• 5.listopad

Nastavljamo niz iz Cannesa i prikazujemo Amy!

Od 8. listopada na našem redovnom repertoaru pogledajte 'Jastoga', dobitnika nagrade žirija u Cannesu, te 'Amy', sjajan britanski dokumentarac o Amy Winehouse snimljen četiri godine nakon njezine smrti 2011. godine, a u petak, 9. listopada, pretpremijerno prikazujemo 'Dheepana', dobitnika kanske Zlatne palme.

'Jastog' je prvi film na engleskom jeziku sad već kultnog grčkog redatelja Yorgosa Lanthimosa, predvodnika grčkog novog vala i autora filmova 'Očnjak' i 'Alpe'. Radnja 'Jastoga' smještena je u blisku budućnost u kojoj samci postaju potpuno društveno neprihvatljivi. Smještaju ih u zatvorene ustanove gdje su prisiljeni unutar 45 dana pronaći adekvatnog partnera; u suprotnom će biti pretvoreni u životinje i pušteni u divljinu. Smiješno dirljiva satira naše univerzalne opsesije vezama i uvjerenja da je 'sparivanje' najuzvišeniji oblik ljudske sreće i civilizacijski akt koji nas razlikuje od zvijeri.

Sjajni i dirljiv dokumentarac Asifa Kapadia o životu slavne Amy Winehouse, 'Amy', po prvi put pruža uvid u rijetke i često iznimno intimne arhivske materijale iz života ove slavne pjevačice i umjetnice, sakupljene sa video kazeta, mobitela, novinskih naslovnica i isječaka televizijskih emisija. Film prati njezin život od mlade, prpošne i nevjerojatno talentirane šesnaestogodišnjakinje do njezine smrti od zatajenja srca u 27. godini, uzrokovanog burnim načinom životom. Film postavlja pitanja o ulozi koju su u Amynom životu imali njezin otac, frenetična veza i brak sa Blakom Fielder-Civilom, a posebno su uznemirujući snimci neprestanog medijskog proganjanja zvijezde. Tužan portret kratkog života nespremnog na ogroman teret slave, ispunjenog neobuzdanim uživanjem droge i razarajućim emocionalnim odnosima.

Niz ovotjednih filmskih noviteta zaključuje 'Dheepan', najnoviji film francuskog redatelja Jacquesa Audiarda ('Otkucaj koji je moje srce preskočilo' i Prorok') koji mu je donio Zlatnu palmu na ovogodišnjem filmskom festivalu u Cannesu. U središtu ove imigrantske drame su sudbine lažne obitelji tamilskih izbjeglica sastavljene od bivšeg vojnika, mlade žene i djevojčice. Troje dotadašnjih neznanaca odlučuju pretvarati se da su obitelj kako bi si u Francuskoj pokušali stvoriti novi život.