EN HR
  • Pogledajte dok možete!

    Kino Europa, 19.4. - 8.5.

    Sinopsis

    Program znakovita imena 'Pogledajte dok možete!' traje dok odbrojavamo dane do najavljenog zatvaranja kina Europa 1. lipnja 2019. Prikazat ćemo neke od vaših najdražih filmova u proteklih nekoliko godina, među kojima su i 'Druga strana nade' Akija Kaurismäkija, 'Mladost' Paola Sorrentina, 'Ne gledaj mi u pijat' Hane Jušić, 'Paterson' Jima Jarmuscha i 'Toni Erdmann' Maren Ade. Na programu će se za početak naći i novi filmovi 'Teret' Ognjena Glavonića i 'Duboki rezovi' Dubravke Turić, Filipa Mojzeša i Filipa Peruzovića. Dođite, pogledajte dobar film i podržite naš prijedlog da nastavimo gledati filmove u kinu Europa.

    Vrijeme održavanja

    Dvorana Müller
    19.4. - 8.5.

  • Brailleovo srce

    18:00, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Michel Boujenah
    Scenarist: Michel Boujenah, Alfred Lot
    Producent: Ariel Zeitoun
    Produkcijska kuća: Ajoz Films, Gaumont, France 2 Cinema, Les Magnifiques, Nexus Factory
    Direktor fotografije: Vincent van Gelder
    Montaža: Amandine Stelletta
    Glumci: Alix Vaillot, Jean-Stan Du Pac, Charles Berling

    Zemlja: Francuska
    Godina: 2016.
    Trajanje: 90'
    Uzrast: 7+
    Početak prikazivanja: 24.3.2018.

    Sinopsis

    Dvanaestogodišnja Marie, uzorna učenica i talentirana čelistica, ima tajnu: boluje od rijetkog očnog poremećaja zbog kojeg ubrzano gubi vid… Usred školske godine njezini roditelji najave kako je planiraju ispisati iz škole i smjestiti u Institut za slijepe. No Marie ima drukčije planove. Namjerava se natjecati za upis u prestižnu glazbenu školu. Odluči skrivati napredovanje bolesti, no treba joj pomoć. Kada primijeti da je razredni blesan Victor zaljubljen u nju, pravi se da mu pomaže oko zadaće kako bi ga namamila da joj pomogne. Malo po malo, u početku nesvjesno i kasnije dobrovoljno, Victor postaje njezine oči.

    Nagrade i festivali

    Zlin Film Festival 2017 – nagrada publike za najbolji film; nagrada dječjeg žirija za najbolji film
    Festival de cinéma en famille de Québec 2017 – nagrada za najbolju originalnu glazbu(Philippe Jakko Gaumont)
    KinoKino Festival 2018. - nagrada dječjeg žirija za najbolji film; posebno priznanje profesionalnog žirija za zavidnu kvalitetu glumačkih izvedbi dječjih glumaca Alix Vaillot i Jean-Stana Du Paca

    Životopis redatelja

    Michel Boujenah francuski je glumac, komičar, redatelj i scenarist. Dobitnik je nagrade César za najbolju sporednu ulogu u filmu Tri muškarca i kolijevka (1985.), a poznat je i po ulozi u Jadnicima Claudea Leloucha (1995.). Režirao je nekoliko filmova od kojih je najpoznatiji Očevi i sinovi (2003.) prikazan u Cannesu i Torontu.

    Raspored projekcija

    Dvorana Müller
    8.5. Srijeda, 18:00

  • Mamac

    19:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Mark Jenkin
    Scenarist: Mark Jenkin
    Producent: Kate Byers, Linn Waite
    Direktor fotografije: Mark Jenkin
    Montaža: Mark Jenkin
    Glumci: Edward Rowe, Simon Sheperd, Mary Woodvine, Giles King, Isaac Woodvine, Chloe Endean, Jowan Jacobs, Georgia Ellery, Stacey Guthrie, Tristan Sturrock, Janet Thirlaway, Morgan Val Baker, Martin Ellis

    Zemlja: UK
    Godina: 2019.
    Trajanje: 88'

    Sinopsis

    Ono što su za Jeana Epsteina (šifra: Finis Terrae) ribari Bretagne, to su za Marka Jenkina ribari Cornwalla, iako ih dijeli jaz od 90 godina. Snimljen 16mm Bolex kamerom, autorov komad doima se poput pronađenog filma koji je godinama ležao zaboravljen na polici prašnjavog arhiva. Jer, Epsteinove i Jenkinove ribare povezuju isti problemi, tenzije, konflikti i sudbine. Pritom je posve nebitno da li je u igri zaraženi prst skupljača algi (Epstein) ili tragedija jednog londonskog mladca koji s obitelji dobrostojećih torijevaca ljetuje na Cornwallu, napunivši hladnjak svog cottagea dovoljnom količinom Prosecca. Jer, Jenkinova je primarna namjera združiti Epsteina i sapunicu. Uloviti ribare u mrežu socijale i klasnih razlika, uz ranojutarnje zvuke ribarskog motora koji turistima remeti miran san. I dok Martin vjeruje da može živjeti od ribarenja, ostavljajući vrećice s ribom na ulazna vrata onako kako su se nekad ostavljale na prag boce mlijeka i spremajući ušteđevinu u limenu kutiju od keksa ukrašenu balerinama, njegov pragmatični brat koristi svoj ribarski brod za riviera-by-boat aranžmane, prevozeći pijane turiste i čisteći palubu od njihovih pivskih limenki. Jer, koliko god je Jenkinova zrnata i namjerno oštećena fotografija crno-bijela, autorova atmosfera igra na suptilne nijanse sive.

    Nagrade i festivali

    Berlinale Forum (2019); Lucca Film Festival (2019)

    Životopis redatelja

    Mark Jenkin rođen je 1976. godine. Od 1997. snimio je više od 50 kratkometražnih filmova. Godine 2012. inicirao je tzv. Silent Landscape Dancing Grain 13 Film Manifesto čija „zrnata“ pravila slijedi „rasplesanom“ kamerom i u dugometražnom debiju Mamac premijerno prikazanom u sklopu ovogodišnjeg berlinskog Foruma.

    12. Subversive Film Festival (igrana konkurencija)

    Raspored projekcija

    Velika dvorana
    8.5. Srijeda, 19:00

  • Kvadrat 15

    20:00, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Ruben Östlund
    Scenarist: Ruben Östlund
    Producent: Erik Hemmendorff, Philippe Bober
    Produkcijska kuća: Plattform Produktion, Essential Films, Parisienne, Coproduction Office
    Direktor fotografije: Fredrik Wenzel
    Montaža: Ruben Östlund, Jacob Secher Schulsinger
    Glumci: Claes Bang, Elisabeth Moss, Dominic West, Terry Notary, Christopher Læssø

    Zemlja: Švedska, Njemačka, Francuska, Danska
    Godina: 2017.
    Trajanje: 151'
    Početak prikazivanja: 14. 12. 2017.

    Sinopsis

    Christian je ugledni kustos u muzeju suvremene umjetnosti čiji se život okrene naglavačke kada mu nasred ulice ukradu mobitel i novčanik. Nakon što putem aplikacije locira mobitel odluči ostaviti gnjevno pismo u poštanskim sandučićima svih potencijalnih lopova. Suluda gesta pretvori se u noćnu moru kad Christian dobije neočekivani odgovor na svoje pismo. Paralelno Christian priprema svoju sljedeću veliku izložbu, 'Kvadrat', instalaciju koja poziva prolaznike na altruizam. No uskoro će saznati kako nije lako živjeti prema vlastitim idealima. PR agencija koja radi za muzej pokreće kontroverznu medijsku kampanju koja će izazvati burne reakcije javnosti i dovesti našeg junaka u egzistencijalnu krizu.

    Žestoka satira umjetničkog miljea bavi se rastućim trendom egocentrične individualnosti i gubitkom zajedništva u društvu medijske mašinerije i spektakla. Švedski redatelj Ruben Östlund stvorio je nevjerojatno zabavan, ali istovremeno moćan i uznemirujuć film koji ispituje granice političke korektnosti, umjetničke slobode i slobode govora. Apstraktna umjetnička instalacija koja bi trebala predstavljati socijalnu utopiju postaje paradigma kukavičluka ovog svijeta, i Östlund se ruga njegovom licemjerju ne propuštajući nijedan detalj, uz zaprepašćujuću inteligenciju i nevjerojatan humor. 

    Nagrade i festivali

    Cannes Film Festival 2017. - Zlatna palma, Nagrada Vulcain
    30. Europske filmske nagrade - najbolji film, komedija, režija, scenarij, glumac (Claes Bang) i scenografija
    Zlatni globus - nominacija za najbolji strani film

    Životopis redatelja

    Ruben Östlund (Styrsö, Švedska, 1974.) studirao je na Sveučilištu u Göteborgu. S Erikom Hemmendorffom, producentom svih njegovih filmova, osnovao je Platform Produktion. Nakon prvijenca 'The Guitar Mongoloid' (2005.) snimio je 'Protiv svoje volje' (2008.), koji je prikazan u kanskom programu Izvjesni pogled. Njegov treći film, 'Igra' (2011.) premijerno je prikazan u programu 15 dana autora (Director’s Fortnight) u Cannesu. Četvrti igrani film, proslavljeni 'Turist', osvojio je nagradu u programu Izvjesni pogled i nominiran je za nagradu Zlatni globus. Za kratkometražni film 'Incident by a Bank' Östlund je 2010. osvojio Zlatnog medvjeda na Berlinaleu. Za svoj najnoviji film 'Kvadrat' osvojio je Zlatnu palmu u Cannesu 2017., nominiran je za Zlatni globus i Oscara te je bio apsolutni pobjednik 30. dodjele Europskih filmskih nagrada.

    Raspored projekcija

    Dvorana Müller
    8.5. Srijeda, 20:00

  • Limbus Patrum + Djeca mrtvih

    21:00, Velika dvorana

    Sinopsis

    Limbus Patrum, r. Alessandro Mangione, Italija, 2019., 20’  (izvan konkurencije)

    Hotel pored željezničke stanice Ferrandina Scalo nedaleko Matere, transformiran u prihvatilište za afričke migrante. „Matteo, you want to break our heart!“, kazat će jedan od njegovih „gostiju“, referirajući se na notornog ministra Salvinija, koji se ukazuje u još jednom TV-dnevniku. „Too much thinking“, kaže njegov prijatelj. Previše razmišljanja.

     

    Djeca mrtvih, r. Kelly Copper, Pavol Liska, Austrija, 2019., 90' (igrana konkurencija)

    Nakon Hanekeove Pijanistice evo nam još jedna filmska adaptacija romana Elfriede Jelinek. Sada je riječ o njezinu manje poznatom romanu od 666 stranica napisanom 1995., čiji će engleski prijevod biti dostupan tek krajem ove godine. No, iako je Die Kinder der Toten oživio kao multimedijalni performans s pečatom dvojca iz legendarnog Nature Theater of Oklahoma, koji obuhvaća turistički obilazak lokacija iz knjige uz moto „Fancy a Jelinek Journey?“, njegova nijema filmska verzija može se promatrati kao autonomni projekt inspiriran zombi komadom Herka Harveya (šifra: Carnival of Souls). No za razliku od tog filma „dirljive jednostavnosti“ koji Jelinek naprosto obožava, njihovi zombiji ne izranjaju iz zemlje već iz zapaljenog filmskog platna tijekom tajne projekcije memorijalnih filmova čiji dijelovi prizivaju kičastu estetiku sentimentalnog Heimatfilma, toliko dragog nacistima. Uz igru riječi na relaciji „Styrian“ (štajerski) i „Syrian“ (sirijski), vezanu za grupu izgubljenih sirijskih pjesnika koji će zalutati u pansion Alpenrose, iako se oni ne spominju u literarnom predlošku, imamo tu zombija Franju Josipa i nežive koji su ukrašeni svastikama i žutim zvijezdama. Iako u ovoj atipičnoj adaptaciji snimljenoj Super osmicom, autoričina denuncijacija povijesnih amnezija i nacionalnih mitova u razornom spoju vulgarnog, grotesknog i ridikuloznog, ostaje netaknuta. Jer, riječ je o totalnom monstrumu od filma. Nisu izostali ni ružičasti flamingosi. No to treba vidjeti da bi se povjerovalo.

    Nagrade i festivali

    Djeca mrtvih

    Nagrada FIPRESCI - Berlinale Forum (2019)

    Životopis redatelja

    Limbus Patrum

    Alessandro Mangione rođen je u Materi 1991. godine. Diplomirao je antropologiju na londonskom Sveučilištu Goldsmiths. Bavi se istraživanjem veza između migracije i njezinih vremenskih i prostornih dimenzija. Surađuje s nevladinim organizacijama na zaštiti migranata i izbjeglica. Limbus Patum njegov je prvi kratkiš.


    Djeca mrtvih

    Kelly Copper rođena je u Gainesvilleu na Floridi 1972. godine. Studirala je na koledžima Dartmouth i Brooklyn. Godine 1996. osnovala je zajedno s Pavolom Liskom njujorški performerski kolektiv Nature Theater of Oklahoma, koji je gostovao i na našem Eurokazu. Djeca mrtvih njezin je prvi dugometražni film.

    Pavol Liska rođen je u Skalici u Čehoslovačkoj 1973. godine (današnja Slovačka). Studirao je na koledžu Dartmouth i Sveučilištu Columbia. Autorov filmski debi Djeca mrtvih snimljen je u tandemu s Kelly Copper.

    Raspored projekcija

    Velika dvorana
    8.5. Srijeda, 21:00

Sljedeći
Prethodni

Izdvojeno