EN HR
  • Sjećanja na nerazvijenost

    17:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Tomás Gutiérrez Alea
    Scenarist: Edmundo Desnoes, Tomás Gutiérrez Alea
    Producent: Miguel Mendoza
    Produkcijska kuća: Instituto Cubano del Arte e Industrias Cinematográficos
    Direktor fotografije: Ramón F. Suárez
    Montaža: Nelson Rodríguez
    Glazba: Leo Brouwer
    Glumci: Sergio Corrieri, Daisy Granados, Eslinda Núñez

    Zemlja: Kuba
    Godina: 1968.
    Trajanje: 104'

    Sinopsis

    Naš ambivalentni antijunak Sergio pripadnik je imućne buržujske porodice koji želi postati pisac. Iako su njegova obitelj i prijatelji nakon revolucije emigrirali u Ameriku, on ipak odlučuje ostati u Havani osjećajući se podjednako otuđenim od starog klasnog svijeta koji odumire i novog svijeta koji nikako da dođe, a čiju cijenu izgradnje itekako osjeća na vlastitoj koži. Jer kako ironično komentira Sergio, lako je biti marksist kada si milijunaš u Parizu kao Picasso. Ovaj misaono provokativan film temeljen na romanu Edmunda Desnoesa najpoznatije je djelce kubanskog novog vala, koje se odupire bilokakvim jednoznačnim iščitavanjima. Film se vremenski proteže od iskrcavanja Amerikanaca u Zaljevu svinja do Kubanske krize 1962. godine te ga prožima osjećaj tjeskobe i hitnosti nuklearnog zeitgeista. Sergio egzistencijalistički preispituje svijet oko sebe, osjećajući se odsječeno od tekovina revolucije, ali i od vrijednosti koje zastupa njegova buržujska porodica. Odbija emigrirati u SAD i u samoći napokon ima slobodu duboko se zadubiti u svoju svijest i otkriti svoje mjesto u nerazvijenom kubanskom društvu. Doduše njegova sumnja i pasivnost samo rastu kako film odmiče, kulminirajući u sceni meltdowna kada navlači ženine hulahupke preko glave i tumara svojim nekada raskošnim, a sada pomalo oronulim stanom. Većinu vremena provodi u pokušajima da modulira tinejdžerku Elenu prema svojoj bivšoj ženi – ljubavne strasti više ga okupiraju od tričarija dnevne politike. Dok se njegovi sunarodnjaci pripremaju na akciju za vrijeme apogeja Kubanske krize, Sergio ih može samo distancirano promatrati kroz svoj dalekozor. Je li riječ o još jednom pasivnom intelektualcu koji je previše zaokupljen samim sobom da bi mario za društvenu pravdu? Ili je društvena pravda samo drugo ime za zamjenu jedne društvene elite drugom? Ovo politički otvoreno djelo istančana je psihološka studija o otuđenom pojedincu koji se pokušava snaći usred burnih društvenih promjena, snimljena u maniri Antonionijeve tetralogije o nelagodama modernog života. Otok je zamka, a strah od nerazvijenosti proganja i paralizira jer „mali smo i presiromašni, a cijena dostojanstva je preskupa.“ A odgovor na pitanje koja je uloga intelektualca u revoluciji ostaje izgubljen negdje na otvorenom moru, gdje naš Sergio (u maniri Camusova Ljeta, no s druge strane tropa) živi „okružen prijetnjama u srcu kraljevske sreće.“ Na koncu, što je tako loše u tome što Elena voli bolero?  (Dina Pokrajac)

    U sklopu projekcije prikazujemo i Alein dokumentarni kratkiš Opća skupština (Asamblea General, 1960., 14') koji je snimljen 2. rujna, 1960. godine kada je Prva Havanska deklaracija jednoglasno usvojena. Fidel proglašava potpunu nezavisnost od Sjedinjenih Američkih Država i njihova tutorstva ispred milijunskog mnoštva na Trgu Revolucije. Aleinu kameru više zanimaju lica pojedinaca koji su postali novi građani, negoli bezlična masa ispred svojega vođe.

     11. Subversive Film Festival

    Retrospektiva: Kubanski revolucionarni film.

    Cijena ulaznice je 20 kn, a ulaznice će se moći kupiti od 6. svibnja na festivalskom info pultu u predvorju kina.

    Velika dvorana
    11.5. Petak, 17:00

  • Kratkometražna konkurencija - 1. blok

    18:30, Dvorana Müller

    Sinopsis

    Otoci / Les îles, r. Yann Gonzalez, 2017., Francuska, 23'

    Junaci lutaju erotskim labirintom ljubavi koristeći žudnju kao jedini vodič. Tako glasi haiku sinopsis Gonzalezova komada u katalogu lanjskog kanskog Tjedna kritike. Ono „erotsko“ podrazumijeva frajera koji oralno zadovoljava čudovište deformiranog penisa  s licem à la Freddy Krueger. Od autora koji nas je na 7. Subversiveu razveselio Cantoninom king-size kitom (šifra: Susreti poslije ponoći) drugo nismo ni očekivali.

    Potpis / The Signature, r. Kei Chikaura, 2017., Japan, 13'

    Naivni mladac iz Kine pokušava memorirati vlastitu „nadu“ u kaosu tokijske Shibuye. U očekivanju nečeg što bi moglo promijeniti njegovu sudbinu. Film je inspiriran podatkom koji navodi da 5000 kineskih stažista godišnje, uključenih u program Tehničke naobrazbe, bježi iz japanskih kompanija koje su ih angažirale u nadi da će se ilegalno zaposliti.

    Osmi kontinent / 8η Ήπειρος, r. Yorgos Zois, 2017., Grčka, 11'

    Na grčkom otoku Lezbosu nalazi se napušteni deponij, groblje odbačenih prsluka za spašavanje koje su koristile izbjeglice na svojim mučnim i neizvjesnim krijumčarskim i inim itinerarima. Jedini žitelj tog novog kontinenta koji se doima poput neke alienske planete jedan je radnik.

    IZVAN KONKURENCIJE

    Ništa se ne može vratiti (Sedam minuta sjete), r. Damir Radić, 2017., Hrvatska, 7'

    Mjesto radnje: šumarak kraj Peroja, nadomak mora. Igrano i dokumentarno. Fikcija i zbilja. Stvarnost i iluzija. Djevojka stavlja kameru na različite lokacije. Senzualna posveta mediju filma u diskursu analognog filmsko-fotografskog materijala.

    La Bouche, r. Camilo Restrepo, 2017., Kolumbija/Francuska, 19'

    Čovjek saznaje kako mu je kćer okrutno ubio vlastiti muž. Vrijeme stoji dok on pluta između potrebe za utjehom i poriva za osvetom. Mjuzikl u kojem se pojavljuje gvinejski oralni povjesničar i majstor udaraljki Mohamed Bangoura (griot „Crveni Vrag“),  inspiriran njegovom vlastitom životnom pričom. Usta (la bouche) pjevaju o strahu i bijesu… 

    Dvorana Müller
    11.5. Petak, 18:30

  • Red stvari

    19:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Andrea Segre
    Scenarist: Marco Pettenello, Andrea Segre
    Produkcijska kuća: Jolefilm, MACT Productions, Rai Cinema
    Direktor fotografije: Valerio Azzali
    Montaža: Benni Atria
    Glumci: Paolo Pierobon, Giuseppe Battiston, Fabrizio Ferracane

    Zemlja: Italija, Francuska
    Godina: 2017.
    Trajanje: 115'

    Sinopsis

     

    Rinaldi je visoki dužnosnik talijanskog Ministarstva vanjskih poslova, specijaliziran za sprečavanje ilegalne imigracije, koji dolazi u Libiju da „zatvori slavinu“ i smanji njihov nekontrolirani priljev na talijansko tlo. Tijekom svoje misije posjećuje izbjeglički centar u Tripoliju nalik zatvoru u kojem vladaju nehumani uvjeti. „Europa traži više zalaganja u otvaranju novih i efikasnijih centara koji poštuju ljudska prava“, kaže. „Ah, ljudska prava. To mi se sviđa“, odgovara mu voditelj centra u kojem glavnu riječ vode korumpirane milicije povezane s krijumčarima. Postgadafijeva Libija razorena je unutarnjim tenzijama, ali i suočena s europskim interesima koje inkarniraju Rinaldi i njegov francuski kolega. Riječ je o liku koji priziva klasike talijanskog političkog filma iz škole Francesca Rosija, krećući se hodnicima političke moći, lukama, luksuznim hotelima i centrima za prihvat izbjeglica. Pritom biva suočen s moralnom dvojbom kad mu mlada Somalka, koja pokušava pobjeći iz libijskog pakla i pridružiti se mužu u Finskoj, daje mikrokarticu koju bi trebao predati njezinu ujaku u Rimu. Možda se u filmu ne osjeća onaj pravi smrad krvi i korupcije. Zato je kaosu Libije jukstaponirana tišina rijeke, kipova i vrtova rezidencijalne četvrti Padove, u koju se Segreov junak vraća nakon još jedne misije. (Dragan Rubeša)

    Životopis redatelja

    Andrea Segre rođen je u Dolu 1976. godine. Nakon niza aktivističkih dokumentaraca poput Zelene krvi, koja je prikazana u sklopu jednog od ranijih izdanja Subversive Film Festivala, snima svoj prvi dugometražni igrani film Shun Li i pjesnik sa Zhao Tao i Radom Šerbedžijom. Autorov doks Prezaduženi otvorio je 7. Subversive Film Festival. Autorove vječne tematske preokupacije vezane za imigrantsku problematiku provlače se i u njegovim najrecentnijim igranim filmovima – La prima neve i Red stvari.

    11. Subversive Film Festival (igrana konkurencija)

    Cijena ulaznice je 20 kn, a ulaznice će se moći kupiti od 6. svibnja na festivalskom info pultu u predvorju kina.

    Velika dvorana
    11.5. Petak, 19:00

  • Zračna luka Tempelhof

    21:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Karim Aïnouz
    Produkcijska kuća: Lupa Film
    Direktor fotografije: Juan Sarmiento G.
    Montaža: Felix von Boehm
    Glazba: Benedikt Schiefer

    Zemlja: Njemačka, Francuska, Brazil
    Godina: 2018.
    Trajanje: 97'

    Sinopsis

    Bivši simbol nacističkog grandeura i središnji aerodrom Zapadnog Berlina u vremenima Zida, Tempelhof je danas postao privremeno utočište za 2000 izbjeglica, smještenih u njegovim hangarima. Zid je danas zamijenila ograda koja dijeli njegov zatvoreni svijet od onog vanjskog. Kaos i harmonija. Potonja je rezervirana za Berlinčane i turiste, koji na njegovim pistama voze glupi segway, bicikliraju, džogiraju, puštaju zmajeve i ljeti odlaze na piknik. Ljudima iz hangara taj isti svijet dalek je i nedostupan. Aïnouz je s njima proveo godinu dana, promatrajući njihove nesigurnosti, nade, suočavanja s nedostatkom intimnog prostora i administrativnim barijerama. Ulogu naratora preuzima mladi Ibrahim, koji se prisjeća života u predratnoj Siriji. „Kad su neki od nas ugledali one stare muzejske avione ispred aerodromske zgrade, mislili su da su oni tu kako bi nas njima deportirali natrag u Tursku ili Siriju“, kaže. Nakon što mu je odobren izbjeglički status na tri i pol godine, Ibrahim napokon može napusititi taj izolirani svijet i izaći na „slobodu“. Zato taj bučni grad unutar grada postaje zrcalo tvrđave Europe, uhvaćene između utopije i kaosa. (Dragan Rubeša)

    Životopis redatelja

    Karim Aïnouz rođen je u Fortalezi, 1966. godine. Studirao je arhitekturu u Brasiliji i film na Njujorškom sveučilištu. Bio je asistent režije Toddu Haynesu. Debitirao je dugometražnim filmom Madame Satã. Njegov najnoviji doks Zračna luka Tempelhof imao je svjetsku premijeru na ovogodišnjem Berlinalu, gdje je prije četiri godine prikazan i njegov igrani film Praia do Futuro.

    11. Subversive Film Festival (dokumentarna konkurencija)

    Cijena ulaznice je 20 kn, a ulaznice će se moći kupiti od 6. svibnja na festivalskom info pultu u predvorju kina.

    Velika dvorana
    11.5. Petak, 21:00

Sljedeći
Prethodni

Izdvojeno