EN HR
  • Svibanj 68', neobično proljeće (Prvi dio)

    17:00, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Dominique Beaux
    Scenarist: Bernard Barazer, Dominique Beaux, Jean-Baptiste Évette
    Producent: Dominique Beaux
    Produkcijska kuća: Films des Quatre Planètes
    Direktor fotografije: Hervé Lodé, Marie Sorribas
    Montaža: Bernard Barazer

    Zemlja: Francuska
    Godina: 2018.
    Trajanje: 105'

    Sinopsis

    Od prosvjeda u svibnju 1968. u Francuskoj prošlo je točno pedeset godina, no njihova sjena i dalje je nad nama. Svibanj 68', neobično proljeće dokumentarni je film povjesničara i redatelja Dominiquea Beauxa. Autor o danima kada je Francuska bila na rubu nove revolucije razgovara s nizom sugovornika, fokusirajući se na one koji su se tada nalazili “na drugoj strani” burnih zbivanja: policajci, poslovni ljudi, državni službenici, novinari, političari, vojnici, te vođe Komunističke partije. Njihova su svjedočanstva ponekad duhovita, ponekad zastrašujuća, no uvijek poučna, razotkrivajući svu kompleksnost sjećanja. Sudionici i svjedoci razmatraju stare fotografije, plakate, filmske snimke i druge arhivske materijale. Film balansira različita očišta, suočavajući varljiva sjećanja s povijesnim zapisima.

    Titlovi su na engleskom jeziku.

    Filmske projekcije prate fotografsku izložbu U srcu svibnja 68’ koja se održava od 6. do 23. svibnja u predvorju kina u organizaciji 11. Subversive Festivala i Francuskog instituta u Zagrebu.

    Ulaz je slobodan.

    Dvorana Müller
    8.5. Utorak, 17:00

  • Od oblaka do otpora

    17:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Jean-Marie Straub & Danièle Huillet
    Scenarist: Cesare Pavese
    Produkcijska kuća: Straub-Huillet, Rai 2, Janus Film und Fernsehen
    Direktor fotografije: Giovanni Canfarelli Modica, Saverio Diamante
    Montaža: Jean-Marie Straub & Danièle Huillet
    Glumci: Olimpia Carlisi, Guido Lombardi, Gino Felici

    Zemlja: Italija, Zapadna Njemačka, UK, Francuska
    Godina: 1979.
    Trajanje: 104'

    Sinopsis

    Jean-Marie Straub ovim riječima opisao je premisu filma: “Od oblaka, to jest otkako su ljudi izumili bogove, do otpora, to jest do pobune ljudi protiv bogova, ali isto tako do otpora fašizmu. Film se temelji na dva djela talijanskog književnika Cesarea Pavesea i nadovezuje se, tj. pripada istoj kategoriji kao i naši filmovi Geschichtsunterricht (Lekcije iz povijesti, 1972) i Trop tôt/Trop tard (Prerano/Prekasno, 1981). Kao i njih, sačinjavaju ga dva dijela – tekst o dvadesetom stoljeću i tekst o antičkim mitovima, oba smještena u pripadajuće krajolike. Paveseov Mjesec i krijesovi (La luna e i falò, 1950) tematizira nasilne smrti talijanskih antifašističkih boraca; dok su Dijalozi s Leukotejom (Dialoghi con Leucò, 1947) serija razgovora između junaka i bogova, koji povezuju mit i povijest te nas vraćaju u još uvijek neodređenu fazu stvaranja razlika, poput onih između životinje i čovjeka na kojoj su potom utemeljeni čitava gramatika i jezik.“ S jedne strane čežnja za bogovima u oblacima i s druge strane instantno gnušanje i opiranje njihovu postojanju. Straub & Huillet istražuju vezu između tekstova i krajolika, kao i ljudi koji ih nastanjuju. (Dina Pokrajac)

    11. Subversive Film Festival

    Hommage: Straub&Huillet

    Cijena ulaznice je 20 kn, a ulaznice će se moći kupiti od 6. svibnja na festivalskom info pultu u predvorju kina.

    Velika dvorana
    8.5. Utorak, 17:00

  • Kada dođu svinje

    19:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Biljana Tutorov
    Scenarist: Biljana Tutorov
    Produkcijska kuća: Wake Up Films, Kinematograf
    Direktor fotografije: Orfeas Skutelis
    Montaža: Thomas Ernst, Ana Lagator, Nataša Pantić
    Glumci: Dragoslava Aleksić, Nataša i Dušan Bošnjak, Lena Gordič, Svetlana Zeković

    Zemlja: Srbija, Hrvatska, BiH
    Godina: 2017.
    Trajanje: 75'

    Sinopsis

    „Moja baba Dragoslava je najbolja baba na svetu. Obožava da se karta, vozi bicikl i igra videoigre, pa čak i voli politiku“, napisao je njezin unuk u domaćoj zadaći. Ona je autoričina tetka Dragoslava Aleksić. Živjela je u FNRJ, SFRJ, SRJ i RS, a nije se „pomerala“ iz svoje sobe. Plakala je kad je umro Tito, ali i kad su izlazili iz kuće Velikog Brata. Redovito nadgleda glasanje u 16. izbornoj jedinici Bačke Palanke. Pobjednik svakih novih izbora jest Aleksandar Vučić, glavni meštar tog začaranog kruga. „Ova pištaljka smenila je Slobu“, kaže prijateljici. Tu istu pištaljku ona koristi na prosvjedima protiv Vučićeva medijskog terora. I dok s vinila dopire stari protestni song Nade Knežević o svinjama i ljudima, s TV ekrana dopire predsjednikov glas, bilo da se obraća masama na predizbornim skupovima, gostuje u TV emisiji ili govori u skupštini. Jer Dragoslava ima četiri televizora. Gotovo da nema kadra snimljenog u njezinu stanu, a da u njemu ne dominira njihov ekran. Ponekad je sveden na odraz u prozorskom staklu. Ponekad njegov zvuk dopire izvan kadra. Iako Dragoslava znade biti posve ravnodušna na ono što se na njemu prikazuje, baveći se svakodnevnim poslovima i zalijevajući cvijeće, televizija, stare novine i politički časopisi koje brižljivo skuplja uvukli su se u njezinu obiteljsku intimu. No njezine refleksije o medijima i politici krajnje su humorne i lucidne. (Dragan Rubeša)

    Nakon projekcije slijedi razgovor s redateljicom Biljanom Tutorov, glavnom protagonistkinjom Dragoslavom Aleksić i montažerkom Natašom Pantić. Razgovor će moderirati Hrvoje Pukšec.

    Životopis redatelja

    Biljana Tutorov diplomirala je arheologiju i povijest umjetnosti na Katoličkom sveučilištu Leuven u Belgiji. Upisuje poslijediplomski studij antropologije na pariškoj Ecole Pratique des Hautes Etudes. Bila je asistentica Želimira Žilnika na njegovu doksu Pirika na filmu. Nakon kratkometražnog dokumentarnog debija Plum Wars snima kratki igrani film Akasha. Autoričin najnoviji doks Kada dođu svinje dobio je nagradu Europske dokumentarne mreže (EDN). Od 2002. do 2009. surađivala je s Darkom Rundekom kao članica njegova Cargo Orkestra, o kojem priprema svoj sljedeći dokumentarni projekt.

    11. Subversive Film Festival (dokumentarna konkurencija)

    Cijena ulaznice je 20 kn, a ulaznice će se moći kupiti od 6. svibnja na festivalskom info pultu u predvorju kina.

    Velika dvorana
    8.5. Utorak, 19:00

  • Tvornica ničega

    21:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Pedro Pinho
    Scenarist: Pedro Pinho, Luisa Homem, Leonor Noivo, Tiago Hespanha (prema ideji Jorgea Silve Meloa)
    Produkcijska kuća: Terratreme Filmes
    Direktor fotografije: Vasco Viana
    Montaža: Cláudia Oliveira, Edgar Feldman, Luísa Homem
    Glazba: José Smith Vargas, Pedro Rodrigues
    Glumci: José Smith Vargas, Carla Galvão, Njamy Sebastião, Joaquim Bichana Martins, Daniele Incalcaterra

    Zemlja: Portugal
    Godina: 2017.
    Trajanje: 176'

    Sinopsis

    Nakon što grupa radnika sazna da će se njihovoj tvornici dizala dogoditi stečaj, a strojevi počinju nestajati iz njihovih hala, oni se pokušavaju organizirati kako bi zadržali proizvodnju. Dok talijanski režiser Daniele (Incalcaterra), koji u filmu postaje nešto poput suvremene verzije Jean-Pierrea Gorina, raspravlja s prijateljima za stolom uz finu papicu hoće li kapitalizam doživjeti kolaps i je li samoupravljanje pravo rješenje, Ze posjećuje oca koji na polici svoje ribarske kolibe još uvijek čuva knjigu o Lenjinu i koji će ga odvesti na skriveno mjesto gdje je zakopao mitraljez, vjerujući da je borba još uvijek moguća („Ako ne uništimo 'gorile', one će uništiti nas“). Zatekli smo se na portugalskom terenu koji je već trasirao Miguel Gomes u svojoj trilogiji 1001 noć. Jer, autorov trosatni komad u isti je mah poziv da promislimo o ulozi ljudskog rada u vremenima krize, himna kolektivnoj impotenciji i tužni mjuzikl. Iako će se njihov brehtovski La La Land dogoditi tek na samom kraju. „Svijete, nanio si nam previše zla, ali mi te volimo!“ uzvikne Ze, popevši se na cijev napuštene tvornice. (Dragan Rubeša)

    Životopis redatelja

    Pedro Pinho studirao je na lisabonskoj Školi za kazalište i film te na pariškoj školi Louis Lumière, nakon čega je završio poslijediplomski tečaj režije i scenarija na Londonskoj filmskoj školi u sklopu zaklade Calouste Gulbenkian. S grupom sineasta 2009. osniva nezavisnu kompaniju Terratreme. Njegov dugometražni debi At the End of the World s uspjehom je prikazan na brojnim festivalima. Najnoviji komad Tvornica ničega imao je svjetsku premijeru lani u sklopu kanske sekcije Quinzaine des réalisateurs, gdje je osvojio nagradu Međunarodnog udruženja filmskih kritičara (FIPRESCI).

    11. Subversive Film Festival (igrana konkurencija)

    Cijena ulaznice je 20 kn, a ulaznice će se moći kupiti od 6. svibnja na festivalskom info pultu u predvorju kina.

    Velika dvorana
    8.5. Utorak, 21:00

Sljedeći
Prethodni

Izdvojeno