EN HR
  • Prijelomni čas 12

    16:30, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Joe Wright
    Scenarist: Anthony McCarten
    Producent: Tim Bevan, James Biddle, Lisa Bruce, Eric Fellner, Anthony McCarten, Douglas Urbanski, Lucas Webb
    Direktor fotografije: Bruno Delbonnel
    Montaža: Valerio Bonelli
    Glazba: Dario Marianelli
    Glumci: Lily James, Gary Oldman, Ben Mendelsohn, Kristin Scott Thomas, Stephen Dillane, Samuel West, Jordan Waller, Ronald Pickup

    Zemlja: Velika Britanija
    Godina: 2017.
    Trajanje: 125'
    Početak prikazivanja: 18. 1. 2018.

    Sinopsis

    U ranim danima Drugog svjetskog rata, sudbina zapadne Europe je u rukama novoimenovanog britanskog premijera Winstona Churchilla. Mora odlučiti hoće li pokleknuti pred zloglasnim Hitlerom ili će ustrajati u borbi za ideale, slobodu, i neovisnost naroda, suprotstavivši se znatno većim izgledima nacističke vojske. Dok se nezaustavljive nacističke snage gotovo prelijevaju zapadnom Europom, ni Ujedinjeno Kraljevstvo nije lišeno straha od neizbježne invazije. Uz nepripremljenu javnost, skeptičnog kralja, te bez podrške vlastite stranke, Churchill mora donijeti možda najznačajniju odluku u svojoj karijeri sasvim sam. U pokušaju da se suprotstavi teroru morat će izdržati prijelomni trenutak, okupiti narod i pokušati promijeniti tijek svjetske povijesti. Prijelomni čas pripovijeda o turbulentnom mandatu legendarnog britanskog premijera čiji su politički potezi bili ključni za opstanak Britanije u tada nemilosrdnim okolnostima. Oldman je svojom posvećenom izvedbom Churchilla dočarao kao odvažnog vođu ali i čovjeka od krvi i mesa pa će njegov inteligentni humor začiniti ozbiljnost scenarija te zabaviti publiku. Cjelovitost ovom filmskom ostvarenju daje i potpora vrhunskih glumaca u sporednim ulogama, istaknutih u brojnim sadržajima BBC produkcije i popularnom serijalu Igra Prijestolja.

    Nagrade i festivali

    Zlatni globus 2018. - nagrada za najboljeg glumca (Gary Oldman)

    Velika dvorana
    25.1. Četvrtak, 21:00
    26.1. Petak, 20:50
    27.1. Subota, 16:30
    28.1. Nedjelja, 18:40
    29.1. Ponedjeljak, 21:05

    Kupi ulaznice

  • Sretan kraj 12

    17:00, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Michael Haneke
    Scenarist: Michael Haneke
    Producent: Margaret Ménégoz
    Produkcijska kuća: Les Films du Losange, X-Filme Creative Pool, Wega Film
    Direktor fotografije: Christian Berger
    Montaža: Monika Willi
    Glumci: Isabelle Huppert, Jean-Louis Trintignant, Mathieu Kassovitz

    Zemlja: Francuska, Austrija, Njemačka
    Godina: 2017.
    Trajanje: 107'
    Početak prikazivanja: 11. 12. 2017.

    Sinopsis

    Drama čija se priča vrti oko imućne obitelji Laurent koja vodi uspješnu građevinsku kompaniju koju je osnovao sada senilna glava obitelji George (Jean-Louis Trintignant). Posao sada vodi njegova hladna kćerka Anne (Isabelle Huppert ), koja gubi strpljenje sa svojim odraslim ali nemarnim sinom Pierreom (Franz Rogowski). Annin brat Thomas (Mathieu Kassovitz) provodi većinu svog vremena brinući se za svoje poslove i žonglirajući s ljubavnim aferama, dok njegova otuđena 13-godišnja kćerka Eve (Fantine Harduin) gleda s gađenjem na te nezadovoljne ljude oko sebe.

    Nagrade i festivali

    Filmski festival u Cannesu 2017. - nominacija za Zlatnu palmu
    Münich Film Festival 2017. - nominacija za najbolji film
    Sydney Film Festival 2017. - nominacija za najbolji film

    Životopis redatelja

    Michael Haneke (rođen 23. ožujka 1942. u Münchenu, Njemačka) austrijski je redatelj i scenarist koga su snažni i provokativni filmovi prometnuli u vodeću figuru europske kinematografije krajem 20. i početkom 21. stoljeća. Hanekeova karijera počela je filmom' Sedmi kontinent' (1989.). Francuska zvijezda Juliette Binoche glumila mu je u filmu 'Šifra nepoznato' (2000.). Nakon toga, Isabelle Huppert glumila je psihoseksualno frustriranu sredovječnu ženu u filmu 'Pijanistica' (2001.) nastalom prema knjizi austrijske spisateljice Elfriede Jelinek. Velik uspjeh doživio je s filmom 'Skriveno' (2005.). Haneke je korijene fašizma istraživao u filmu 'Bijela vrpca' (2009.). Film je osvojio Zlatnu palmu u Cannesu. Drugu Zlatnu palmu osvojio je s filmom 'Ljubav' (2012.), nekarakteristično nježan opis starijeg para koji se suočava sa smrtnošću. Film je imao pet nominacija za Oscara.

    Dvorana Müller
    24.1. Srijeda, 17:00
    27.1. Subota, 17:00

    Kupi ulaznice

  • Iz ništavila 12

    19:00, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Fatih Akin
    Scenarist: Fatih Akin, Hark Bohm
    Producent: Fatih Akin, Ann-Kristin Hofmann, Nurhan Sekerci-Porst, Herman Weigel
    Produkcijska kuća: Bombero International, Macassar Productions
    Direktor fotografije: Rainer Klausmann
    Montaža: Andrew Bird
    Glazba: Josh Homme
    Glumci: Diane Kruger, Denis Moschitto, Johannes Krisch

    Zemlja: Njemačka
    Godina: 2017.
    Trajanje: 106'
    Početak prikazivanja: 4. 1. 2018.

    Sinopsis

    Katjin se život iznenada raspada kada njezin suprug Nuri i sin Rocco poginu u bombaškom napadu. Njezini prijatelji i obitelj pokušavaju joj pomoći, a Katja uspije organizirati pogreb. Međutim, potraga za zločincima i razlozi koji stoje iza bezosjećajnog ubojstva kompliciraju Katjino bolno žalovanje, te otvaraju rane i dvojbe. Odvjetnik Danilo, Nurijev najbolji prijatelj, zastupa Katju na suđenju dvojici osumnjičenika, mladog para ujedno pripadnicima neonacističke scene. Sudski proces gurnut će Katju do ruba, ali za nju nema alternative jer ona traži pravdu.

    Nagrade i festivali

    Cannes Film Festival 2017. - nagrada za najbolju glumicu (Diane Kruger), nominacija za Zlatnu palmu (Fatih Akin)
    Vukovar Film Festival 2017. - pobjednik festivala
    Zlatni globus 2018. - nagrada za najbolji strani film

    Životopis redatelja

    Fatih Akin rođen je 1973. godine u Hamburgu, kao sin turskih imigranata. Nakon prva dva kratka filma postiže uspjeh s debitantskim filmom 'Short Sharp Shock' iz 1998. godine. Slijedio je film ceste 'Im Juli' s Moritzom Bleibtreom i Christiane Paul, kao i dokumentarac 'I Think about Germany: We Forgot to Go Back' ('Wir haben vergessen zurückzukehren'), imigrantska priča njegovih roditelja. Međunarodni proboj došao je s filmom 'Glavom kroz zid', dobitnikom Zlatnog medvjeda te dobitnikom njemačke i europske filmske nagrade. Njegov film iz 2007. godine 'Na rubu raja' osvojio je nagradu za najbolji scenarij na festivalu u Cannesu. S komedijom 'Soul Kitchen', kojom je odao počast svom rodnom gradu, osvojio je posebnu nagradu žirija na festivalu u Veneciji. Njegov film iz 2014. godine 'Rez' imao je premijeru na festivalu u Veneciji. Posljednji film 'Iz ništavila' s Dianom Kruger u glavnoj ulozi premijerno je prikazan na Festivalu u Cannesu.

    Velika dvorana
    25.1. Četvrtak, 17:00
    29.1. Ponedjeljak, 17:00

    Dvorana Müller
    27.1. Subota, 19:00
    28.1. Nedjelja, 17:00

    Kupi ulaznice

  • Mizandristice (Queer MoMenti)

    19:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Bruce LaBruce
    Scenarist: Bruce LaBruce
    Produkcijska kuća: Jürgen Brüning Filmproduktion, Amard Bird Films
    Direktor fotografije: James Carman
    Montaža: Judy Landkammer
    Glumci: Susanne Sachße, Viva Ruiz, Kembra Pfahler, Caprice Crawford, Grete Gehrke

    Zemlja: Njemačka
    Godina: 2017.
    Trajanje: 91'

    Sinopsis

    Ambijentirana „somewhere in Ger(wo)many“, Mizandristice su futuristička feministička farsa o grupi militantnih lezbijki koje žive u komuni organiziranoj poput samostana i pripremaju se za totalni rat i istrebljenje muškaraca. Nakon serioznije Gerontofilije vraćaju nas LaBruceovoj iščašenijoj prošlosti (šifra: Raspberry Reich). Sebe nazivaju Army of Lovers (aluzije na istoimeni kultni komad Rose Von Praunheima nisu bez vraga), a šefica im je Sveta Majka. Zaplet započinje kada dvije uniformirane štićenice samostana pronađu ranjenog odbjeglog lijevog terorista, kojeg sakriju u podrumu. Ima tu svega, od Schopenhauerovih citata i lekcija o partenogenezi do korištenja arhivskog materijala beogradskog Centra za genitalnu rekonstrukciju. Feminizam je sveden na one-linere u stilu „Muškarci su svinje“, uz repliku „Ostavimo svinje iz toga“. Isoldu glumi umjetnica Kita Updike, čije je (umjetničko?) ime i više nego simbolično. Dvije kite i murjak! To se u njihovom zatvorenom univerzumu ne može tolerirati. Jer, kako bi to rekao zbunjeni junak koji je pozvonio na vrata tog feminističkog konventa, „Have you seen anything queer in the area tonight?“ Jesmo. I to u golemim količinama.

    Životopis redatelja

    Bruce LaBruce rođen je kao Justin Stewart 1966. u Southamptonu u Kanadi. Pohađao filmsku školu u Torontu i studirao teoriju filma na Sveučilištu York. Snimio je hrpu kultnih filmova: Hustler White, No Skin Off My Ass, L.A. Zombie, Super ½, koji su ga prometnuli u ikonu queercore pokreta kao rubnog i radikalnijeg izdanka New Queer Cinema jer je u njima često angažirao vedete gej pornića. Bavio se fotografijom, pisao je knjige i kazališne tekstove te je režirao brojne glazbene videospotove.

    Velika dvorana
    27.1. Subota, 19:00

    Kupi ulaznice

  • Gazda: Početak

    21:00, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Dario Juričan
    Produkcijska kuća: Hrcin

    Zemlja: Hrvatska
    Godina: 2017.
    Trajanje: 85'
    Početak prikazivanja: 16. 1. 2018.

    Sinopsis

    'Gazda: Početak' drugi je film iz serijala 'Gazda'. Film je to o Agrokoru prije Agrokora, o debaklu privatizacije, tranzicije i pravosuđa te nasljeđu koje i danas baštinimo. Narativna okosnica filma je priča o Miroslavu Kutli, jednom od najvećih tajkuna devedesetih. Suradnici na filmu su Saša Paparella i istraživački novinari Mašenjka Bačić i Zvonimir Tivon.

    Ulaznice za premijeru 16. siječnja u 19 h možete kupiti na linku.

    Velika dvorana
    26.1. Petak, 19:10

    Dvorana Müller
    24.1. Srijeda, 21:10
    27.1. Subota, 21:00
    29.1. Ponedjeljak, 17:00

    Kupi ulaznice

  • Projekt Florida 12

    21:15, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Sean Baker
    Scenarist: Sean Baker, Chris Bergoch
    Produkcijska kuća: Cre Film, Freestyle Picture Company, June Pictures, Sweet Tomato Films
    Direktor fotografije: Alexis Zabe
    Montaža: Sean Baker
    Glumci: Brooklynn Prince, Bria Vinaite, Willem Dafoe

    Zemlja: SAD
    Godina: 2017.
    Trajanje: 101'
    Početak prikazivanja: 25. 1. 2018.

    Sinopsis

    Počeli su ljetni praznici. Mala Moonee i njezini prijatelji Scooty i Dicky dane provode bez nadzora odraslih u igri čija se pravila mijenjaju kako im se prohtije. Moonee sa svojom bandom uživa na ljetnom suncu dok njezina majka Halley pokušava spojiti kraj s krajem, pronaći novi izvor zarade, skupiti siću koja će za još tjedan dana produljiti njihov boravak u Magičnom dvorcu, motelu okrečenom ljubičastom bojom u kojem odsjedaju putnici koji su htjeli u obližnji Disneyland, ali su greškom završili u toj nedođiji. No, Moonee na svijet gleda drugačijim očima, i njezin dom svaki dan opravda svoje ime.

    U najvećem dijelu filma čudnu floridsku suburbiju gledamo očima djeteta. Kamera je pritom redovito u razini dječjeg pogleda. Bez obzira na to, odrasli se nikad ne doimaju kao nadmoćni, banda osnovnoškolaca suvereno vlada tim magičnim svijetom. Sean Baker stvara i postupno pojačava osjećaj nelagode, napetosti i, konačno, frustracije, jer bismo se, sukladno kodovima klasičnog fabularnog stila, trebali identificirati s djetetom kroz čiju vizuru gledamo, a to nam sustavno ne uspijeva jer drugačije razumijemo ono što vidimo. Iskustvo djeteta koje gleda i iskustvo nas, koji smo pozvani da gledamo s njom, ne mogu biti ista. Mi istodobno vidimo i manje i više od nje. S jedne strane, naš je pogled osiromašen, ne vidimo fantazije kojima je protkan magični svijet djetinjstva. S druge strane, mi vidimo bijedu koje Moonee nije svjesna, znamo da bi ta djevojčica već sutra mogla ostati bez krova nad glavom, ne možemo je ne vidjeti nego kao žrtvu krize tržišta nekretnina. S Moonee živimo jedno ljeto, a najveća tragedija je u tome što svako ljeto dođe kraju. Ona prvu lekciju neće naučiti u školi. Morat će naglo odrasti: na putu je da se po prvi put simbolički identificira s nama i vidi samu sebe onako kako je mi vidimo.

    Sean Baker s ovim je filmom, kao i Andrea Arnold s American Honey, upotrijebio većinom naturščike da snimi studiju koja bi mogla proći kao etnografija ekonomskog naličja američkih fantazija: u slučaju Arnold to je supkultura “Mag Crew” kao pervertirani oblik kontrakulture, a kod Bakera to je Kissimmiee kao neprepoznatljivi, žalosni prežitak Disneyjeve urbanističke vizije. Naime, nacrt Walta Disneyja uključivao je puno više od tematskog parka. Supstanca njegove vizije na koji se referira naslov Bakerova filma bio je radnički grad koji je trebao nastati u blizini onog što je danas Disneyland. On je trebao biti korektiv svih zala koje je Disney zamjetio u Los Angelesu – gradu bez jasnog centra, s premalo pješačkih zona i previše automobila. Njegova ideja bila je izgraditi grad u obliku koncentričnih krugova u čijem bi centru bio moderan hotel okružen poslovnom zonom. Taj hotel trebao je okruživati zeleni pojas sa školama i zgradama za izvannastavne aktivnosti, a njega rijetko naseljena predragađa, dok bi onkraj njih bili smješteni industrijski parkovi. Hotel u središtu urbanističke završio je kao zadnje utočište proletarijata koji bi bilo kada mogao završiti bez krova nad glavom, bilo gdje.

    Nagrade i festivali

    nominacija za najbolji strani film, British Independent Film Awards 2017.; nagrada kritičara, Hamburg Film Festival 2017., službena selekcija Directors Fortnight Cannes Film Festival 2017.; službena selekcija Toronto Film festival 2017.; službena selekcija Zurich Film Festival 2017.; službena selekcija New York Film Festival 2017.; službena selekcija London Film Festival 2017.; službena selekcija Busan Film Festival 2017.; službena selekcija Vienna Film Festival 2017

    Velika dvorana
    25.1. Četvrtak, 19:00
    26.1. Petak, 17:00
    27.1. Subota, 21:15
    29.1. Ponedjeljak, 19:00

    Kupi ulaznice

Sljedeći
Prethodni

Izdvojeno