EN HR
  • Pogledajte dok možete!

    Kino Europa, 19.4. - 8.5.

    Sinopsis

    Program znakovita imena 'Pogledajte dok možete!' traje dok odbrojavamo dane do najavljenog zatvaranja kina Europa 1. lipnja 2019. Prikazat ćemo neke od vaših najdražih filmova u proteklih nekoliko godina, među kojima su i 'Druga strana nade' Akija Kaurismäkija, 'Mladost' Paola Sorrentina, 'Ne gledaj mi u pijat' Hane Jušić, 'Paterson' Jima Jarmuscha i 'Toni Erdmann' Maren Ade. Na programu će se za početak naći i novi filmovi 'Teret' Ognjena Glavonića i 'Duboki rezovi' Dubravke Turić, Filipa Mojzeša i Filipa Peruzovića. Dođite, pogledajte dobar film i podržite naš prijedlog da nastavimo gledati filmove u kinu Europa.

    Vrijeme održavanja

    Dvorana Müller
    19.4. - 8.5.

  • Leptiri

    18:00, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Tolga Karaçelik
    Scenarist: Tolga Karaçelik
    Producent: Tolga Karaçelik, Metin Anter
    Direktor fotografije: Andaç Sahan
    Montaža: Evren Lus
    Glazba: Ahmet Kenan Bilgiç
    Glumci: Tolga Tekin, Bartu Küçükçaglayan, Tugce Altug

    Godina: 2018.
    Trajanje: 114'
    Početak prikazivanja: 4.4.2019.

    Sinopsis

    Suzi i njena braća Cemal i Kenan gotovo uopće ne komuniciraju otkad su kao tinejdžeri odselili iz malog rodnog sela, a kontakt su izgubili i s ocem. Situaciju mijenja očev neočekivani telefonski poziv najstarijem Cemalu, sa zahtjevom da se svi troje odmah vrate u selo. Cemal okuplja brata i sestru te unatoč oklijevanju kreću na neobično putovanje. Pokušavajući ponovno povezati komadiće disfunkcionalne obitelji i suočiti se sa zajedničkom prošlošću, postepeno se upoznaju, ne sluteći da ih tek u selu čekaju najveća iznenađenja. Odlična gluma i jedinstvena kombinacija komedije i drame osigurala je filmu glavnu nagradu na Sundance Film Festivalu, a prikazan je i u programu Voices Rotterdam Film Festivala.

    Nagrade i festivali

    Sundance Film Festival 2018.

    Web stranice

    Filmski kritičari 54+ / filmske kritike

    Leptiri_Vesna Valić

    Trailer: LEPTIRI, Tolga Karaçelik, Turska, 2018., 117' from FMFS on Vimeo.

    Raspored projekcija

    Dvorana Müller
    6.5. Ponedjeljak, 18:00
    20.5. Ponedjeljak, 21:15

  • Četrnaest

    19:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Dan Sallitt
    Scenarist: Dan Sallitt
    Producent: Caitlin Mae Burke, Graham Swon, Craig Webster
    Produkcijska kuća: Static Prods.
    Direktor fotografije: Christopher Messina
    Montaža: Dan Sallitt
    Glumci: Tallie Medel, Norma Kuhling, Lorelei Romani, C. Mason Wells, Dylan McCormick, Kolyn Brown, Willy McGee, Scott Friend

    Zemlja: SAD
    Godina: 2019.
    Trajanje: 94'

    Sinopsis

    Mara i Jo najbolje su prijateljice još od školskih dana. Nijedna od njih nema sređen život. Ali ono što ih vezuje je dinamika njihova prijateljstva. Marin telefon će uvijek zazvoniti kad Jo zatraži njezinu pomoć. Vrijeme donosi rastanke, nove početke, suze, trudnoću i nove stare boce piva bez kojih ne može proći nijedna interakcija. Dobili smo tipični njujorški indie komad koji slijedi trajektorije bliske autorima poput Josephine Decker, Teda Fendta i Justina Guya Defe. Iako način na koji autor slijedi njihovo odrastanje puno duguje Pialatu i Rohmeru, pristupajući (ženskom) prijateljstvu s dostatnom dozom nježnosti i iznijansiranog osjećaja za vrijeme i njegove elipse. Jer, kako to piše na Joeinoj majici – „Time becomes meaningless“. Ponekad će autorova kamera odlutati od njegovih junakinja, promatrajući zbivanja na ulici, kao da se izgubila u mislima, da bi im se nanovo vratila. „Tražim od tebe da budeš dobra prema meni“, kazat će Joe svojoj prijateljici. „Ali ti stalno nešto tražiš i to postaje sve teže“, odgovara joj Mara. Jer, prijateljstva dolaze i odlaze bez najave i upozorenja. Autor hvata osjećaje koji naviru između.  

    Nagrade i festivali

    Berlinale Forum (2019); Istanbul Film Festival (2019)

    Životopis redatelja

    Dan Sallitt rođen je 1955. godine u Wilkes-Barreu u Pennsylvaniji. Studirao je matematiku i filmski scenarij. Iako je prvi dugometražni film Honeymoon snimio tek 1998. i dalje ostaje vjeran mikrobudžetnim naracijama. Autorov najnoviji film Četrnaest prikazan je u sklopu berlinskog Foruma.

    12. Subversive Film Festival (igrana konkurencija)

    Raspored projekcija

    Velika dvorana
    6.5. Ponedjeljak, 19:00

  • Zaljev luđaka

    20:30, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Bruno Dumont
    Scenarist: Bruno Dumont
    Producent: Rachid Bouchareb, Jean Bréhat, Muriel Merlin
    Produkcijska kuća: 3B Productions
    Direktor fotografije: Guillaume Deffontaines
    Montaža: Basile Belkhiri
    Glumci: Fabrice Luchini, Juliette Binoche, Valeria Bruni Tedeschi

    Zemlja: Francuska, Njemačka
    Godina: 2016.
    Trajanje: 122 minute
    Početak prikazivanja: 15.9.2016.

    Sinopsis

    Doza francuskog crnog humora u režiji mizantropičnog velikana Brune Dumonta donosi reviju likova iz noćne more u izvedbi imena s francuske 'A liste' glumaca, među kojima je i Juliette Binoche. Početkom 20. stoljeća na sjevernoj obali Francuske dvojica nespretnih policajaca nalik Stanliju i Oliju istražuju misteriozni nestanak nekolicine turista u mjestu gdje žive dvije apsolutno različite obitelji. Ekscentrični incestuozni bogataši Van Peteghem i lokalni ribari kanibali Bréfort. Velike obitelji iskarikiranih likova spojit će neočekivana veza čudnog, pomalo zlobnog Ma Louta i transrodnog Billija Van Peteghema. Pronaći istinu o lokalnim nestancima turista bit će pravi izazov među simpatičnim luđacima komedije premijerno prikazane na festivalu u Cannesu.

    Nagrade i festivali

    Cannes Film Festival 2016. - nominacija za Zlatnu palmu

    Životopis redatelja

    Bruno Dumont je rođen u francuskom gradiću Bailleulu. Igrani filmovi: 'La vie de Jésus' (1997.), 'L'Humanité' (1999.), 'Twentynine Palms' (2003.), 'Flandres' (2006.), 'Hadewijch' (2009.), 'Hors Satan' (2011) i 'Camille Claudel 1915' (2013.). 'L'Humanité' i 'Flandres' su dobili Grand Prix u Cannesu. 'Li'l Quinquin' (2014.), 'Zaljev luđaka' (2016.) je njegovo najnovije djelo.

    Raspored projekcija

    Dvorana Müller
    6.5. Ponedjeljak, 20:30

  • Sabaudia + Sophia Antipolis

    21:00, Velika dvorana

    Sinopsis

    Sabaudia, r. Lotte Schreiber, Austrija, 2018., 24’ (kratkometražna konkurencija)

    Talijansku Sabaudiju Mussolinijevi arhitekti kreirali su kao model za “novi fašistički grad.” No usprkos njezinoj nepobitno “brutalnoj” arhitekturi umjetnici poput Alberta Moravije i Piera Paola Pasolinija kasnije su smatrali da je Sabaudia idilično mjesto – simbol iskonske, tradicionalne Italije i njezina otpora svim modernim ideologijama. S onu stranu Pasolinija, slojeviti dokumentarni prikaz Sabaudije portretira ovo nesvakidašnje mjesto kao paradoksalnu mješavinu klasnih barijera, nostalgije i hirovitosti svakodnevice. 

     


    Sophia Antipolis, r. Virgil Vernier, 
    Francuska, 2018., 98’  (igrana konkurencija)


    Zatekli smo se u svijetu apokaliptičnog i tajanstvenog reda. Svijetu opsjednutom fašističkom sigurnošću i videonadzorom sa svojim parking zonama, zaštitarima koji patroliraju u SUV mrcinama, neprobojnim vilama, biotehnološkim hubovima,  hramovima bizarnih sekti i klinikama za estetsku kirurgiju. Jer, tehnološki park Sophia Antipolis lociran na brdu između Antibesa i Cannesa uljuljan u znan-fan vibru kao ideju eminentne katastrofe, u stvari je anti-polis (anti-država). Tipično linčovski prostor osmišljen kao simulakr Silicijske doline, s Azurnom obalom umjesto Kalifornije, koji bi se jako svidio Houellebecqu. Tu su i pripadnici paravojne neofašističke grupacije koji paze na sigurnost žitelja i djelatnika Antipolisa. Sve te likove autor povezuje sa smrću jedne djevojke čiji su karbonizirani ostaci pronađeni u jednoj garaži. Iako njezino tijelo više funkcionira kao nadrealni cadavre exquis koji priziva Bressona, nego kao materijal za punokrvni noir. No taj utopijski „(metro)polis“ koji se u početku njegove izgradnje u sedamdesetima smatrao tehnološkim čudom, ostaje u Verniera jednako misteriozan i nedostižan. Nešto poput sablasnog simbola kraja civilizacije.

    Životopis redatelja

    Sophia Antipolis

    Virgil Vernier rođen je u Parizu 1976. godine. Prvi kratkiš (Karine) snimio je 2001. godine, a 2006 režirao je u tandemu s Ilanom Klipperom Simulation - prvi dio dokumentarnog diptiha Flics. Nakon hvaljenog dugometražnog debija Mercuriales njegov drugi igrani film Sophia Antipolis premijerno je prikazan lani u Locarnu.

    Raspored projekcija

    Velika dvorana
    6.5. Ponedjeljak, 21:00

Sljedeći
Prethodni

Izdvojeno