EN HR
  • Svibanj 68', neobično proljeće (Drugi dio)

    Info

    Redatelj: Dominique Beaux
    Scenarist: Bernard Barazer, Dominique Beaux, Jean-Baptiste Évette
    Producent: Dominique Beaux
    Produkcijska kuća: Films des Quatre Planètes
    Direktor fotografije: Hervé Lodé, Marie Sorribas
    Montaža: Bernard Barazer

    Zemlja: Francuska
    Godina: 2018.
    Trajanje: 82'

    Sinopsis

    Od prosvjeda u svibnju 1968. u Francuskoj prošlo je točno pedeset godina, no njihova sjena i dalje je nad nama. Svibanj 68', neobično proljeće dokumentarni je film povjesničara i redatelja Dominiquea Beauxa. Autor o danima kada je Francuska bila na rubu nove revolucije razgovara s nizom sugovornika, fokusirajući se na one koji su se tada nalazili “na drugoj strani” burnih zbivanja: policajci, poslovni ljudi, državni službenici, novinari, političari, vojnici, te vođe Komunističke partije. Njihova su svjedočanstva ponekad duhovita, ponekad zastrašujuća, no uvijek poučna, razotkrivajući svu kompleksnost sjećanja. Sudionici i svjedoci razmatraju stare fotografije, plakate, filmske snimke i druge arhivske materijale. Film balansira različita očišta, suočavajući varljiva sjećanja s povijesnim zapisima.

    Titlovi su na engleskom jeziku.

    Filmske projekcije prate fotografsku izložbu U srcu svibnja 68’ koja se održava od 6. do 23. svibnja u predvorju kina u organizaciji 11. Subversive Festivala i Francuskog instituta u Zagrebu.

    Ulaz je slobodan.

  • Komunisti

    Info

    Redatelj: Jean-Marie Straub
    Scenarist: Franco Fortini, Friedrich Hölderlin, André Malraux, Elio Vittorini
    Produkcijska kuća: Andolfi, Belva GmbH, Centre National de la Cinématographie (CNC)
    Direktor fotografije: Robert Alazraki, Renato Berta, Christophe Clavert,William Lubtchansky
    Montaža: Christophe Clavert
    Glumci: Arnaud Dommerc, Jean-Marie Straub, Gilles Pandel

    Zemlja: Francuska, Švicarska
    Godina: 2014.
    Trajanje: 70'

    Sinopsis

    „Svi likovi u filmovima Strauba & Huillet neobuzdani su sanjari. A to vrijedi i za ovaj film Jean-Marie Strauba, koji je strukturiran u šest segmenata, od kojih je jedan snimljen nedavno, a pet ih je izabrao iz prijašnjih filmova koje je snimio s Danièle Huillet.  Komunisti iz naslova nisu politički filozofi, već ljudi od krvi i mesa, divni likovi koje oživljavaju sjajni glumci koji neumorno rade svaki dan kako bi dostigli 'veliki san čovječanstva' (Franco Fortini), pa makar ih to ubilo (Empedoklo, Antigona). Nema tu teoretiziranja, brbljave poetike, ni preskriptivne politike, već samo opipljive raspre o zatočenju, preživljavanju, seksu, radu i ljudskim odnosima… Od 'ilegalnih' komunista do talijanskih radnika i seljaka, od pobunjenika u Egiptu pa sve do Italije, od antičke Grčke putem Hölderlinovih 1790-ih do 1980-ih koje pripadaju Straubu i Huillet, od danas do sutra, san, 'veliki san čovječanstva' ostaje stalna, nikad dosegnuta težnja. No Straub i Huillet rijetko se fokusiraju na razočaranje, radije nam prikazujući ono što dolazi poslije,  fokusiraju se na ustrajnost i otpor likova (a znamo da je i krajolik jedan od likova). Ono što nam ostaje na kraju ovog filma, kao i svih njihovih filmova, upravo su ti nezaboravni likovi, ti komunisti.“ (iz recenzije Teda Fendta, prevela Dina Pokrajac)

  • Zama

    Info

    Redatelj: Lucrecia Martel
    Scenarist: Antonio Di Benedetto (prema romanu), Lucrecia Martel
    Produkcijska kuća: Bananeira Filmes, CNC, Canana Films
    Direktor fotografije: Rui Poças
    Montaža: Karen Harley, Miguel Schverdfinger
    Glumci: Daniel Giménez Cacho, Lola Dueñas, Matheus Nachtergaele

    Zemlja: Argentina, Španjolska, Nizozemska, Francuska
    Godina: 2017.
    Trajanje: 115'

    Sinopsis

    Dugoočekivani povratak Lucrecie Martel dugometražnom igranom filmu, koji se dogodio nakon devetogodišnje pauze, može se promatrati kao svojevrsno pročišćenje autoričinih preokupacija. To je ujedno njezin prvi tematski iskorak u povijesne teme i paragvajsko kolonijalno nasljeđe. Don Diego da Zama guvernerov je administrativni savjetnik u službi španjolskog kralja koji čeka na premještaj. No kraljevo pismo nikako da stigne, a birokratska intervencija pretvara ga u zatočenika prostora kojem ne želi pripadati. Autor literarnog predloška Antonio di Benedetto, po kojem je Martel snimila film, bio je veliki obožavatelj Dostojevskog, iako autoričin komad puno duguje Kafki i Beckettu. Martelina tijela doimaju se kao da imitiraju didaktične povijesne rekonstrukcije iz nekog putujućeg cirkusa. Njihovo iskustvo blisko je ludilu i noćnoj mori. Umoran od čekanja, Zama kreće u brutalnu ekspediciju lova na ubojitog Vicunu Porta koja priziva Herzoga na LSD-u, s Indiosima čija tijela ofarbana u crvenu boju rata i krvi izranjaju iz močvare u pokretima koji prizivaju estetiku animiranog eksperimenta. Taj isti svijet koji pokušava uništiti don Diega, postaje njegovo spasenje.  (Dragan Rubeša)

    Životopis redatelja

    Lucrecia Martel rođena je u Salti 1966. godine. Upisuje filmski studij u Buenos Airesu, koji je morala prekinuti jer se njezina škola zatvara zbog nedostatka sredstava. To ju je natjeralo da postane slobodni duh, provodeći dane u gledanju filmova, čitanju i pisanju knjiga. Njezin debi Močvara (La Cienaga) prometnuo ju je u ključno ime Novog argentinskog filma. Retrospektive njezinih radova (Sveta djevojka, Žena bez glave) održavane su u brojnim prestižnim institucijama, od Harvarda i Berkleya do londonskog Tate Museuma. Uz Lisandra Alonsa smatraju je jednom od najposebnijih ličnosti argentinskog filma.

    11. Subversive Film Festival (igrana konkurencija)

    Cijena ulaznice je 20 kn, a ulaznice će se moći kupiti od 6. svibnja na festivalskom info pultu u predvorju kina.

  • Tvrđava luđaka

    Info

    Redatelj: Narimane Mari
    Scenarist: Narimane Mari
    Produkcijska kuća: Centrale Electrique, Xenia Film, Joon Film, Blonde, Allers Retours Films
    Direktor fotografije: Narimane Mari, Antonin Boischot
    Montaža: Narimane Mari, Corentin Doucet
    Glazba: Los Cousinos
    Glumci: Michel Haas, Rachid Haddad, Thekla Gounaridi, Antoine Morin

    Zemlja: Alžir
    Godina: 2017.
    Trajanje: 139'

    Sinopsis

    Inspiriran Montaigneovim tekstom, autoričin nemirni duh rastrgan je između tri čina. Prvi je ambijentiran u staroj napuštenoj vili, bivšoj alžirskoj rezidenciji De Gaullea, u kojoj se grupa mladih legionara priprema za osvajanje regije, koje je jedan od vojnika elokventno opisao kao „novi koncept pacifikacije“. Drugi uranja u bezvremensku utopijsku komunu grčkog otoka Kitere. U trećem autorica razgovara sa skvoterom iz okupirane atenske četvrti Prosfygika i jednom odvjetnicom. Njegov skvot i njezin elegantni ured promatraju se kao klasni i ideološki antipodi. „Ono što želim totalno je različito onom čemu se nadam“, kaže njezin akter. Koristeći u pojedinim kompozicijama estetiku performansa i teatra, autoričin način uporabe negativnog prostora blizak je Jean-Marieju Straubu. I sam Straub volio je pronalaziti inspiraciju u Montaigneu (šifra: Un conte de Michel de Montaigne). Prije no što je prikazan na festivalskim platnima u Locarnu, autoričin komad prezentiran je kao umjetnička instalacija na kasselskoj documenti 16. U tom diskursu najefektniji ostaje njegov prvi alžirski senzualni segment, koji se bavi ostavštinom kolonijalizma, s citatima koji se kreću od Sarkozyjevih govora do Pasolinija, i titlovima koji namjerno ne korspondiraju s junakovim često nerazgovjetno izgovorenim riječima i pokretima usana. (Dragan Rubeša)

    Životopis redatelja

    Narimane Mari rođena je u Alžiru, gdje je osnovala dvije nezavisne produkcijske kompanije – Centrale électrique i Allers-retours – s ciljem afirmiranja mladih odvažnih i radikalnih autora. Njezin prethodni komad Loubna hamra (Gorki grah) proglašen je najboljim dokumentarnim filmom na prestižnom festivalu CPH:DOX u Kopenhagenu.

    11. Subversive Film Festival (dokumentarna konkurencija)

    Cijena ulaznice je 20 kn, a ulaznice će se moći kupiti od 6. svibnja na festivalskom info pultu u predvorju kina.

Sljedeći
Prethodni

Izdvojeno