EN HR
  • Zelena knjiga: Vodič za život 12

    17:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Peter Farrelly
    Scenarist: Nick Vallelonga, Brian Hayes Currie, Peter Farrelly
    Producent: Jim Burke, Brian Hayes Currie, Peter Farrelly, Nick Vallelonga, Charles B. Wessler
    Produkcijska kuća: Participant Media, DreamWorks, Amblin Partners
    Direktor fotografije: Sean Porter
    Montaža: Patrick J. Don Vito
    Glazba: Kris Bowers
    Glumci: Viggo Mortensen, Mahershala Ali, Linda Cardellini, Sebastian Maniscalco

    Zemlja: SAD
    Godina: 2018.
    Trajanje: 130'
    Početak prikazivanja: 14. 2. 2019.

    Sinopsis

    U netipičnom izletu u malo drugačiji žanr, redatelj Peter Farrelly (Glup i gluplji, Svi su ludi za Mary) donosi nam priču inspiriranu istinitim prijateljstvom koje je nadvladalo rasne i klasne razlike šezdesetih godina u SAD-u.

    Kada 1962. godine Tony Lip (Viggo Mortensen), izbacivač talijansko-američkog podrijetla koji nije završio niti osnovnu školu, dobije posao vozača dr. Dona Shirleyja (Mahershala Ali), svjetski poznatog pijanista (ujedno i Afroamerikanca), njih dvojica moraju se koristiti „Zelenom knjigom za crnce koji se nalaze na putu kroz američki jug“ kako bi im ona ukazala na nekolicinu mjesta koja se smatraju sigurnima za Afroamerikance. Suočeni s rasizmom i opasnosti, kao i s neočekivanom humanošću i humorom, njih dvojica prisiljeni su zanemariti vlastite nesuglasice kako bi preživjeli i doživjeli putovanje svojih života.

    Film Zelena knjiga: Vodič za život jedan je od najhvaljenijih filmova godine, pobjednik filmskog festivala u Torontu i dobitnik mnogobrojnih priznanja uključujući i tri Oscara (najbolji film, sporedni glumac i originalni scenarij). 

    Nagrade i festivali

    Toronto International Film Festival 2018. - nagrada publike
    Zlatni Globus 2019. - najbolji film, sporedni glumac i scenarij
    Oscari 2019. - najbolji film, originalni scenarij i sporedni glumac

    Raspored projekcija

    Velika dvorana
    20.3. Srijeda, 17:00
    25.3. Ponedjeljak, 17:00

    Kupi ulaznice

  • Posljednji Srbin u Hrvatskoj 15

    17:15, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Predrag Ličina
    Scenarist: Predrag Ličina
    Producent: Ankica Jurić Tilić
    Produkcijska kuća: Art&Popcorn, Kinorama
    Direktor fotografije: Ivan Zadro
    Montaža: Tomislav Pavlić
    Glazba: Jura Ferina, Pavao Miholjević
    Glumci: Krešimir Mikić, Hristina Popović, Tihana Lazović, Dado Ćosić

    Zemlja: Hrvatska, Srbija
    Godina: 2019.
    Trajanje: 90'

    Sinopsis

    Prva hrvatska zombi komedija, s vrhunskom glumačkom ekipom. Priča iz budućnosti u kojoj zagrebačkog bonvivana Miću i filmsku heroinu Franku zombi epidemija zatiče potpuno nespremne i vodi ih u avanturu punu ponekad smiješnih, ponekad strašnih, a najčešće ludih situacija. Jedno je sigurno: sve su im prepreke izazov, a cilj je samo jedan: preživjeti! 

    Životopis redatelja

    Predrag Ličina hrvatski je redatelj i pisac, poznat po filmovima 'Posljednji Srbin u Hrvatskoj' (2019.), 'Teleport Zovko' (2013.) i 'Cigareta' (1994').

    Raspored projekcija

    Dvorana Müller
    20.3. Srijeda, 17:15
    22.3. Petak, 21:10
    25.3. Ponedjeljak, 20:50
    26.3. Utorak, 19:00

    Kupi ulaznice

  • Vizualni kolegij Multimedijalni institut

    19:00, Dvorana Müller

    Sinopsis

    naslov: Po drugi put

     originalni naslov: Segunda vez

     režija: Dora García

     godina: 2018

    zemlja: Belgija, Norveška

    trajanje: 94min

    scenarij: Dora García

    fotografija: Vincent Pinckaers

    montaža: Simon Arazi

    Miješajući politiku, psihoanalizu i performans Dora García svoj dokumentarac gradi oko lika Oscara Masotte - ključnog teoretičara argentinske avangarde od 1950-ih do 1970-ih. Masottine ideje o lacanovskoj psihoanalizi, politici i umjetnosti (hepening i dematerijalizirana umjetnost) snažno si oblikovale umjetnički pejzaž Buenos Airesa 1960-ih, sve do uvođenja diktature, koja je značila i kraj avangarde. Naslov, Segunda Vez, potječe od istoimene priče koju je napisao Masottin suvremenik, Julio Cortázar, a koja opisuje klimu psihoze i neizvjesnosti uzrokovane traumama nestanaka ljudi u Argentini. García isprepliće niz naizgled nepovezanih scena koje su vezane za čin ponavljanja i promatranja: plakati polijepljeni po zidu reklamiraju sami sebe - fantomska poruka u užurbanom gradu; dvije publike konvergiraju na vrhu litice podijeljene prema poznavanju dijela scenarija u kojem sudjeluju; osoba vezana u bijelu tkaninu i užad nošena je i ostavljena u šumi; kratki prelet helikoptera uzrokuje uzbuđenje i zaprepaštenje; skupina siromašnih i starih okuplja se na pozornici jer su plaćeni da izdrže nasilno svjetlo i zvuk jedan sat, dok ih publika promatra; knjižnica okuplja čitateljske grupe koje su svjesne da ih se promatra; nakon tajanstvenog službenog poziva, neznanci razgovaraju u čekaonici i predviđaju što se može dogoditi iza zatvorenih vrata ureda – jedan mladić pozvan je unutra po drugi put...

    Dora García je umjetnica koja istražuje parametre i konvencije prezentacije umjetnosti, pitanja vremena i ograničenja između reprezentacije i stvarnosti. 2011. bila je španjolska predstavnice na venecijanskom Biennaleu, a četiri godine kasnije predstavila je projekt „The Sinthome Score“, temeljen na transkripciji Lacanovog 23. seminara. Drugi put je podijelio Grand Prix na FIDMarseille 2018. s Roi Soleil Alberta Serrae.

     

    naslov: Kako je Fernando Pessoa spasio Portugal

    originalni naslov: Como Fernando Pessoa salvou Portugal

    režija: Eugène Green

    godina: 2018

    zemlja: Portugal, Francuska, Belgija

    trajanje: 26min

    uloge: Carloto Cotta, Manuel Mozos, Diogo Dória

    scenarij: Eugène Green

    fotografija: Raphaël O’Byrne

    montaža: Valérie Loiseleux

     

    Tijekom 20-ih, na zahtjev jednog od poslodavaca, pjesnik Fernando Pessoa osmislio je reklamni slogan za piće Coca-Louca koji je uspaničio autoritarnu vlast tog vremena.

    “Da pisac dvadesetog stoljeća koji je najkompletnije otjelovio svoju maštu sve do podjele na nekoliko ličnosti od kojih je svaka pisala vlastite radove, tijekom života pokušava biti uspješan poslovni čovjek tek je naizgled proturječje. Što umjetnik posjeduje moćniju maštu, to više osjeća potrebu da je hrani onime što drugi cijene kao stvarnost, kako bi je pretvorio u duhovni svemir. To mnogim stvaraocima daje iluziju da mogu djelovati na svijet kako bi postigli ono što društvo naziva uspjehom. Naravno, rijetko su u pravu. Pessoa je zarađivao za život upravljajući međunarodnom korespondencijom nekoliko tvrtki u Lisabonu, poslom koji mu je dosađivao ali mu je također ostavljao slobodno vrijeme za književno stvaralaštvo. Svi njegovi pokušaji u praktičnim poslovnim projektima imali su brz i jadan kraj: s tiskarskom kućom Ibis u kojoj je kao devetnaestogodišnjak prokockao ostavštinu, s izdavačkom kućom Olissipo koja se srušila zbog književnog skandala, ili s časopisom za trgovinu i računovodstvo koji je pokrenuo sa svojim zetom i koji je trajao jedva godinu dana. Fernando je s rezignacijom, pa i dozom humora, prihvatio neefikasnost svojih napora da stvori materijalno bogatstvo – kao vješt astrolog vidio je u zvijezdama da će postati veliki pjesnik, ali i cijenu koju će za to morati platiti.” (Eugène Green)

    Rođeni Njujorčanin, Eugène Green od 1969. živi i radi u Francuskoj. Objavio je više knjiga eseja i poezije, kao i šest romana. Snimio je sedam dugometražnih filmova: Toutes les nuits, Le monde vivant, Le Pont des Arts, La religieuse portugaise, La sapienza, Faire la parole i Le fils de Joseph, za koje je nagrađen na brojnim festivalima uključujući Locarno, Lisabon i London, kao i niz kratkih i dokumentarnih filmova.

    Projekcije se organiziraju u suradnji Vizualnog kolegija Multimedijalnog instituta te suradničkog projekta State Machines riječkog Drugog mora i europskih partnera [Aksioma (SLO), Furtherfield (UK), Institute of Networked Cultures (NL) i NeMe (CY)].

    Raspored projekcija

    Dvorana Müller
    20.3. Srijeda, 19:00

  • Halla ide u rat 12

    19:20, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Benedikt Erlingsson
    Scenarist: Ólafur Egilsson, Benedikt Erlingsson
    Producent: Benedikt Erlingsson, Carine Leblanc, Marianne Slot
    Produkcijska kuća: Slot Machine,Gulldrengurinn,Vintage Pictures
    Direktor fotografije: Bergsteinn Björgúlfsson
    Montaža: David Alexander Corno
    Glazba: Davíð Þór Jónsson
    Glumci: Halldóra Geirharðsdóttir, Jóhann Sigurðarson, Juan Camillo Roman Estrada

    Zemlja: Island, Francuska, Ukrajina
    Godina: 2018.
    Trajanje: 101'
    Početak prikazivanja: 7. 3. 2019.

    Sinopsis

    Halla je neovisna pedesetogodišnjakinja koja iza naizgled mirne rutine vodi buran dvostruki život kao predana ekološka aktivistica. Drugima poznata samo pod svojim alter-egom „Planinska žena“, Halla samostalno objavljuje rat lokalnoj aluminijskoj industriji. Hallini potezi postaju sve radikalniji, od spontanog vandalima do pomno promišljene industrijske sabotaže, te ona uspijeva prekinuti pregovore između islandske vlade i korporacije koja gradi novu aluminijsku ljevaonicu. Međutim, upravo kada krene planirati svoj najveći i najsmioniji aktivistički pothvat primi neočekivano pismo koji promijeni sve. Njezin zahtjev za posvajanjem djeteta konačno je prihvaćen i u Ukrajini je čeka malena djevojčica. Dok se Halla priprema napustiti svoju ulogu saboterke i spasiteljice planina kako ostvarila san o majčinstvu, odluči isplanirati posljednji napad kako bi zadala presudni udarac aluminijskoj industriji.

    Nagrade i festivali

    Cannes Film Festival 2018, Tjedan kritike – nagrada SACD
    Toronto Interational Film Festival 2018.
    Dobitnik nagrade LUX 2018.
    Zagreb Film Festival 2018. - nagrada publike

    Životopis redatelja

    Benedikt Erlingsson je islandski redatelj, pisac i glumac. Erlingsson je poznat kao kazališni redatelj i po svojim ulogama za kazalište, TV-serije i filmove. Njegovi nastupi neki su od najuspješnijih u povijesti islandskog teatra i sȃm Erlingsson izvodio ih je punih šest godina. Erlingssonov dugometražni prvijenac ‘O konjima i ljudima’ koji je napisao i režirao, osvojio je više od 20 međunarodnih nagrada uključujući nagradu za najboljeg novog redatelja na filmskom festivalu u San Sebastiánu 2013. godine, kao i filmsku nagradu koju dodjeljuje Nordijsko vijeće. Godine 2016. Erlingsson je primio nagradu Gan filmske fondacije.

    Raspored projekcija

    Velika dvorana
    20.3. Srijeda, 19:20
    21.3. Četvrtak, 17:00
    24.3. Nedjelja, 18:30
    25.3. Ponedjeljak, 19:20

    Kupi ulaznice

  • Dom 12

    21:15, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Dario Pleić
    Scenarist: Dario Pleić
    Producent: Dario Pleić, Jure Pavlović, Dario Domitrović, Mike Downey, Sam Taylor
    Produkcijska kuća: Filmski kolektiv, Sekvenca, Embrio Production, F&ME
    Direktor fotografije: Igor Zelić
    Montaža: Maida Srabović
    Glazba: Alen Sinkauz, Nenad Sinkauz
    Glumci: Judita Franković, Mislav Čavajda, Katarina Baban, Sara Moser, Filip Vidović, Nikša Butijer, Alen Liverić

    Zemlja: Hrvatska
    Godina: 2018.
    Trajanje: 71'

    Sinopsis

    Prekrasno je nedjeljno jutro. Ona se budi i gleda ga kako ukrcava zadnje komade namještaja u kamion. Dok beba mirno spava, njih dvoje broje zadnje sate u svojem domu čekajući deložaciju. Budućnost je nesigurna, ali izbor pred njima jednostavan je. Moraju odlučiti hoće li prihvatiti nepravdu ili joj se oduprijeti.

    Nagrade i festivali

    Pulski filmski festival 2018.​
    Filmski festival u Taormini 2018.

    Životopis redatelja

    Dario Pleić je scenarist, redatelj i producent nezavisnih filmova. Godine 1995. napisao je dramu Cry for Innocence, koja je premijerno prikazana na Festivalu Fringe u Edinburghu. Od 1996. godine režira i producira dokumentarne filmove (Povijest nogometa), reklame, špice i promotivne filmove. Godine 2009. režirao je Game Over, segment omnibusa Zagrebačke priče. Triler Nije sve u lovi (2013.) u produkciji Interfilma njegov je dugometražni prvijenac. Drama Dom njegov je drugi dugometražni film u produkciji Filmskog kolektiva, Sekvence, F&ME i Embria.

    Raspored projekcija

    Dvorana Müller
    20.3. Srijeda, 21:15
    24.3. Nedjelja, 18:45
    27.3. Srijeda, 18:00

    Kupi ulaznice

  • Kavalir s pištoljem

    21:15, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: David Lowery
    Scenarist: David Lowery
    Producent: James D. Stern, Dawn Ostroff, Jeremy Steckler, Anthony Mastromauro, Bill Holderman, Toby Halbrooks, James M. Johnston, Robert Redford
    Produkcijska kuća: Endgame Entertainment, Condé Nast Entertainment, Sailor Bear, Identity Films, Tango Productions, Wildwood Enterprises, TSG Entertainment
    Direktor fotografije: Joe Anderson
    Montaža: Lisa Zeno Churgin
    Glazba: Daniel Hart
    Glumci: Robert Redford, Casey Affleck, Danny Glover, Tika Sumpter, Tom Waits, Sissy Spacek

    Zemlja: SAD
    Godina: 2018.
    Trajanje: 93'
    Početak prikazivanja: 17.03.2019.

    Sinopsis

    Film „Kavalir s pištoljem“ temeljen je na istinitoj priči o Forrestu Tuckeru (Redford), a prati njegov odvažan bijeg iz zatvora San Quentin u dobi od 70 godina pa sve do niza pljački bez presedana koje su zbunile predstavnike zakona i zadivile javnost. Neprestano mu se za petama nalaze detektiv John Hunt (Affleck) koji pomalo postaje očaran Forrestovom predanošću poslu te žena (Spacek) koja ga voli unatoč njegovoj izabranoj profesiji. Ovo je zadnja uloga Roberta Retforda prije njegovog odlaska u glumačku mirovinu, te film odaje počast što naslovnom liku, što i samom poznatom i uspješnom glumcu.

    Nagrade i festivali

    Golden Globe 2019. – nominacija za najboljeg glumca
    Toronto Film Festival 2018. – nominacija za izbor publike

    Životopis redatelja

    David Lowery je američki redatelj, scenarist i montažer, koji se često bavi pitanjima ljudskosti. Njegov originalan rad “Nisu li tijela sveci” (2013), sa Rooney Marom I Casey Affleckom u glavnim ulogama je bio nominiran za glavnu nagradu na Sundance Film Festivalu. 2016.-te, režirao je film “Pete i zmaj”, za koji je ujedno imao i potpis koscenarista. Novi film mu je “Kavalir s pištoljem” za koji je Robert Redford osvojio Golden Globe nominaciju za najboljeg glumca.

    Raspored projekcija

    Velika dvorana
    20.3. Srijeda, 21:15
    22.3. Petak, 17:15
    26.3. Utorak, 21:15

    Kupi ulaznice

Sljedeći
Prethodni

Izdvojeno