EN HR
  • Ana Peraica: Fotografija kao dokaz

    17:00, Dvorana Müller

    Sinopsis

    moderira: Igor Mirković 

    Medijska pismenost – imperativ digitalnog doba i danas jedna od temeljnih funkcionalnih pismenosti – nezamisliva je bez razumijevanja fotografije. U dobu “alternativnih istina”, sveprisutnog društva nadziranja i relativno jednostavne manipulacije slikom, “Fotografija kao dokaz” Ane Peraice djelo je nužno ne samo za razumijevanje karakteristika fotografije već i za interpretaciju istih u širokom rasponu od društvenih posljedica računalno posredovane komunikacije, preko diseminacije audio-vizualnog sadržaja i forenzičke analize, do filozofijskih, etičkih i estetskih interpretacija.

    Knjiga povezuje tehničko-tehnološke karakteristike medija s društveno-humanističkom nadgradnjom – poduhvat iznimno rijedak u domaćoj, ali i prevedenoj literaturi. “Fotografija kao dokaz” nadrasta takav pristup i pokazuje, između ostaloga, da je za kvalitetno razumijevanje svakog medija nužno poći od i poznavati njegove intrinzične kvalitete, ograničenja i mogućnosti aplikacije, čime predstavlja izniman i jedinstven doprinos domaćoj literaturi na području estetike fotografije, ontologije fotografske slike, vizualne kulture i povijesti umjetnosti, kao i sociologije fotografije.

    U svojem zagrebačkom predavanju autorica će dati uvod i osvrt na vlastita istraživanja. 

    Dr. Ana Peraica nastavlja obiteljsku fotografsku tradiciju koja datira još iz 1934. godine: kćer je fotografa Dražena Perajice, te unuka fotografa i kamermana Antonija Perajice, iz Atelijera Perajica sa splitskog Peristila. Fotografijom se bavi od malih nogu, kako praktično, tako i u znanstvenim i stručnim teorijskim radovima, koja je objavljivala u brojnim važnim internacionalnim tiskovinama.

    ***

    Knjigu Fotografija kao dokaz objavio je Multimedijalni institut početkom 2019. godine u ediciji Vizualni kolegij.

    Raspored projekcija

    Dvorana Müller
    9.5. Četvrtak, 17:00

  • Slobodan Šnajder: Umrijeti u Hrvatskoj

    19:00, Dvorana Müller

    Sinopsis

    Memoarska proza Umrijeti u Hrvatskoj jednog od najistaknutijih suvremenih hrvatskih pisaca i intelektualaca Slobodana Šnajdera u pet eseja progovara ne samo o Hrvatskoj danas i jučer već i o samome Šnajderu, o njegovu odnosu prema ocu i majci, prijateljima, književnosti i, naravno, o pisanju njegova nagrađivanog i prevođenog romanaDoba mjedi.

    Ne bez razloga, Umrijeti u Hrvatskoj počinje pitanjem svjetonazora, pitanjem toliko važnim da ga moramo stalno iznova postavljati, a jednako tako ne završava slučajno posvetom prijateljstvu i prijatelju Darku Gašparoviću. Slobodan Šnajder germanski precizno a francuski lako pišući o raznim temama zahvaća dvadeseto stoljeće u njegovoj cjelini. Kroz slučaj svoga oca pjesnika Đure Šnajdera i njegove poezije, jednako kao i kroz pisanje o Miroslavu Krleži ili pak o Lászlu Végelu ispisuje i svoj autoportret, ili jedan njegov dio. 

    Umrijeti u Hrvatskoj nikada nije bilo jednostavno, makar se ovdje oduvijek umiralo lako, a živjelo se oduvijek teško. Šnajderova memoarska proza postavlja pitanja jer u njoj se životno isprepleću književnost, filozofija i politika, sudbine raznih ljudi sa sudbinom autora samoga. U središtu ovih eseja uvijek stoji advocatus diaboli koji stalno preispituje sebe samoga, koji sumnja, koji zna da je kraj ujedno ušće početka.

    Razgovor će biti organiziran u suradnji s Frakturom.

     

    Raspored projekcija

    Dvorana Müller
    9.5. Četvrtak, 19:00

  • 3 lica

    19:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Džafar Panahi
    Scenarist: Džafar Panahi, Nader Saeivar
    Produkcijska kuća: Jafar Panahi Film Productions
    Direktor fotografije: Amin Jafari
    Montaža: Mastaneh Mohajer, Panah Panahi
    Glumci: Behnaz Jafari, Jafar Panahi, Marziyeh Rezaei, Maedeh Erteghaei, Narges Delaram

    Zemlja: Iran
    Godina: 2018.
    Trajanje: 100'

    Sinopsis

    Nakon vožnje taksijem, Panahi nanovo sjeda u auto. Samo što se vožnja sada promatra u diskursu istrage, fokusirana na pitanje istine i stupanj manipulacije filmske slike. Sve započinje dramatičnom videoporukom jedne djevojke, koja ne može ostvariti san o odlasku na studij glume, jer joj to obitelj ne dopušta. Vertikalni ekran smartphonea naglo prelazi u klasični filmski format, kad poznata glumica Behnaz Jafari, koja je primila njezinu poruku, u šoku moli režisera da je prati u izolirano selo u kojem je djevojka odrasla. Selo je to u kojem se prepucij nakon obrezivanja konzervira u soli i zakopa. No kad bismo se referirali na autorov recentni introspektivni komad snimljen u kućnom pritvoru, to nije film. To je igra filmskih ogledala, rastrgana između sumnje i činjenica. Ali Panahijevo putovanje u tu daleku regiju, ujedno je i povijest iranskog filma, kroz mitsku figure Kobre Saeedi, poznate kao Shahrzad, koja je nakon islamske revolucije pala u zaborav. Tri lica glumica. Shahrzad, Behnaz i Marziyeh. Jedna je bila slavna u sedamdesetima. Druga je slavna danas. Treća je sanjala o slavi, ali joj sredina to nije dopustila.

    Nagrade i festivali

    Najbolji scenarij - Cannes Film Festival (2018); Najbolji film - Antalya Golden Orange Film Festival (2018); Nagrada Douglas Sirk - Hamburg Film Festival (2018); IndieLisboa (2019)

    Životopis redatelja

    Džafar Panahi rođen je u Mianehu 1960. godine. Sineast je u kućnom pritvoru. Prvi film Bijeli balon osvojio je cannesku Zlatnu kameru kao najbolji debi. S Ogledalom je osvojio Zlatnog leoparda na filmskom festivalu u Locarnu. S Krugom je osvojio Zlatnog lava na venecijanskoj Mostri, dok je s Taksijem osvojio Zlatnog medvjeda i otvorio 8. izdanje Subversive Film Festivala. Najnoviji autorov film 3 lica iskreni je hommage njegovu mentoru Kiarostamiju.

    12. Subversive Film Festival (igrana konkurencija)

    Raspored projekcija

    Velika dvorana
    9.5. Četvrtak, 19:00

  • Pepeo ljubavi

    21:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Jia Zhangke
    Scenarist: Jia Zhangke
    Producent: Shôzô Ichiyama, Nathanaël Karmitz, Olivier Père
    Produkcijska kuća: Arte France Cinéma, Beijing Runjin Investment, Huanxi Media Group
    Direktor fotografije: Eric Gautier
    Montaža: Matthieu Laclau
    Glumci: Tao Zhao, Fan Liao, Yi'nan Diao

    Zemlja: Kina, Francuska, Japan
    Godina: 2018.
    Trajanje: 136'

    Sinopsis

    Dugo putovanje autorove muze i supruge Zhao Tao na kojem je prevalila više od 8000 kilometara, svojevrsno je upoznavanje sa seminalnim lokacijama iz Zhangkeove filmske prošlosti. U potrazi za voljenim Binom zbog kojeg je okončala u zatvoru nakon što ga je pokušala zaštititi pucnjem u zrak u okršaju dvaju bandi, zaustavit će se u onom istom Fenyangu u koji dolazi autorov lik rudara iz Mrtve prirode. A peron u dalekom Datongu onaj je isti iz autorova Perona. Tu ne prestaju reference na Zhangkeove ranije radove. Nanovo je tu Killer Johna Wooa na TV-ekranu. Opet su tu Village People i njihov „YMCA“. Dobili smo krajnje neobičan spoj hladne melodrame, gangsterskog filma i povijesne freske o ulasku Kine u 21. stoljeće (od 2001. do 2018.), kroz njezinu radikalnu transformaciju u zemlju histeričnog i divljeg kapitalizma. Zato je autorov komad u isti mah i ljubavna, i prijateljska, i socijalna, i mala feministička utopija. No, Zhangkea ne zanimaju ni citati ni nostalgija. Možda je peron u Datongu sada blještaviji. Ali njegove trošne kockarnice ostaju iste, kao dio pikselizirane budućnosti u eri videonadzora.

    Nagrade i festivali

    Nominacija za Zlatnu palmu - Cannes Film Festival (2018); Najbolja glumica - Asia Pacific Screen Awards (2018); Najbolja glumica i najbolji redatelj - Chicago International Film Festival (2018); Najbolji scenarij - Asian Film Awards (2019); International Film Festival Rotterdam (2019)

    Životopis redatelja

    Jia Zhangke rođen je u Fenyangu 1970. godine. Vodeća je figura Šeste generacije kineskog filma. Njegov debi Džepar tipični je izdanak kineskog filmskog undergrounda. Ekstraordinarna Mrtva priroda osvojila je 2006. Zlatnog lava na venecijanskoj Mostri. Nakon Dodira grijeha, 24 City i Iza planina u Cannesu se lani dogodila i svjetska premijera autorova najnovijeg filma Pepeo ljubavi.

    12. Subversive Film Festival (igrana konkurencija)

    Raspored projekcija

    Velika dvorana
    9.5. Četvrtak, 21:00

  • Lice

    21:15, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Małgorzata Szumowska
    Scenarist: Małgorzata Szumowska
    Producent: Jacek Drosio, Michal Englert, Malgorzata Szumowska
    Glumci: Mateusz Kościukiewicz, Agnieszka Podsiadlik, Małgorzata Gorol, Roman Gancarczyk

    Zemlja: Poljska
    Godina: 2018.
    Trajanje: 91'

    Sinopsis

    Jacek voli glazbu (heavy metal) i svog psa. Seoske stazice ispred svoje kuće on svakodnevno pretvara u trkaće staze po kojima prolazi svojim malim automobilom. Kada on i njegova djevojka Dagmara dođu na plesni podij, svi bježe u zaklon. On uživa u svojoj egzistenciji otkačenog nespretnjakovića u prilično uštogljenoj okolini, a mišiće dobiva zahvaljujući fizičkom radu na gradilištu na poljsko-njemačkoj granici gdje se upravo izgrađuje najveća statua Isusa na svijetu. Međutim, njegov život naglo se mijenja uslijed teške nesreće koju doživljava na poslu, a koja ga u potpunosti unakazi. Uvelike praćen od strane poljskih medija, Jacek postaje prva osoba u zemlji kojoj je presađeno lice.  On sam sebe više ne prepoznaje u ogledalu, a uz to okolina mu nije naklonjena kao što je bila. U međuvremenu statua Isusa raste sve više i više… 

    Životopis redatelja

    Małgorzata Szumowska jedna je od važnijih poljskih redateljica današnjice. Filmovi su joj osvojili brojne nagrade, a prva dva filma ‘Sretan čovjek’ (Happy Man) i ‘Stranac’ (Stranger) bili su nominirani za europsku filmsku nagradu. Njen predzadnji film ‘Tijelo’ (Body) premijerno je prikazan na Berlinaelu 2015 gdje je i nagrađen Srebrnim medvjedom za Najboljeg redatelja. Za film 'Lice' osvojila je Srebrnog medvjeda od strane žirija.

    Raspored projekcija

    Dvorana Müller
    9.5. Četvrtak, 21:15
    10.5. Petak, 17:00
    11.5. Subota, 21:30
    12.5. Nedjelja, 19:30

Sljedeći
Prethodni

Izdvojeno