EN HR
  • Obiteljske veze 12

    17:00, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Hirokazu Kore-eda
    Scenarist: Hirokazu Kore-eda
    Produkcijska kuća: AOI Promotion, Fuji Television Network, GAGA
    Direktor fotografije: Ryûto Kondô
    Montaža: Hirokazu Kore-eda
    Glazba: Haruomi Hosono
    Glumci: Kirin Kiki, Lily Franky, Sôsuke Ikematsu

    Zemlja: Japan
    Godina: 2018.
    Trajanje: 121'
    Početak prikazivanja: 3. 1. 2019.

    Sinopsis

    Radnja filma 'Obiteljske veze', dobitnika Zlatne palme na ovogodišnjem festivalu u Cannesu, odvija se u Tokiju gdje Osamu Shibata i njegova supruga Nobuyo žive u siromaštvu. Premda Osamu tu i tamo pronađe neki posao, a Nobuyo radi za ekstremno malu plaću, obitelj uglavnom preživljava od bakine mirovine. Zbog toga se Osamu i njegov sin povremeno upućuju u krađe, a tijekom jedne od njih naiđu na malu djevojku koja se smrzava na hladnoći. Iako se u početku protivi ideji zbrinjavanja djevojčice, Osamina supruga uskoro se smekša prema novopridošlici. Premda je obitelj siromašna zarađujući jedva za preživljavanje kroz bavljenje sitnim kriminalom, čini se da žive sretni sve dok neočekivani incident ne otkrije skrivene tajne i stavi na kušnju veze koje ih ujedinjuju…

    Nagrade i festivali

    Cannes Film Festival 2018. - dobitnik Zlatne palme, Velika nagrada žirija
    Munich Film Festival 2018. - nagrada ARRI/OSRAM
    Toronto International Film Festival 2018.

    Životopis redatelja

    Hirokazu Kore-eda rođen je 1962. godine u Tokiju. Godine 1995. ostvaruje redateljski debi filmom 'Maborosi' s kojim osvaja nagradu Osella na festivalu u Veneciji. Međunarodni uspjeh postiže 1998. godine s filmom 'After Life', a njegov naredni uradak 'Like Father, Like Son' iz 2013. godine osvaja nagradu žirija na festivalu u Cannesu te nagrade publike na festivalima u San Sebastijánu, Vancouveru i São Paulou. S filmom 'Our Little Sister' 2015. godine nalazi se u službenoj kompeticiji Cannesa, a 2017. godine s filmom 'The Third Murder' ulazi u službenu kompeticiju festivala u Veneciji. Najnovijim filmom 'Obiteljske veze' osvaja Zlatnu palmu u Cannesu.

    Raspored projekcija

    Velika dvorana
    17.1. Četvrtak, 21:15
    18.1. Petak, 17:00

    Dvorana Müller
    16.1. Srijeda, 20:45
    19.1. Subota, 21:15
    21.1. Ponedjeljak, 20:45
    22.1. Utorak, 17:00

    Kupi ulaznice

  • Hladni rat 12

    17:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Pawel Pawlikowski
    Scenarist: Pawel Pawlikowski, Janusz Glowacki, Piotr Borkowski
    Producent: Ewa Puszczynska, Tanya Seghatchian
    Produkcijska kuća: Curzon Artificial Eye, Kino Swiat
    Direktor fotografije: Lukasz Zal
    Montaža: Jaroslaw Kaminski
    Glumci: Joanna Kulig, Tomasz Kot, Agata Kulesza, Borys Szyc

    Zemlja: Poljska
    Godina: 2018.
    Trajanje: 84'
    Početak prikazivanja: 10. 1. 2019.

    Sinopsis

    Wiktor je cijenjeni pijanist i dirigent koji tijekom politički turbulentnih 50-ih godina u Poljskoj skupa s kolegicom Irenom organizira audicije za mlade ljude sa seoskih područja koji su voljni vježbati i izvoditi priredbe poljskih kulturnih običaja. Jedna od mladih djevojaka koja se prijavi na audiciju je i pjevačica Zula. Između Wiktora i Zule uskoro se razvija snažna romansa, a priredba u kojoj ona nastupa postaje veliki hit zbog čega se njih dvoje konstantno nalaze na proputovanjima Europom. Prilikom posjete Berlinu, Wiktor predloži Zuli da pobjegnu na zapad, ali ona nije sigurna je li to ispravan korak. Jedan od najboljih filmova protekle godine osvojio je nagradu za najboljeg redatelja u Cannesu i nominiran je za čak pet Europskih filmskih nagrada.

    Nagrade i festivali

    Cannes Film Festival 2018. - nagrada za najboljeg redatelja, nominacija za Zlatnu palmu
    Europske filmske nagrade - najbolji film, redatelj, scenarij i glavna glumica (Joanna Kulig)

    Životopis redatelja

    Pawel Pawlikowski rođen je u Varšavi, ali je u dobi od 14 godina napustio Poljsku kako bi otišao živjeti u Ujedinjeno Kraljevstvo. Studirao je književnost i filozofiju u Londonu i Oxfordu. Kasnih 80-ih započeo je snimati dokumentarne filmove za BBC s kojima je osvojio brojne međunarodne nagrade, uključujući i Emmy. Godine 1998. snima 'Twockers', niskobudžetni TV-film nakon čega slijede dva dugometražna igrana – 'Last Resort' i 'My Summer of Love'. Oba filma osvajaju britanske nagrade BAFTA. S filmom 'Ida' iz 2015. godine osvaja prestižnu nagradu Oscar u kategoriji najboljeg stranog filma, pet Europskih filmskih nagrada te BAFTA-u i Goyu (među brojnim drugima). Trenutačno živi u Varšavi gdje predaje filmsku režiju i scenarij.

    Raspored projekcija

    Velika dvorana
    16.1. Srijeda, 21:15
    17.1. Četvrtak, 17:00
    18.1. Petak, 19:15
    19.1. Subota, 17:00
    22.1. Utorak, 17:00
    24.1. Četvrtak, 17:00

    Dvorana Müller
    20.1. Nedjelja, 21:00
    21.1. Ponedjeljak, 19:00
    23.1. Srijeda, 19:15

    Kupi ulaznice

  • Cuba libre + Smrt Luja XIV. (Filmske mutacije)

    19:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Albert Serra
    Scenarist: Albert Serra, Thierry Lounas
    Produkcijska kuća: Capricci Production
    Direktor fotografije: Jonathan Ricquebourg
    Montaža: Ariadna Ribas, Artur Tort, Albert Serra
    Glumci: José Wallenstein, Filipe Duarte, Jean-Pierre Léaud, Patrick d’Assumçao

    Zemlja: Francuska
    Godina: 2016.
    Trajanje: 115'

    Sinopsis

    Kralj Sunce je na umoru. Luj XIV., jedan od najslavnijih vladara u povijesti i odabrani dvorjani iz njegove svite iščekuju neizbježnu sudbinu s dostojanstvom i suzdržanošću. Monarh leži u krevetu, prima posjete i dočekuje medicinske vizite. Uglavnom šuti, s mukom mumlja i odbija komunikaciju osim u trenutku kad iskorištava posljednje tračke lucidnosti da bi s autoritetom umirućeg podučio umijeću vladanja dijete koje će ga uskoro naslijediti.

    U ovoj skromnoj i dubokoj meditaciji o smrtnosti i povijesti, naličju Rosellinijeva 'Uspona Luja XIV.,' kraljevstvo se smanjuje i zgušnjava u prostor manji od jednog budoara. 'Smrt Luja XIV.' bez izrugivanja višeslojnim ritualima i protokolima dvorskog života u Versaillesu precizno prikazuje ponor između dvaju kraljevih tijela: onog umirućeg i raspadajućeg koje će kraljevski kirurzi uskoro secirati i onog koje je čisti simbol svjetovne moći s transcendentnim jamstvom.

    'SMRT LUJA XIV.', neosporno remek-djelo, njegova eminencija Jean Pierre-Leaud: novovalni doajen čija izvedba briše granicu između izvedbe i puke prisutnosti lica koje je živjelo, smijalo se i plakalo s nama od Truffauta do Serre. Ovo je njegov testament.

    Prije projekcije prikazat ćemo i Serrin glazbeni kratkometražni film 'CUBA LIBRE' (2013, 18') koji čini dio monumentalnog filmskog performansa Tri praščića, međutim funkcionira kao zasebna cjelina. U filmu pjevač očarava publiku u atmosferičnom noćnom klubu. Autori glazbene podloge su bend Molforts (Ferran Font, Marc Verdaguer, Joe Robinson i Enric Juncà). Ovaj hommage njemačkom redatelju Raineru Werneru Fassbinderu (i njegovu glumcu Güntheru Kaufmannu naslovljen je prema koktelu koji je naručen u njegovu filmu Čuvaj se svete kurve, (1971), a snimljen je tijekom dOCUMENTA-e (13) u Kasselu. Dočaravajući Fassbinderov stil, njegov suptilni homoerotizam i usporene duge kadrove, Serra iznosi kompleksnu priču uz minimum dijaloga, te pritom pomoću gesta i atmosfere umeće subtekstualno značenje između glumačkih replika.

    NAKON PROJEKCIJE SLIJEDI RAZGOVOR S REDATELJEM ALBERTOM SERROM. 

    Nagrade i festivali

    Prix Jean Vigo za najbolji film 2016.
    nagrada Haggiag i nagrada The Wilf Family Foundation, Jerusalem Film Festival 2016.
    posebna projekcija, Cannes Film Festival 2016.
    službena selekcija Toronto Film Festival 2016.
    službena selekcija New York Film Festival 2016.
    službena selekcija Busan Film Festival 2016.
    službena selekcija London Film Festival 2016.
    službena selekcija Vienna Film Festival 2016.

    Životopis redatelja

    Španjolski redatelj i scenarist (Banyoles, Girona, Katalonija, Španjolska, 1975.), diplomirao je španjolski jezik i komparativnu književnost na sveučilištu u Barceloni, a odslušao i kolegij iz povijesti umjetnosti. Snimio je dugometražne igrane filmove Crespià (2003.), Viteška čast (Honor de cavallería, 2006.) i Pjev ptica (El cant dels ocells, 2008.) koji je na Splitskom filmskom festivalu 2008. godine dobio glavnu nagradu u kategoriji dugometražnog filma. Osim rada na filmu, bavi se i pisanjem i produkcijom kazališnih komada.

    Filmske mutacije: festival nevidljivog filma XII - Ulaz na sve projekcije je besplatan.

    Raspored projekcija

    Velika dvorana
    22.1. Utorak, 19:00

  • Voljeni

    19:15, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Gustavo Pizzi
    Scenarist: Gustavo Pizzi, Karine Teles
    Producent: Gustavo Pizzi
    Produkcijska kuća: Bubbles Project,TV Zero,Baleia Filmes
    Direktor fotografije: Pedro Faerstein
    Montaža: Lívia Serpa
    Glazba: Maximiliano Silveira
    Glumci: Karine Teles, Otávio Müller, Adriana Esteves

    Zemlja: Brazil, Urugvaj, Njemačka
    Godina: 2018.
    Trajanje: 95'

    Sinopsis

    Irene živi sa svojim mužem i četvero djece u oronuloj kući na rubu Rija. Njezin sin tinejdžer Fernando lokalna je rukometna senzacija i kada ga pozovu da igra za profesionalni tim u Njemačkoj, obitelj ima svega četiri tjedna da se pozdravi i pripremi njegov odlazak. Fernandovo napuštanje doma velika je i šokantna promjena u Ireninom životu, ali također i šansa da ponovno vidi sȃmu sebe kao ženu, a ne samo kao majku. Irene završi srednju školu, pronađe novi posao i upusti se u potragu za novim obiteljskim domom. Kako napreduje, stvari se kreću na bolje i za njezinu obitelj. Irene shvaća da iako neke stvari dođu kraju, to je samo novi početak a budućnost je svijetla sve dok se drže zajedno.

    Nagrade i festivali

    Sundance Film Festival 2018. – World Dramatic Competition
    International Film Festival Rotterdam 2018,
    Göteborg Film Festival 2018.
    16. Zagreb Film Festival 2018. - glavni dugometražni program

    Životopis redatelja

    Gustavo Pizzi je brazilski redatelj, producent i scenarist. Njegov dugometražni prvijenac 'Riscado' (2010) imao je svjetsku premijeru na SXSW-u i prikazan je na više od 40 filmskih festivala u svijetu. Godine 2012. producirao je kratkometražni film 'Ivan's Distraction' koji je imao svjetsku premijeru na Tjednu kritike u Cannesu. Iste godine režirao je dokumentarnu TV-seriju 'Oncotô’. Radio je kao scenarist na TV-seriji #callmebruna čija se druga sezona upravo prikazuje na Fox Premiumu u čitavoj Latinskoj Americi. Trenutačno radi na filmu/miniseriji ‘Gilda’

    Raspored projekcija

    Velika dvorana
    16.1. Srijeda, 17:15
    19.1. Subota, 21:00

    Dvorana Müller
    17.1. Četvrtak, 17:15
    18.1. Petak, 19:30
    20.1. Nedjelja, 19:15
    21.1. Ponedjeljak, 17:15
    22.1. Utorak, 19:15
    23.1. Srijeda, 21:00
    24.1. Četvrtak, 17:15

    Kupi ulaznice

  • Sretni Lazzaro 12

    21:00, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Alice Rohrwacher
    Scenarist: Alice Rohrwacher
    Producent: Carlo Cresto-Dina
    Produkcijska kuća: Tempesta, Amka Films Productions, Ad Vitam Production
    Direktor fotografije: Hélène Louvart
    Montaža: Nelly Quettier
    Glumci: Adriano Tardiolo, Agnese Graziani, Luca Chikovani

    Zemlja: Italija, Švicarska, Francuska, Njemačka
    Godina: 2018.
    Trajanje: 120'
    Početak prikazivanja: 17. 1. 2019.

    Sinopsis

    Lazzaro je mlad seljak, toliko dobar da se ponekad čini da je tupav. Tancredi je mlad plemić bujne mašte. Žive u Inviolati, pitoresknom selu kojim vlada Tancredijeva majka Alfonsina de Luna, proizvođačica cigareta. Kako bi se našalio na račun svoje majke, koju ne voli, Tancredi nagovori Lazzara da mu pomogne lažirati vlastitu otmicu.

    Nagrade i festivali

    Cannes Film Festival 2018 - najbolji scenarij
    Europske filmske nagrade 2018 - četiri nominacije (najbolji film, redatelj, scenarij, glavna glumica)

    Životopis redatelja

    Alice Rohrwacher (Fiesole, 1981.) talijanska je redateljica i scenaristica poznata po filmovima Corpo celeste (2011.) i Čuda (2014.), za koji je osvojila Veliku nagradu žirija na Filmskom festivalu u Cannesu.

    Raspored projekcija

    Dvorana Müller
    17.1. Četvrtak, 19:00
    18.1. Petak, 21:10
    19.1. Subota, 19:00
    20.1. Nedjelja, 17:00
    22.1. Utorak, 21:00
    24.1. Četvrtak, 19:00

    Kupi ulaznice

  • Roi Soleil (Filmske mutacije)

    21:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Albert Serra
    Produkcijska kuća: Andergraun Films, Rosa Filmes
    Glumci: Lluís Serrat

    Zemlja: Španjolska, Portugal
    Godina: 2018.
    Trajanje: 61'

    Sinopsis

    Još jedna Serrina forenzičarska dokumentacija Kralja Sunca na izdisaju, ovoga puta u vidu snimke performansa koji je izveden tijekom sedam dana 2017. godine u lisabonskoj galeriji Graça Brandão. Roi soleil je refleksija na nestabilnost vizualne izražajnosti glumčeva lica i duboku misteriju koja leži iza svake istinske reprezentacije. Tri ključne dimenzije umirućeg tijela – privatna osoba, glumac (tašta osoba koja je svjesna da je se snima) i umjetnički lik, isprepliću se i stapaju uz senzualnost i nevinost, stvarajući zahtjevan, istovremeno narativan i konceptualan uradak. Fascinantan hibrid performansa, video-instalacije i filma postavlja fizički i psihološki izazov izuzetne kompleksnosti – dokument performansa iznova se rekreira kroz fantaziju i ushit koji unosi filmski medij.

    Luj XIV. svakako nije pridošlica u filmografiji Alberta Serre. Riječ je o junaku njegova posljednjeg djela Smrt Luja XIV. (2016.). Kralj Sunce ima svojeg blizanca, iako se u ovoj igri razlika ispostavlja da ih zapravo ima podosta. Umjesto Jean-Pierrea Léauda, Serra ovaj put angažira neprofesionalnog glumca Lluísa Serrata s kojim je radio na svojim prethodnim filmovima (Sancho u kihotovskoj gesti Viteška čast, Pompeu u Priči o mojoj smrti). Potpuno drugačija tjelesna težina, ondje u skupljanju, ovdje u širenju. Potpuno drugačija ekspresija lica: ondje u komunikaciji sa začuđenim dječjim pogledom, ovdje singularna pretilost, u istezanju bez ikakva rješenja za svoju korpulentnost. Ovdje suverenost koja stalno biva ponovno izumljena, a ondje kraljevstvo nevinosti koje nejasno dotiče ljudska glupost. Što se tiče rekvizita: ako je priči iz prve verzije bio potreban Versailles ili replika istog, druga verzija reducira palaču na blistavu aureolu. Doduše, ovaj put zarobljeni smo između golih zidova, koji su okrečeni ružičastim premazom (boja sumraka?) pod neonskim svjetlima smještenim na stropu. Ovaj kralj dugo je vremena prepušten samome sebi, jecajući na podu, usred trbobolje koja je istovremeno ozbiljna i komična, imajući na raspolaganju svega nekoliko drangulija. Zatim vidimo kako na scenu nastupaju spektatori u parkama, kako bi bolje vidjeli buncanja Njegova Veličanstva, njegovu periku i raskošnu odjeću. Što je zapravo u pitanju: snimka performansa? Ako je umjetnička galerija ta koja daje okvir „akciji“, ovdje je ipak u pitanju kalkulacija, rezanje, montaža; ukratko: film, o tome nema sumnje. Film koji sumira Serrine temeljne preokupacije, trenutno prepoznatljive poznavateljima njegova opusa: aristokracija u svojoj grandioznosti, tuposti i agoniji; sukob između reprezentacije moći i snage umjetnosti. Negdje između uzvišenog i grotesknog, između poruge i podrugljivaca, između Buñuela i Dalija, kraljevska figura upućuje se u potragu za svojom posmrtnom maskom.

    NAKON PROJEKCIJE SLIJEDI RAZGOVOR S REDATELJEM ALBERTOM SERROM. 

    Nagrade i festivali

    FID Marseille 2018. - Grand Prix u međunarodnoj konkurenciji

    Životopis redatelja

    Albert Serra španjolski je redatelj i scenarist (Banyoles, Girona, Katalonija, Španjolska, 1975.). Diplomirao je španjolski jezik i komparativnu književnost na sveučilištu u Barceloni, a odslušao i kolegij iz povijesti umjetnosti. Snimio je dugometražne igrane filmove Crespià (2003.), Viteška čast (Honor de cavallería, 2006.) i Pjev ptica (El cant dels ocells, 2008.) koji je na Splitskom filmskom festivalu 2008. godine dobio glavnu nagradu u kategoriji dugometražnog filma. Film 'Priča o mojoj smrti' osvojio je Zlatnog leoparda za najbolji film na filmskom festivalu u Locarnu, dok je 'Smrt Luja XIV.' osvojila prestižnu nagradu Jean Vigo. Osim rada na filmu, bavi se i pisanjem i produkcijom kazališnih komada, te umjetničkih instalacija.

    Web stranice

    Filmske mutacije: festival nevidljivog filma XII - Ulaz na sve projekcije je besplatan.

    Raspored projekcija

    Velika dvorana
    22.1. Utorak, 21:00

Sljedeći
Prethodni

Izdvojeno