sinopsis

    Igrajući na gotovo identične mehanizme „teatra potlačenih“ koje koristi Izraelac Mograbi u doksu Iza ograda prikazanom na lanjskom Subversive Film Festivalu, Palestinac Andoni zamjenjuje afričke izbjeglice s grupom Palestinaca koji pred autorovom kamerom u formi svojevrsne terapeutske seanse insceniraju užase koje su proživjeli u izraelskim mučilištima. Iako teatar zamjenjuje studijska replika centra za ispitivanje, njezin klaustrofobičan prostor krajnje je realističan, pri čemu njegovi akteri u njemu rekonstruiraju ponižavajuća ispitivanja i torture kojima su bili podvrgnuti, dramatizirajući vlastita stvarna iskustva. Tijekom tih bolnih seansi na površinu će isplivati njihove potisnute emocije i traume natopljene mokraćom straha, ali i garnirane ponekim ironičnim pasažem poput onog u kojem jedan od njih nerado pristaje „odglumiti“ svoj bliski zatvorski susret s homoseksualnim čuvarom jer uskoro treba proslaviti zaruke. Autor se također pojavljuje pred kamerom, čime postaje evidentno da on ne kreira pozornicu samo za svoje protagoniste, već se suočava i s krhotinama vlastitih sjećanja jer je prije trideset godina i sam bio jedan od zatočenika zloglasne tamnice Moskobiya.

    Životopis redatelja

    Raed Andoni (1967., Aman) filmsku je karijeru započeo 1997. kao nezavisni producent. Suosnivač je produkcijske kuće Dar Films, sa sjedištem u Ramali, te Les Films de Zayna u Parizu. Njegov prethodni dugometražni doks Fix Me prikazan je na Sundanceu i u Cannesu. U sklopu 10. Subversive Film Festivala: Deset godina slobodnog filma.

    U sklopu 10. Subversive Film Festivala: Deset godina slobodnog filma.

    Velika dvorana
    11.5. Četvrtak, 19:30

  • Sluškinja 15

    21:00, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Chan-wook Park
    Scenarist: Sarah Waters, Seo-kyeong Jeong, Chan-wook Park
    Producent: Syd Lim, Chan-wook Park
    Direktor fotografije: Chung-hoon Chung
    Montaža: Jae-Bum Kim, Sang-beom Kim
    Glazba: Yeong-wook Jo
    Glumci: Min-hee Kim, Jung-woo Ha, Jin-woong Jo

    Zemlja: Južna Koreja
    Godina: 2016.
    Trajanje: 144'
    Početak prikazivanja: 11. 5. 2017.

    Sinopsis

    Inspiriran romanom Fingersmith britanske spisateljice Sarah Waters, Park radnju filma iz viktorijanskog vremena prebacuje u Koreju u period tijekom kolonizacije od strane Japana 30-ih godina prošlog stoljeća. Bivši osuđenik Fujiwara želi se domoći velikog nasljedstva bogate Japanke Hideko, pa nagovara Sook-Hee, siromašnu djevojku bez roditelja, da mu pomogne u tome. Plan je da Sook-Hee počne raditi kao služavka za Hideko kako bi je uvjerila da se zaljubi u Fujiwaru. Fujiwara se, s druge strane, predstavlja kao grof, te postaje i bliskim prijateljem ujaka Kouzukija, perverznjaka i zlostavljača, koji također ima namjeru da oženi Hideko. Međutim, kada odnos Sook-Hee i Hideko doživi neočekivani preokret, situacija se komplicira...

    Nagrade i festivali

    Cannes film festival 2016. - nominacija za Zlatnu palmu za najbolju režiju, nagrada za umjetnički izraz velike inspiracije (Seong-hie Ryu)

    Asian Film Awards 2017. - nagrade za najbolju sporednu žensku ulogu, za najbolju kostimografiju, najbolju produkciju i najbolju glumačku nadu

    Austin Film Critics Association 2016. - nagrada za najbolji film na stranom jeziku i za najbolju režiju

    Životopis redatelja

    Chan-wook Park, rođen u Seoulu 1963., južnokorejski je filmski redatelj, scenarist, producent i bivši filmski kritičar. Jedan je od najcjenjenijih i najpopularnijih filmaša u svojoj rodnoj zemlji. Studirao je filozofiju na Sogang sveučilištu i već se tada zainteresirao za film. Osnovao je filmski klub, a nakon diplome pisao filmske kritike te se okušao kao pomoćnik redatelja na filmskim produkcijama. Prvi film 'Moon Is the Sun's Dream' napisao je i režirao 1992. godine, a pet godina kasnije uslijedila je krimi komedija 'Saminjo' (1997.).Najpoznatiji je po svojim filmovima iz "trilogije osvete": 'Simpatije za gospodina Osvetu' (2002.), 'Oldboy' (2003.) i 'Simpatija za gospođu Osvetu' (2005.).

    Kratkometražni film 'Paranmanjang' (Night Fishing, 2011.) u potpunosti je snimio mobitelom iPhone4. Trenutno priprema prvi film na engleskom jeziku u međunarodnoj produkciji 'Stoker'.

    Iz kritika

    „Idite gledati. Ako volite sve ono što filmska umjetnost jest, idite gledati ovaj film.“ - Detroit News

    „Toliko dobar! Pogledati ga samo jednom nije dovoljno.“ -
    Philadelphia Inquirer

    „Umjetnost provokacije rijetko je tako rafinirana kao u Handmaidenu“ - New York Times

    „Kako elegantno, intenzivno i romantično. Filmski ekvivalent tri čaše šampanjca ispijene u kupki“ - Time Out

    „Pametno, opojno i senzualno raskošno do grijeha“ - Variety

    „Sve najbolje od azijske kinematografije na jednom mjestu“ -
    Hollywood Reporter

    „145 minuta životne mudrosti i čiste erotike“ - Chicago Sun Times

    Velika dvorana
    21.5. Nedjelja, 17:30
    22.5. Ponedjeljak, 20:40

    Dvorana Müller
    11.5. Četvrtak, 21:00
    12.5. Petak, 16:20
    13.5. Subota, 20:40
    23.5. Utorak, 20:30
    25.5. Četvrtak, 21:00
    27.5. Subota, 18:45
    28.5. Nedjelja, 20:45

    Kupi ulaznice

  • Mizandristice

    21:15, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Bruce LaBruce
    Scenarist: Bruce LaBruce
    Produkcijska kuća: Jürgen Brüning Filmproduktion, Amard Bird Films
    Direktor fotografije: James Carman
    Montaža: Judy Landkammer
    Glumci: Susanne Sachße, Viva Ruiz, Kembra Pfahler, Caprice Crawford, Grete Gehrke

    Zemlja: Njemačka
    Godina: 2017.
    Trajanje: 91'
    Početak prikazivanja: 10. 5. 2017.

    Sinopsis

    Ambijentirana „somewhere in Ger(wo)many“, Mizandristice su futuristička feministička farsa o grupi militantnih lezbijki koje žive u komuni organiziranoj poput samostana i pripremaju se za totalni rat i istrebljenje muškaraca. Nakon serioznije Gerontofilije vraćaju nas LaBruceovoj iščašenijoj prošlosti (šifra: Raspberry Reich). Sebe nazivaju Army of Lovers (aluzije na istoimeni kultni komad Rose Von Praunheima nisu bez vraga), a šefica im je Sveta Majka. Zaplet započinje kada dvije uniformirane štićenice samostana pronađu ranjenog odbjeglog lijevog terorista, kojeg sakriju u podrumu. Ima tu svega, od Schopenhauerovih citata i lekcija o partenogenezi do korištenja arhivskog materijala beogradskog Centra za genitalnu rekonstrukciju. Feminizam je sveden na one-linere u stilu „Muškarci su svinje“, uz repliku „Ostavimo svinje iz toga“. Isoldu glumi umjetnica Kita Updike, čije je (umjetničko?) ime i više nego simbolično. Dvije kite i murjak! To se u njihovom zatvorenom univerzumu ne može tolerirati. Jer, kako bi to rekao zbunjeni junak koji je pozvonio na vrata tog feminističkog konventa, „Have you seen anything queer in the area tonight?“ Jesmo. I to u golemim količinama.

    Životopis redatelja

    Bruce LaBruce rođen je kao Justin Stewart 1966. u Southamptonu u Kanadi. Pohađao filmsku školu u Torontu i studirao teoriju filma na Sveučilištu York. Snimio je hrpu kultnih filmova: Hustler White, No Skin Off My Ass, L.A. Zombie, Super ½, koji su ga prometnuli u ikonu queercore pokreta kao rubnog i radikalnijeg izdanka New Queer Cinema jer je u njima često angažirao vedete gej pornića. Bavio se fotografijom, pisao je knjige i kazališne tekstove te je režirao brojne glazbene videospotove.

    U sklopu 10. Subversive Film Festivala: Deset godina slobodnog filma.


    Velika dvorana
    11.5. Četvrtak, 21:15

Sljedeći
Prethodni

Izdvojeno