EN HR
  • Bez naslova

    Untitled, dokumentarni

    Info

    Redatelj: Michael Glawogger, Monika Willi
    Scenarist: Michael Glawogger, Monika Willi, Attila Boa
    Produkcijska kuća: Lotus Film, ORF Film/Fernseh-Abkommen
    Direktor fotografije: Attila Boa
    Montaža: Monika Willi

    Zemlja: Austrija
    Godina: 2017.
    Trajanje: 105'

    Sinopsis

    Prve riječi koje čujemo u Bez naslova one su pokojnog Michaela Glawoggera. Tri godine nakon tragične smrti od malarije, Glawogger nudi ključ za njegovo razumijevanje filmske umjetnosti: “Najljepši film kojeg bih mogao zamisliti” kaže on, “onaj je koji nikada ne bi stao.”

    Napori njegove dugogodišnjeg montažerke Monike Willi da na temelju Glawoggerovih bilješki o proizvodnji i dugogodišnjeg suradničkog razumijevanja završi Bez naslova može, u svjetlu ove izjave, izgledati paradoksalno. Ali i dosljedno. Glawoggerovim riječima, projekt koji je započeo  film je “bez teme”, “bez naslova” – zapravo… film “ni o čemu”. Drugi glas koji čujemo u filmu je onaj Fione Shaw, koja naglas čita Glawoggerove bilješke i Monikine riječi u trećem licu. (posveta Markerovom Sans Soleilu možda?)

    Što je točno Bez naslova, onda? Sastavljen u cijelosti od sirovih snimki redatelja i snimatelja Attile Boe, tijekom dvogodišnjeg raspona u desetak zemalja, film je po formi kompendij. Poznavajući Glawoggerov opus, više od 20 godina djelovanja u filmskoj produkciji, ovaj konceptualni pristup bio je – inicijalno – vjerojatno manje od prijedloga teme, već više strateški manevar kako bi se izbjegla ikakva tema. Unatoč tome što ne postoji opća tema, pojavljuju se motivi. Tjelesnost i kompeticija su jedna: u Dakaru, momčad hrvača natječe se na plaži; negdje drugdje, manje stručan oblik borbe se događa kada je mladić neprijateljskim razlozima pretučen od strane mještana dok sugrađani promatraju. Putovanje je drugi: Tuarezi na pustinjskom vlaku, čovjek na pretovarenom magarcu, dječak na skejtu. Životinje su treći: prašnjavi otvoreni trg ispunjen magarcima, nježni zagrljaj na granici petinga muškarca s velikim crnim psom. Bez naslova tako, na kraju, ostaje odiseja koji poziva na iskustvo rijetko promatranih aspekata ljudskog ponašanja i istinska posveta velikom redatelju.

    Nagrade i festivali

    službena selekcija Berlin Film Festival 2017.; službena selekcija CPH:DOX 2017.; službena selekcija Karlovy Vary Film Festival 2017.; službena selekcija London Film Festival 2017.