EN HR
  • 28.veljača

    Kreću četvrti Ženijalni dani!

    Ovogodišnje 4. izdanje Ženijalnih dana, filmske fešte u organizaciji Hrvatske mreže neovisnih kinoprikazivača održat će se od 8. do 11. ožujka u 27 gradova, od kojih se 3 nalaze na otocima, 32 neovisna kina diljem zemlje povodom 8. marta, Međunarodnog dana žena.

     

    U četiri dana, od četvrtka do nedjelje, u našem kinu bit će prikazana tri filma iz recentnog ženskog i/ili feminističkog filmskog tanjura. U osmomartovskom raspoloženju ponavljamo najvažnije lekcije iz drugog vala feminizma (Božja volja, 2017.), sa skokom na pop kulturu osamdesetih godina i njezinu kraljicu, Whitney Houston (Whitney: Biti svoja, 2017.) pa sve do najrecentnijeg ostvarenja kultne francuske redateljice Claire Denis (Isabellino sunce, 2017.), jedne od najprominentnijih autorica europske kinematografske današnjice.

     

    Iz Švicarske nam stiže feel good komedija o vrlo ozbiljnoj temi, film Božja volja redateljice Petre Volpe o kućanici iz malenog sela u ruralnoj Švicarskoj koja mora naučiti kako postati predvodnica lokalnih sufražetkinja. 1971. godina je, i dok cijeli svijet drmaju posljedice seksualne revolucije, a u ostatku Europe žene ravnopravno sudjeluju u društvenom i političkom životu, u uređenoj i bogatoj Švicarskoj nema ni političarki ni glasačica. Ovo nagrađivano ostvarenje, koje je imalo hrvatsku premijeru kao film otvaranja prošlogodišnjeg izdanja Zagreb Film Festivala, donosi priču o tome kako su žene u ovoj zemlji tek 1971. uspjele uvjeriti muškarce da im prvi put u njihovoj povijesti daju pravo glasa na referendumu.

     

    Dokumentarni film Whitney: Biti svoja Nicka Broomfielda i Rudija Dolezala nudi jedinstveni pogled iza kulisa ove kraljice popa na vrhuncu slave i na okolnosti koje su doprinijele prekidu njezine karijere i preranoj smrti 2012. godine. Njezini hitovi bili su na vrhovima top-lista  i u neprestanoj rotaciji MTV-a u osamdesetima i devedesetima zbog čega je Whitney Houston, odrasla u crnom getu Newarka, postala najbogatija afroamerička izvođačica tog vremena, sa zaradom i popularnošću dotad rezerviranom samo za njezine kolegice bijele boje kože. U dokumentarcu prepunom nikad prije viđenog materijala postaje jasno kako pjevačica koja je bila češće na vrhovima top-lista nego sami Beatlesi, bez obzira na sve, nikad nije imala privilegiju biti slobodna i vjerna sama sebi.

     

    Isabellino sunce, od kritike izvrsno ocijenjenoj romantičnoj komediji, vrlo neobičnom žanru za inače vrlo političnu i angažiranu redateljicu kao što je Claire Denis, mapiraju se prolazni trenuci užitka, emocionalnih zamki i fajronta žene u tzv. srednjim godinama koja još uvijek dejta. Glavna junakinja Isabellinog sunca, koju u filmu sjajno utjelovljuje Juliette Binoche, slikarica je u svojim pedesetim godinama, vodi svoju galeriju, ima uspješnu karijeru; razvedena je i ima dijete. Neprestano se sapliće iz afere u aferu s muškarcima različitih karaktera, bračnih statusa, godina i neuroza, kojima je zajedničko samo to da nemaju baš ništa zajedničko s njom. Film je premijerno prikazan u Cannesu gdje je otvorio prestižnu Directors' Fortnight sekciju i osvojio nagradu SACD.

     

    Četvrte Ženijalne dane organizira Kino mreža uz financijsku potporu Hrvatskog audiovizualnog centra, a odvijaju se u 27 gradova i 32 neovisne kino dvorane: Kino Mediteran Bol, Centar za kulturu Čakovec, Kino 30. svibnja (Daruvar), Kino Visia (Dubrovnik), Kino Mediteran Hvar, Kino Mediteran Imotski, Kino Ivanec, Kino Mediteran Komiža, Kino Velebit (Koprivnica), Kino Moslavina (Kutina), Kino Pobjeda Metković, Dvorana Relković (Nova Gradiška), Kino Novska, Kino Urania (Osijek), Kino Hrvatski dom (Pakrac), Dom kulture Grada Preloga, Kino Valli (Pula), Art-kino Croatia (Rijeka), Pop up kino (Samobor), Dom kulture Kristalna kocka vedrine (Sisak), Kino Slatina, Kino Karaman, Kinoteka Zlatna vrata (Split), Kino Zelina (Sv. Ivan Zelina), Kino Gaj (Varaždin), Kino Gorica (Velika Gorica), MMC Zabok, Art-kino Metropolis, Kino Europa, Kino Kinoteka, Kino Tuškanac, MM centar (Zagreb).

Izdvojeno