EN HR
  • Jupiterov mjesec 12

    18:00, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Kornél Mundruczó
    Scenarist: Kornél Mundruczó, Kata Wéber
    Producent: Viola Fügen, Michel Merkt, Viktória Petrányi, Michael Weber
    Produkcijska kuća: KNM, Match Factory Productions, Proton Cinema
    Direktor fotografije: Marcell Rév
    Montaža: Dávid Jancsó
    Glazba: Jed Kurzel
    Glumci: Zsombor Jeger, Merab Ninidze, György Cserhalmi

    Zemlja: Mađarska
    Godina: 2017.
    Trajanje: 129'
    Početak prikazivanja: 28. 6. 2018.

    Sinopsis

    Mladi imigrant upucan je dok je ilegalno prelazio granicu. Užasnut i u šoku, ranjeni Aryan sada može misterizno lebdjeti. Nakon što je bačen u izbjeglički kamp, izvlači ga doktor Stern s namjerom da iskoristi njegovu čudesnu tajnu. Ljutiti Laszlo, direktor izbjegličkog kampa, kreće u pohod za Aryanom, dok on i Stern bježe u potrazi za sigurnošću i novcem. Inspiriran Aryanovim nevjerojatnim mogućnostima, Stern odlučuje promijeniti svoj način života.

    Nagrade i festivali

    Austin Fantastic Fest 2017 - najbolji redatelj
    Cannes Film Festival 2017 - nominacija za Zlatnu palmu
    11. Vukovar Film Festival - nominacija za Zlatni šlep (najbolji film)
    Mađarski filmski tjedan 2018. - najbolji direktor fotografije, najbolja scenografija

    Životopis redatelja

    Kornél Mundruczó rođen je u Madžarskoj 1975 godine. Njegov prvi film 'Pleasant Days' osvojio je nagradu Srebrni leopard na festivalu u Locarnu 2002 godine. Njegov drugi film 'Johanna' – filmska adaptacija opere o Ivani Orleanskoj – prikazan je u Cannesu u sekciji Izvjestan pogled 2005. godine. Film 'Delta' prikazan je u natjecateljskoj konkurenciji festivala u Cannesu 2008. godine gdje je osvojio nagradu FIPRESCI. Godine 2010. film 'Tender Son - The Frankenstein Project' također je prikazan u natjecateljskom dijelu festivala u Cannesu. Godine 2014. njegov film 'Bijeli bog' pobijedio je u sekciji Izvjestan pogled festivala u Cannesu. Posljednji film 'Jupiterov mjesec' ujedno je treći film Kornéla Mundrucza koji je prikazan u natjecateljskom dijelu festivala u Cannesu.

    Dvorana Müller
    9.7. Ponedjeljak, 18:00

  • Vrtuljak života

    18:15, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Woody Allen
    Scenarist: Woody Allen
    Producent: Erika Aronson, Letty Aronson, Edward Walson
    Produkcijska kuća: Amazon Studios, Gravier Productions
    Direktor fotografije: Vittorio Storaro
    Montaža: Alisa Lepselter
    Glumci: Kate Winslet, Justin Timberlake, Juno Temple, Jim Belushi

    Zemlja: SAD
    Godina: 2017.
    Trajanje: 101'
    Početak prikazivanja: 14. 12. 2017.

    Sinopsis

    Priča o četiri osobe čiji se životi isprepliću usred šušura i vreve zabavnog parka Coney Island tijekom 1950-ih godina: Ginny (Kate Winslet), melankolična, emocionalno nestabilna bivša glumica koja sada radi kao konobarica; Humpty (Jim Belushi) njezin grubi muž, upravitelj ringišpila; Mickey (Justin Timberlake), zgodan mladi spasitelj koji sanja da postane dramski pisac; i Karolina (Juno Temple), Humptyjeva odsutna kćerka koja se skriva od gangstera u stanu svog oca… Uz poetičnu fotografiju Vittorija Storara, 'Vrtuljak života' je moćna priča o strasti, nasilju i izdaji koja se odigrava u slikovitim kulisama Coney Islanda 50-ih godina dvadesetog stoljeća.

    Životopis redatelja

    Woody Allen (rođen u New Yorku 1. prosinca 1935.) američki je redatelj, scenarist, glumac i autor koji je napoznatiji po svojim romantičnim komedijama s elementima parodije i slapsticka. Allenov ključni film bio je 'Annie Hall' iz 1977. s Diane Keaton. U devedesetima je snimao kultne niskobudžetne filmove kao što su 'Muževi i žene' (1992.), 'Meci iznad Broadwaya' (1994.), 'Moćna Afrodita' (1995.) i 'Biti najbolji' (1999.). Allen je novo stoljeće započeo filmovima kao što su 'Match Point' (2005.), 'Vicky Cristina Barcelona' (2008.) i romantičnom komedijom 'Ponoć u Parizu' (2011.), za koju je dobio Oscara za najbolji scenarij. Najveći filmski neurotik, Židov iz New Yorka, Woody Allen je višestruki dobitnik Oscara (spomenuta 'Annie Hall' i 'Hannah i njezine sestre')... Njegove muze bile su Diane Keaton i Mia Farrow, a u posljednje vrijeme često radi s mlađahnom Scarlett Johansson. Obožavatelj je Milesa Davisa i Ingmara Bergmana.

    Velika dvorana
    9.7. Ponedjeljak, 18:15
    23.7. Ponedjeljak, 20:20
    31.7. Utorak, 18:15

    Kupi ulaznice

  • Projekt Florida 12

    20:15, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Sean Baker
    Scenarist: Sean Baker, Chris Bergoch
    Produkcijska kuća: Cre Film, Freestyle Picture Company, June Pictures, Sweet Tomato Films
    Direktor fotografije: Alexis Zabe
    Montaža: Sean Baker
    Glumci: Brooklynn Prince, Bria Vinaite, Willem Dafoe

    Zemlja: SAD
    Godina: 2017.
    Trajanje: 101'
    Početak prikazivanja: 25. 1. 2018.

    Sinopsis

    Počeli su ljetni praznici. Mala Moonee i njezini prijatelji Scooty i Dicky dane provode bez nadzora odraslih u igri čija se pravila mijenjaju kako im se prohtije. Moonee sa svojom bandom uživa na ljetnom suncu dok njezina majka Halley pokušava spojiti kraj s krajem, pronaći novi izvor zarade, skupiti siću koja će za još tjedan dana produljiti njihov boravak u Magičnom dvorcu, motelu okrečenom ljubičastom bojom u kojem odsjedaju putnici koji su htjeli u obližnji Disneyland, ali su greškom završili u toj nedođiji. No, Moonee na svijet gleda drugačijim očima, i njezin dom svaki dan opravda svoje ime.

    U najvećem dijelu filma čudnu floridsku suburbiju gledamo očima djeteta. Kamera je pritom redovito u razini dječjeg pogleda. Bez obzira na to, odrasli se nikad ne doimaju kao nadmoćni, banda osnovnoškolaca suvereno vlada tim magičnim svijetom. Sean Baker stvara i postupno pojačava osjećaj nelagode, napetosti i, konačno, frustracije, jer bismo se, sukladno kodovima klasičnog fabularnog stila, trebali identificirati s djetetom kroz čiju vizuru gledamo, a to nam sustavno ne uspijeva jer drugačije razumijemo ono što vidimo. Iskustvo djeteta koje gleda i iskustvo nas, koji smo pozvani da gledamo s njom, ne mogu biti ista. Mi istodobno vidimo i manje i više od nje. S jedne strane, naš je pogled osiromašen, ne vidimo fantazije kojima je protkan magični svijet djetinjstva. S druge strane, mi vidimo bijedu koje Moonee nije svjesna, znamo da bi ta djevojčica već sutra mogla ostati bez krova nad glavom, ne možemo je ne vidjeti nego kao žrtvu krize tržišta nekretnina. S Moonee živimo jedno ljeto, a najveća tragedija je u tome što svako ljeto dođe kraju. Ona prvu lekciju neće naučiti u školi. Morat će naglo odrasti: na putu je da se po prvi put simbolički identificira s nama i vidi samu sebe onako kako je mi vidimo.

    Sean Baker s ovim je filmom, kao i Andrea Arnold s American Honey, upotrijebio većinom naturščike da snimi studiju koja bi mogla proći kao etnografija ekonomskog naličja američkih fantazija: u slučaju Arnold to je supkultura “Mag Crew” kao pervertirani oblik kontrakulture, a kod Bakera to je Kissimmiee kao neprepoznatljivi, žalosni prežitak Disneyjeve urbanističke vizije. Naime, nacrt Walta Disneyja uključivao je puno više od tematskog parka. Supstanca njegove vizije na koji se referira naslov Bakerova filma bio je radnički grad koji je trebao nastati u blizini onog što je danas Disneyland. On je trebao biti korektiv svih zala koje je Disney zamjetio u Los Angelesu – gradu bez jasnog centra, s premalo pješačkih zona i previše automobila. Njegova ideja bila je izgraditi grad u obliku koncentričnih krugova u čijem bi centru bio moderan hotel okružen poslovnom zonom. Taj hotel trebao je okruživati zeleni pojas sa školama i zgradama za izvannastavne aktivnosti, a njega rijetko naseljena predragađa, dok bi onkraj njih bili smješteni industrijski parkovi. Hotel u središtu urbanističke vizure završio je kao zadnje utočište proletarijata koji bi bilo kada mogao završiti bez krova nad glavom, bilo gdje. (Ante Jerić)

    Nagrade i festivali

    nominacija za najbolji strani film, British Independent Film Awards 2017.; nagrada kritičara, Hamburg Film Festival 2017., službena selekcija Directors Fortnight Cannes Film Festival 2017.; službena selekcija Toronto Film festival 2017.; službena selekcija Zurich Film Festival 2017.; službena selekcija New York Film Festival 2017.; službena selekcija London Film Festival 2017.; službena selekcija Busan Film Festival 2017.; službena selekcija Vienna Film Festival 2017; službena selekcija Human Rights Film Festival 20017.

    Oscari 2018. - Nominacija za najbolju mušku sporednu ulogu (Willem Dafoe)

    Velika dvorana
    9.7. Ponedjeljak, 20:15

    Dvorana Müller
    18.7. Srijeda, 19:00
    7.8. Utorak, 18:15

    Kupi ulaznice

  • Gnjev mirna čovjeka 15

    20:30, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Raúl Arévalo
    Scenarist: Raúl Arévalo, David Pulido
    Producent: Beatriz Bodegas
    Produkcijska kuća: Agosto la Película, La Canica Films
    Direktor fotografije: Arnau Valls
    Montaža: Ángel Hernández Zoido
    Glumci: Antonio de la Torre, Luis Callejo, Ruth Diaz, Manolo Solo

    Zemlja: Španjolska
    Godina: 2016.
    Trajanje: 91'
    Početak prikazivanja: 22. 3. 2018.

    Sinopsis

    Onoga dana kad je tragično izgubio suprugu u brutalnoj pljački draguljarnice, Jose je izgubio sve i nakon osam godina još uvijek se nije oporavio. Počinje zalaziti u bar u kojem radi Ana i prvi puta se upušta u strastvenu vezu. Osamljena je i Ana, jer suprug joj je u zatvoru. No, on izlazi na slobodu i to posve mijenja situaciju. Jose se od mirnog čovjeka pretvara u hladnog osvetnika, koji kreće u nezaustavljivi pohod u kojem će prijeći sve granice. Jer osveta je, doista, najbolje servirana hladna. Glumac Raúl Arévalo u svojem impresivnom redateljskom debiju donosi oštrouman triler osvete koji je osvojio čak četiri nagrade Goya te se tako svrstava u najznačajniji španjolski film godine.

    Nagrade i festivali

    Venecijanski filmski festival, Orizzonti - specijalna nagrada za najbolju glumicu (Ruth Diaz)

    Goya nagrade - 11 nominacija, 4 nagrade - najbolji film, najbolji debitant, najbolji scenarij, najbolji sporedni glumac (Manolo Solo)

    Feroz - 6 nagrada uključujući one za najbolji film i najboljeg redatelja

    Sindikat španjolskih glumaca - 3 nagrade; za najbolju mušku ulogu, dvije nagrade za sporedne uloge

    Udruženje španjolskih scenarista - 5 nagrada; za najbolji film, najboljeg redatelja debitanta, najbolju sporednu mušku ulogu, najbolju sporednu žensku ulogu, najbolji scenarij

    Životopis redatelja

    Raúl Arévalo je španjolski glumac najpoznatiji po ulozi u 'Ljetnoj kiši' Antonija Banderasa. Arévalo se glumom počeo baviti 2001. godine, kad je odigrao ulogu Carlosa u španjolskoj TV seriji 'Compañeros'. Prvu filmsku ulogu ostvario je u filmu 'With George Bush on My Mind', a uspjeh stiže s ulogom Israela u filmu 'Almost Black' u režiji Daniela Sáncheza Arévala. Ovo je njegov redateljski debi.

    Iz kritika

    Visoko stiliziran španjolski film s uzbuđujuće šokantnom radnjom i briljantnom režijom koja oduzima dah. Alfonso Rivijera, Cineuropa

    Arévalo uspjeva proizvesti najnedostižniji atribut na poznatom području osvetničkog trilera: iznenađenje. Jessica Kiang, Variety

    Povremeno španjolska kinematografija proizvede ovakav krasan, kompaktan triler koji je doista autentično španjolski, a ne imitacija američkih modela. Jonathan Holland, The Hollywood Reporter

    Nemojte se zakinuti za užitak gledanja ovog ostvarenja. Koraljka Suton, Arteist

    Dvorana Müller
    9.7. Ponedjeljak, 20:30
    4.8. Subota, 19:00

    Kupi ulaznice

Sljedeći
Prethodni

Izdvojeno