EN HR
  • U srcu svibnja 68 (Izložba fotografija Philippea Grasa)

    19:00, Predvorje

    Sinopsis

    U suradnji s Francuskim institutom 11 Subversive Festival od 6. do 23. svibnja u predvorju našeg kina donosi izložbu Au coeur de mai 68 francuskog nezavisnog fotografa Philippea Grasa (1942. – 2007.), koji je surađivao s brojnim slavnim umjetnicima i glazbenicima, uključujući i Roberta Wilsona. Grasove crno-bijele fotografije vode nas u središte burnih događanja u svibnju 1968. kada su pariški studenti marširali ulicama i sudjelovali u prosvjedima koji su se širili diljem Francuske. Radovi renomiranog  fotografa pričaju nam priču o svibnju 1968. pedeset godina nakon burnih događanja, bilježeći tenzije i ključne trenutke, s naglaskom na naelektriziranu atmosferu, te radost i ushit koje su studenti i radnici u štrajku nerijetko izražavali.

    Ova zbirka od 43 fotografije koje je Gras snimio tijekom najslavnijeg pariškog svibnja pronađene su u njegovoj osobnoj arhivi nakon njegove smrti 2007. godine. Brojni fotografi svjedočili su tim burnim danima, no Philippe Gras jedan je od rijetkih koji su znali ne samo uhvatiti trenutak i pokret, već i prepoznati pravi smisao tog razdoblja promjena i prijepora. Fotografska reportaža Philippea Grasa razlikuje se od  dosad  poznate dokumentacije, ponajprije umjetničkom kvalitetom slika, a potom istodobno empatičnim i distanciranim pogledom na snimljena događanja. 50. obljetnicu svibnja 1968. organizatori će obilježiti i filmskim ciklusom Filmozofija koji će zaključiti projekcijom esejističkog dokumentarnog filma No Intenso Agora brazilskog sineasta Joãoa Moreire Sallesa u suradnji s Multimedijalnim institutom. 

    Produkcija izložbe: Udruga prijatelja Philippea Grasa

    Vrijeme održavanja

    Predvorje
    6.5. Nedjelja, 19:00

  • Lucky

    19:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: John Carroll Lynch
    Scenarist: Logan Sparks, Drago Sumonja
    Produkcijska kuća: Superlative Films, Divide / Conquer
    Direktor fotografije: Tim Suhrstedt
    Montaža: Robert Gajic
    Glazba: Elvis Kuehn
    Glumci: Harry Dean Stanton, David Lynch, Ron Livingston, Beth Grant, James Darren, Tom Skerritt

    Zemlja: SAD
    Godina: 2017.
    Trajanje: 88'

    Sinopsis

    91-godišnji ateist nadživio je gotovo sve svoje suvremenike, a sada se suočava s vlastitom smrtnošću i eluzivnim prosvjetljenjem. Ekscentrična meditacija o smrtnosti snimljena je s puno humora i topline, a donosi nam Harryja Deana Stantona u njegovoj prvoj glavnoj ulozi još od Travisa Hendersona u filmu Pariz, Texas. Njegovo lice „izranja iz pustinje nalik giacomettijevskoj silueti, a bar u kojem se druži s Davidom Lynchom i ostalim redovnim mušterijama postaje njegov purgatorij“ (Dragan Rubeša). Njegova sablasna izvedba meksičke narodne pjesme Volver, Volver na jednom dječjem rođendanu zauvijek će nas pratiti.

    A tko je bolji za takav finalni performans nego li ikona američkog nezavisnog filma Harry Dean Stanton, koji koristi tišinu kao provjereni alat starog histrionskog majstora. Bilo da ga se sjećamo kao borca pijetlovima Jacka Burkea i otpadnika Blind Dicka u Hellmanovim dekonstrukcijama vesterna (Cockfighter i Ride the Whirlwind), bilo u holivudskim blockbusterima poput Aliena i Lijepa u ružičastom, ili u Avengersima (2012), gdje mu je izrezana „najbolja jebena scena u filmu“. Bio je i oklahomaski gej autostoper u Dvostrukom asfaltu, a da ne govorimo o njegovoj dugogodišnjoj suradnji s Davidom Lynchem (Divlji u srcu, Straightova priča, Twin Peaks: Fire Walk With Me). Jer ako ijednom filmskom žanru danas prijeti izumiranje, onda je to američki nezavisni film. Lucky je film kakve više ne snimaju, asocira na Jarmuscha ili Hartleyja u njihovim najboljim izdanjima. No Jarmusch danas snima filmove poput Patersona, koji svojim strukturom doduše podsjeća na Luckyja. Međutim, stari kauboj miljama je udaljen od vozača autobusa/pjesnika iz istoimena gradića u New Jerseyju. Umjesto Jarmuscheve samodopadno zašećerene posvete „malom čovjeku“, ma koliko naizgled beznačajna njegova egzistencija bila, Carroll Lynch isporučuje nam ovaj fragilni i lakonski film koji ne nudi nikakva jednostavna rješenja na kompleksna pitanja života i smrti, već ih odbacuje sa smiješkom. Stari kauboj kulerski pripaljuje cigaretu i prigrljuje tamu. Kreće odjavna špica, pojavljuje se Lyncheva izgubljena kornjača (predsjednik Roosevelt!), a Foster Timms pjeva The Man in The Moon Shine.

    Francuski antropolog Philippe Ariès pokazao nam je kako je veliko iskušenje Zapada tijekom stoljeća bilo kako izmaći smrti, da bi krajem srednjeg vijeka smrt postupno postala potisnuta i zabranjivana smrt kakvu poznajemo u suvremeno doba. Upravo je stoga stari kauboj koji s osmjehom na svojem oronulom, umornom licu odlazi u susret ništavilu, praznini (ungatz), toliko subverzivan. Bez ikakvih lažnih pretenzija i utješnih riječi. Nismo mogli zamisliti veličanstveniji i prikladniji filmski kraj za ovog tihog junaka americane. (Dina Pokrajac)

    Životopis redatelja

    John Carroll Lynch američki je glumac i redatelj rođen 1963. godine u Coloradu. Pamtimo ga kao muža Marge Gunderson u Fargu (1996) braće Coen i najizglednijeg osumnjičenika u Zodiacu (2007) Davida Finchera. Njegov redateljski prvijenac Lucky (2017) prikazan je na Međunarodnom filmskom festivalu u Locarnu gdje se natjecao za Zlatnog leoparda, a osvojio je Nagradu Ekumenskog žirija.

    11. Subversive Film Festival (otvaranje, izvan konkurencije)

    Cijena ulaznice je 20 kn, a ulaznice će se moći kupiti od 6. svibnja na festivalskom info pultu u predvorju kina.

    Velika dvorana
    6.5. Nedjelja, 19:00

  • Mladi i usamljeni

    21:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Claire Simon
    Scenarist: Claire Simon
    Produkcijska kuća: Sophie Dulac Productions, Carthage Films
    Direktor fotografije: Claire Simon
    Montaža: Lea Masson, Luc Forveille

    Zemlja: Francuska
    Godina: 2018.
    Trajanje: 100'

    Sinopsis

    Nakon što je lutala pariškom Bois de Vincennes (šifra: Šuma od koje su satkani snovi), Simon ulazi svojom neinvazivnom kamerom u srednju školu pariškog predgrađa Ivry, osluškujući razgovore njezinih učenika. Umjesto da komuniciraju putem Facebooka i sličnih društvenih mreža, oni se otvaraju jedni drugima kroz intimne razgovore. Pričaju o svojim (razorenim) obiteljima, majkama koje boluju od šizofrenije, odsutnim očevima, prvim ljubavima i planovima za budućnost. Simon postaje nešto poput njihove zamjenske majke, dajući im ono što im roditelji ne mogu pružiti u vlastitom domu. Ona ih naime sluša i ohrabruje. Pritom pokušavaju artikulirati emocije krajnje elokventno i ležerno, otkrivajući svoje nesigurnosti, strahove, žudnje i tuge. Zato je autoričin prosede krajnje senzitivan i lucidan. Podijelivši sa svojim vršnjacima vlastite probleme, oni počinju shvaćati da nisu sami. Pa makar će ponekad završiti svoju životnu priču sa suzama u očima, uz krajnje jednostavni zaključak – „Život je težak, zar ne?“. (Dragan Rubeša)

    Životopis redatelja

    Claire Simon rođena je u Londonu 1955. godine. Filmsku karijeru započinje u Alžiru, gdje je studirala antropologiju i francuski jezik. Potom je kao montažerka surađivala s alžirskim sineastom Mohammedom Lakhdar-Haminom. Njezini filmovi često se bave topografijom Pariza, bilo da je riječ o igranofilmskom formatu (Gare du Nord) ili doksima poput Šume od koje su satkani snovi, prikazanog u dokumentarnoj konkurenciji lanjskog Subversivea, a koji je renomirani Cahiers du Cinéma uvrstio u svoju godišnju ljestvicu 10 najboljih filmova 2016. godine (kao jedini dokumentarac). Autoričin najnoviji doks Mladi i usamljeni premijerno prikazan u sklopu ovogodišnjeg Berlinalea, mogao bi se promatrati kao varijacija njezina doksa Romansa na 800 kilometara (2001).

    11. Subversive Film Festival (dokumentarna konkurencija)

    Cijena ulaznice je 20 kn, a ulaznice će se moći kupiti od 6. svibnja na festivalskom info pultu u predvorju kina.

    Velika dvorana
    6.5. Nedjelja, 21:00
    7.5. Ponedjeljak, 17:15

Sljedeći
Prethodni

Izdvojeno