EN HR
  • Dječak u oblacima (Kino Bibijada)

    17:00, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Meikeminne Clinckspoor
    Scenarist: Meikeminne Clinckspoor
    Producent: Katleen Goossens, Olle Wirenhed, Sabine Veenendaal
    Produkcijska kuća: Bulletproof Cupid, Submarine Film, GötaFilm International, FilmPool Nord, FilmCamp
    Montaža: Håkan Karlsson
    Glumci: Daan Roofthooft, Ayla Gáren, Audhild Nutti, Joakim Trägårdh

    Zemlja: Belgija, Nizozemska, Švedska, Norveška
    Godina: 2017.
    Trajanje: 77'
    Uzrast: 9+
    Početak prikazivanja: 31.3.2018.

    Sinopsis

    12-godišnji Niilas živi s ocem otkako zna za sebe i gotovo se uopće ne sjeća svoje majke. Stoga nije nimalo sretan kada je ljeto prisiljen provesti s majkom, među Saamima, narodom na ruralnom sjeveru Švedske. Unatoč toploj dobrodošlici, Niilas se povlači u sebe i jedina koja ga uspijeva izvući iz ljušture njegova je polusestra Sunnà. Saami se bave uzgojem sobova, a kada jedan od njih nestane, Niilas se pridružuje potrazi. Postupno, on otkriva svoje korijenje i doživljava najuzbudljivije ljeto svoga života, ispunjeno pustolovinama. Smješten u očaravajuć krajolik švedskog sjevera, film istražuje odnos između čovjeka, životinja i prirode te važnost i ljepotu suživota obilježenog poštovanjem i odgovornosti prema prirodi.

    Nagrade i festivali

    TIFF Kids International Film festival 2017; Kristiansand International Children's Film Festival 2017 – ECFA Award; Zlín International Film Festival for Children and Youth 2017; Zurich Film Festival 2017; Giffoni Film Festival 2017; Zagreb Film Festival 2017; KinoKino Festival 2018.

    Životopis redatelja

    Meikeminne Clinckspoor scenaristica je i redateljica. Nakon kazališne izobrazbe u Amsterdamu, upisala je studij filma na Kraljevskoj akademiji umjetnosti u Gentu (KASK). Snimila je nekoliko nagrađivanih kratkih filmova za djecu.

    Dvorana Müller
    18.7. Srijeda, 17:00
    8.8. Srijeda, 17:00

  • Filmske zvijezde žive vječno 12

    18:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Paul McGuigan
    Scenarist: Matt Greenhalgh, Peter Turner (memoar)
    Producent: Barbara Broccoli, Colin Vaines
    Produkcijska kuća: Eon Productions, Synchronistic Pictures
    Direktor fotografije: Urszula Pontikos
    Montaža: Nick Emerson
    Glazba: J. Ralph
    Glumci: Jamie Bell, Annette Bening, Julie Walters, Vanessa Redgrave

    Zemlja: Velika Britanija
    Godina: 2017.
    Trajanje: 105'
    Početak prikazivanja: 10. 6. 2018.

    Sinopsis

    Biografska romantična drama, adaptacija memoara Petera Turnera, prati razigranu i strastvenu vezu između mladog Turnera (Jamie Bell) i dvostruko starije ekscentrične dobitnice Oscara za ulogu u filmu 'The Bad And The Beautiful' iz 1957. godine, glumice Glorije Grahame (Annette Bening) tijekom 1978. u Liverpoolu. Ono što započne kao neobavezan ljubavni odnos između legendarne femme fatale i njezina mladog ljubavnika ubrzo se pretvara u dubinsku povezanost.

    Nagrade i festivali

    Nagrade BAFTA 2018. - nominacija za najbolji adaptirani scenarij, najboljeg glavnog glumca (Jamie Bell) i najbolju glavnu glumicu (Annette Bening)
    British Independent Film Awards 2017. - nominacija za najbolju sporednu glumicu (Julie Walters), najbolji casting, najbolju scenografiju, najboljeg glumca (Bell)
    Hollywood Film Awards 2017 - nagrada J. Bellu
    London Critics Circle Film Awards 2018. - nominacija za glumicu godine

    Velika dvorana
    18.7. Srijeda, 18:00
    2.8. Četvrtak, 18:30

    Kupi ulaznice

  • Projekt Florida 12

    19:00, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Sean Baker
    Scenarist: Sean Baker, Chris Bergoch
    Produkcijska kuća: Cre Film, Freestyle Picture Company, June Pictures, Sweet Tomato Films
    Direktor fotografije: Alexis Zabe
    Montaža: Sean Baker
    Glumci: Brooklynn Prince, Bria Vinaite, Willem Dafoe

    Zemlja: SAD
    Godina: 2017.
    Trajanje: 101'
    Početak prikazivanja: 25. 1. 2018.

    Sinopsis

    Počeli su ljetni praznici. Mala Moonee i njezini prijatelji Scooty i Dicky dane provode bez nadzora odraslih u igri čija se pravila mijenjaju kako im se prohtije. Moonee sa svojom bandom uživa na ljetnom suncu dok njezina majka Halley pokušava spojiti kraj s krajem, pronaći novi izvor zarade, skupiti siću koja će za još tjedan dana produljiti njihov boravak u Magičnom dvorcu, motelu okrečenom ljubičastom bojom u kojem odsjedaju putnici koji su htjeli u obližnji Disneyland, ali su greškom završili u toj nedođiji. No, Moonee na svijet gleda drugačijim očima, i njezin dom svaki dan opravda svoje ime.

    U najvećem dijelu filma čudnu floridsku suburbiju gledamo očima djeteta. Kamera je pritom redovito u razini dječjeg pogleda. Bez obzira na to, odrasli se nikad ne doimaju kao nadmoćni, banda osnovnoškolaca suvereno vlada tim magičnim svijetom. Sean Baker stvara i postupno pojačava osjećaj nelagode, napetosti i, konačno, frustracije, jer bismo se, sukladno kodovima klasičnog fabularnog stila, trebali identificirati s djetetom kroz čiju vizuru gledamo, a to nam sustavno ne uspijeva jer drugačije razumijemo ono što vidimo. Iskustvo djeteta koje gleda i iskustvo nas, koji smo pozvani da gledamo s njom, ne mogu biti ista. Mi istodobno vidimo i manje i više od nje. S jedne strane, naš je pogled osiromašen, ne vidimo fantazije kojima je protkan magični svijet djetinjstva. S druge strane, mi vidimo bijedu koje Moonee nije svjesna, znamo da bi ta djevojčica već sutra mogla ostati bez krova nad glavom, ne možemo je ne vidjeti nego kao žrtvu krize tržišta nekretnina. S Moonee živimo jedno ljeto, a najveća tragedija je u tome što svako ljeto dođe kraju. Ona prvu lekciju neće naučiti u školi. Morat će naglo odrasti: na putu je da se po prvi put simbolički identificira s nama i vidi samu sebe onako kako je mi vidimo.

    Sean Baker s ovim je filmom, kao i Andrea Arnold s American Honey, upotrijebio većinom naturščike da snimi studiju koja bi mogla proći kao etnografija ekonomskog naličja američkih fantazija: u slučaju Arnold to je supkultura “Mag Crew” kao pervertirani oblik kontrakulture, a kod Bakera to je Kissimmiee kao neprepoznatljivi, žalosni prežitak Disneyjeve urbanističke vizije. Naime, nacrt Walta Disneyja uključivao je puno više od tematskog parka. Supstanca njegove vizije na koji se referira naslov Bakerova filma bio je radnički grad koji je trebao nastati u blizini onog što je danas Disneyland. On je trebao biti korektiv svih zala koje je Disney zamjetio u Los Angelesu – gradu bez jasnog centra, s premalo pješačkih zona i previše automobila. Njegova ideja bila je izgraditi grad u obliku koncentričnih krugova u čijem bi centru bio moderan hotel okružen poslovnom zonom. Taj hotel trebao je okruživati zeleni pojas sa školama i zgradama za izvannastavne aktivnosti, a njega rijetko naseljena predragađa, dok bi onkraj njih bili smješteni industrijski parkovi. Hotel u središtu urbanističke vizure završio je kao zadnje utočište proletarijata koji bi bilo kada mogao završiti bez krova nad glavom, bilo gdje. (Ante Jerić)

    Nagrade i festivali

    nominacija za najbolji strani film, British Independent Film Awards 2017.; nagrada kritičara, Hamburg Film Festival 2017., službena selekcija Directors Fortnight Cannes Film Festival 2017.; službena selekcija Toronto Film festival 2017.; službena selekcija Zurich Film Festival 2017.; službena selekcija New York Film Festival 2017.; službena selekcija London Film Festival 2017.; službena selekcija Busan Film Festival 2017.; službena selekcija Vienna Film Festival 2017; službena selekcija Human Rights Film Festival 20017.

    Oscari 2018. - Nominacija za najbolju mušku sporednu ulogu (Willem Dafoe)

    Dvorana Müller
    18.7. Srijeda, 19:00
    7.8. Utorak, 18:15

    Kupi ulaznice

  • Blade Runner 2049 15

    20:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Denis Villeneuve
    Scenarist: Hampton Fancher, Michael Green
    Producent: Broderick Johnson, Andrew A. Kosove, Cynthia Sikes, Bud Yorkin
    Produkcijska kuća: 16:14 Entertainment, Alcon Entertainment, Columbia Pictures
    Direktor fotografije: Roger Deakins
    Montaža: Joe Walker
    Glazba: Jóhann Jóhannsson, Benjamin Wallfisch, Hans Zimmer
    Glumci: Ryan Gosling, Harrison Ford, Jared Leto, Robin Wright

    Zemlja: SAD
    Godina: 2017.
    Trajanje: 163'
    Početak prikazivanja: 5. 10. 2017.

    Sinopsis

    Trideset godina nakon događaja iz prvog filma, novi istrebljivač, losanđeleski policajac K (Ryan Gosling) pronalazi dugo skrivenu tajnu koja ima potencijala ono malo ljudskog društva što je preostalo baciti u potpuni kaos. Njegovo otkriće odvest će ga u potragu za Rickom Deckardom (Harrison Ford), bivšim istrebljivačem koji je nestao prije trideset godina…

    Velika dvorana
    18.7. Srijeda, 20:00

  • Glasnije od oružja

    21:00, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Miroslav Sikavica
    Scenarist: Miroslav Sikavica
    Producent: Nenad Puhovski
    Produkcijska kuća: Factum
    Direktor fotografije: Hrvoje Franjić
    Montaža: Miran Miošić

    Zemlja: Hrvatska
    Godina: 2017.
    Trajanje: 86'

    Sinopsis

    Avioni, tenkovi, bombe, automatske puške, mediji i propaganda bili su oružja u Domovinskom ratu. Ipak, najglasnije bile su pjesme. Jedni su u njima opisivali košmar u kojem su se našli, a drugi su potvrđivali svoju političku lojalnost. Nacionalna radiotelevizija pjesmu je smatrala važnim oblikom političke "borbe" pa ih je naručivala, financirala, snimala i intenzivno emitirala. I dvadeset godina nakon završetka Domovinskog rata njegov soundtrack još uvijek izaziva pozornost i budi emocije. 

    Krajem 1980-ih i početkom 1990-ih domoljubna glazba igra vrlo važnu ulogu u političkim promjenama u svim zemljama bivše Jugoslavije, a posebice u Hrvatskoj. Na prvim višestranačkim izborima poslije Drugog svjetskog rata Hrvatska demokratska zajednica (HDZ) pobjeđuje reformirane komuniste uz nemalu pomoć pjesme, koja te 1990. godine već aktivno sudjeluje u buđenju nacionalnog duha. Mijenja se sustav – iz unitarne, socijalističke Jugoslavije u nezavisnu i demokratsku Hrvatsku – ali ne i struktura glazbe u službi politike. Otvorena agresija na Hrvatsku u jesen 1991. godine potiče, kao nikad prije ni poslije, impulzivnu reakciju glazbenika.Od guslara i tamburaša preko pjevača zabavne glazbe i dancea do rockera i pankera. Nacionalna radiotelevizija (HRT) postaje njihov najmoćniji pokrovitelj. Naručuje nove domoljubne pjesme, emitira postojeće, organizira i financira brojne festivale domoljubne glazbe i dobrotvorne koncerte te omogućava snimanje mnogih domoljubnih spotova. Samo u prvih par najžešćih mjeseci rata nastaje nekoliko stotina novih pjesama. Njihov konačan broj nitko ne zna. No mnoge pjesme taj rat nisu "preživjele", a do dan-danas priča o njima nije ni zaključena ni ispričana.

    U filmu sudjeluju: Zrinko Tutić, Josipa Lisac, Vera Svoboda, Josip Ivanković, Mladen Kvesić, Davor Gobac, Boytronic, Sandra Kulier, Mario Pešo, Borut Šeparović, Miroslav Lilić, Ante Perković i brojni drugi.

    Nagrade i festivali

    Motovun Film Festival 2017.

    Životopis redatelja

    Miroslav Sikavica redatelj je zapaženih dokumentaraca iz Fade In-ova TV-serijala ''Direkt'' posvećenog problemima mladih i njihovim pravima. Režirao je tridesetak dokumentaraca, a jedan od njih je i 'Oblak'', film o Luki Ritzu. Njegov kratkometražni film 'Zvir' je imao premijeru na Filmskom festivalu u Cannesu 2016. godine, gdje je u programu Quinzaine des Réalisaterus osvojio posebno priznanje ocjenjivačkog žirija.

    Dvorana Müller
    18.7. Srijeda, 21:00

Sljedeći
Prethodni

Izdvojeno