EN HR
  • Poruka u boci 15

    19:00, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Hans Petter Moland
    Scenarist: Nikolaj Arcel, Jussi Adler-Olsen, Mikkel Nørgaard
    Producent: Peter Aalbæk Jensen, Louise Vesth
    Produkcijska kuća: Zentropa Entertainments
    Direktor fotografije: John Andreas Andersen
    Montaža: Olivier Bugge Coutté, Nicolaj Monberg
    Glazba: Nicklas Schmidt
    Glumci: Nikolaj Lie Kaas, Fares Fares, Pål Sverre Hagen, Jakob Ulrik Lohmann

    Zemlja: Danska, Njemačka, Švedska, Norveška
    Godina: 2016.
    Trajanje: 112'
    Početak prikazivanja: travanj 2017.

    Sinopsis

    Treći film iz serije filmova nastalih prema knjigama danskog pisca krimića Jussija Adler-Olsena u čijem su središtu stručnjaci za 'hladne slučajeve' iz Odjela Q, detektivi Carl Mørck (Nikolaj Lie Kass) i Assad (Fares Fares). Priča filma vrti se oko dva slučaja. Prvi slučaj vrti se oko mladog brata i sestre koji su iznenada nestali, a drugi se bavi osam godina starom porukom u boci - poziv u pomoć otetog dječaka - koja je pronašla put od Škotske do Odjela Q. Istraga koju vode Carl i Assad pronaći će vezu između ovih dvaju naoko nepovezanih slučaja. Kako će kopati dublje, tako će se uplesti u stravičan slučaj - vjerski fanatizam, psihopatskog ubojicu, kao i nekoliko otetih braće i sestara čiji nestanak roditelji nikada nisu prijavili.

    Životopis redatelja

    Hans Petter Moland (rođen 1955. u Oslu, Norveška) redatelj je i scenarist. Najpoznatiji je po filmovima 'Aberdeen' (2000.), 'In Order of Disappearance' (2014.) i 'A Somewhat Gentle Man' (2010.).

    Iz kritika

    „Smještena u Skandinaviju, s mrzovoljnim muškim protagonistom, to je silovita, 'tvrdo kuhana', mračna krimi priča, a uz to i psihološki uznemirujuća. Njezin antijunak, 'stisnuti' policijski detektiv, utjelovljuje vjeru da dobrota i borba pojedinca može biti dovoljna da prevlada i pobijedi zlo.“ Chicago Reader

    „'Poruka u boci' najmračnija je i najnapetija filmska adaptacija krimi- trilogije Jussija Adler-Olsena.“ Los Angeles Times

    „Bogata karakterizacija likova detektiva i njihove napete interakcije uzbudljive su i izvrsno se nadopunjavaju s istragom misterioznog slučaja. Željno iščekujemo sljedeću krimi avanturu Odjela Q.“ Hollywood Reporter

    Dvorana Müller
    7.5. Nedjelja, 19:00

  • Mladi Karl Marx

    20:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Raoul Peck
    Scenarist: Raoul Peck, Pascal Bonitzer, Pierre Hodgson
    Produkcijska kuća: Agat Films & Cie, Velvet Film, Rohfilm
    Direktor fotografije: Kolja Brandt
    Montaža: Frédérique Broos
    Glumci: August Diehl, Stefan Konarske, Vicky Krieps

    Zemlja: Njemačka, Francuska, Belgija
    Godina: 2017.
    Trajanje: 118'
    Početak prikazivanja: 12. 6. 2017.

    Sinopsis

    Godine 1844. Karl Marx ima 26 godina i živi sa ženom Jenny u pariškom egzilu. Stalno je u dugovima i puši jeftine cigare. Tamo će prvi put upoznati nešto mlađeg Friedricha Engelsa, tvorničareva sina kojeg je u početku ignorirao jer ga je smatrao dendijem. Doduše, ubrzo će ga oduševiti njegova inovativna studija o bijedi engleskog proletarijata. Promatrajući europsku revolucionarnu klimu kao sukob anarhista stare škole koje inkarnira Joseph Proudhon i radikalnih mladoturaka koji su šarali Europom, Peckov komad ne govori o mladom Marxu, već o njegovoj bromansi s Engelsom. To je dakle film koji pokazuje ljude u sukobu oko različitih teorija i pristupa. Film u kojem su Marx i Engels bliži indie rock zvijezdama u cilindrima. Zato nije ni čudo da Peck završava film songom Boba Dylana (šifra: Like a Rolling Stone), praćen pulsirajućim footageom koji promatra socijalne i političke nemire u različitim povijesnim epohama. Zato je njegov komad o ranim Marxovim danima i rađanju Komunističke lige potrebniji no ikad. Iako film najviše pripada njegovu scenaristu Pascalu Bonitzeru, koji je često surađivao s Rivetteom. 

    Nagrade i festivali

    Berlinale 2017.
    Međunarodni filmski festival u Cannesu 2017.
    BAFICI 2017.
    Subversive Film Festival 2017. - igrana konkurencija

    Životopis redatelja

    Raoul Peck (Port-au Prince, 1953.) bivši je ministar kulture Haitija. Trenutno živi na relaciji Berlin – Pariz. Njegov debi L'homme sur les quais bio je prvi karipski film prikazan u konkurenciji Cannesa. Još od Lumumbe pa sve do Ubojstva u Pacotu i najnovijeg Mladog Karla Marxa ostaje vjeran svom artivizmu. To je dokazao i u filmu Ja nisam tvoj crnac, o političkom angažmanu američkog pisca Jamesa Baldwina, nominiranim za Oscara u dokumentarnoj kategoriji.

    Velika dvorana
    7.5. Nedjelja, 20:00

  • Paterson 12

    21:10, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Jim Jarmusch
    Scenarist: Jim Jarmusch
    Producent: Mark Friedberg
    Produkcijska kuća: Amazon Studios, Animal Kingdom, Inkjet Productions, K5 Film, Le Pacte
    Direktor fotografije: Frederick Elmes
    Montaža: Affonso Gonçalves
    Glazba: Jim Jarmusch, Carter Logan, Sqürl
    Glumci: Adam Driver, Golshifteh Farahani, Nellie, Rizwan Manji, Barry Shabaka Henley

    Zemlja: SAD, Francuska, Njemačka
    Godina: 2016.
    Trajanje: 118'
    Početak prikazivanja: 15. 4. 2017.

    Sinopsis

    Paterson, New Jersey. Upoznajemo Patersona, vozača koji dijeli ime sa gradom u kojem živi i radi. Njegov život je, čini se, jedna velika rutina. Svakoga dana on sjeda u autobus koji vozi dobro znanom rutom, sluša razgovore putnika, u pauzama piše poeziju, popije točno jedno pivo u omiljenom kafiću i vrati se kući voljenoj supruzi Lauri. Za razliku od njegovog, Laurin život svakodnevno se mijenja. Njezini snovi i ambicije iz dana u dan su drugačiji. No, usprkos potpuno različitim karakterima Paterson voli Lauru i ona voli njega. On podržava njezine novootkrivene ambicije, ona slavi njegovu nadarenost za poeziju.

    Nagrade i festivali

    Cannes Film Festival 2016. - nagrada Palm Dog, nominacija za Zlatnu palmu
    Boston Online Film Critics Association 2016. - BOFCA nagrada
    Los Angeles Film Critics Association Awards 2016. - LAFCA nagrada
    Iowa Film Critics Awards 2017. - IFC nagrada
    Međunarodni filmski festival u Rotterdamu 2017. - nominacija za MovieZone nagradu

    Životopis redatelja

    Jim Jarmusch rođen je 1953. Studirao je englesku književnost na Sveučilištu Columbia te film na Sveučilištu New York, pod mentorstvom Nicholasa Raya. Prema vlastitom scenariju snima i montira prvi igrani film 'Neprekidni praznici' (1980), koji odražava utjecaje njujorškog undergrounda i europskog modernističkog filma, te najavljuje temeljne motive svojega opusa – prikaz društvenih marginalaca, putovanje, nekomunikativnost, opsjednutost ikonama pop-kulture. U drugom filmu 'Čudnije od raja' (1984), proširenoj inačici kratkog filma 'Novi svijet', tim se motivima pridružuje percepcija Amerike očima autsajdera, a izdvaja se minimalističkim stilom i humornim dijalozima. Film je skrenuo pozornost na redatelja nakon debitantske nagrade na festivalu u Cannesu. Sljedeći, kultni film 'Pod udarom zakona', razrađujući prethodne motive u parodiji zatvorskog filma s trima bizarnim likovima, gradi komiku nerazmjerom entuzijastičnog doživljaja Amerike talijanskih imigranta i ravnodušnosti dvojice pravih Amerikanaca. Sličnih preokupacija i metažanrovske motivacije, ali drukčije narativno-strukturalne gradnje, tri su omnibus-priče 'Tajanstvenog vlaka' (1989.), povezane fascinacijom Jarmuscha i njegovih likova pop-glazbom (E. Presleyem) i općenito pop-kulturom, dok je 'Noć na zemlji' (1991.), s pet taksi-priča iz pet vremenskih zona. Filmom 'Mrtav čovjek', revizionističkim vesternom u kojemu je mit o američkoj granici podvrgnut brojnim inverzijama te poništenju metafizičkim putovanjem u "smrt", počinje nova etapa njegove karijere obilježena filmovima sumorna i liričnija raspoloženja, kojima pripada i preradba gangsterskog žanra u filmu 'Put samuraja' (1999). Povremeno snima dokumentarne i kratke filmove (istaknuta serija 'Kava i cigarete'), te nastupa kao cameo-glumac u filmovima amer. nezavisnih autora (Dim u lice W. Wanga, 1995.). Jedinstven filmski svijet, distingvirani minimalistički stil i ustrajavanje izvan matice holivudske kinematografije čine ga jednim od najvažnijih američkih redatelja i ključnom figurom suvremenog američkog nezavisnog filma, a zbog osjetnih utjecaja europskih, osobito modernističkih autora, poput M. Antonionija i F. Fellinija, i "najeuropskijim" američkim redateljem.

    Dvorana Müller
    7.5. Nedjelja, 21:10
    9.5. Utorak, 21:10
    10.5. Srijeda, 19:00
    11.5. Četvrtak, 16:30
    13.5. Subota, 18:30
    22.5. Ponedjeljak, 21:20

Sljedeći
Prethodni

Izdvojeno