EN HR
  • 21.siječanj

    'Konformist' uz gostovanje Vittorija Storara

    Prva ovogodišnja Kinolektira posvećena je talijanskom filmskom velikanu, nedavno preminulom Bernardu Bertolucciju. U utorak, 5. veljače 19:30 sati u sklopu programa Kinolektira koji na naše veliko platno donosi odabrane filmske klasike, prikazujemo stilizirani politički triler 'Konformist' (1970) smješten u Mussolinijevu Italiju. Prije projekcije u svoj omiljeni Bertoluccijev film uvest će nas legendarni filmski snimatelj i česti Bertoluccijev suradnik Vittorio Storaro.

     

    Marcello Clerici (Jean-Louis Trintignant) zajedno sa suprugom Giulijom (Stefania Sandrelli) putuje na medeni mjesec u Pariz. Marcello u autu promišlja svoj životni put, koji ga vodi prema pravom cilju putovanja: ubojstvu antifašističkog aktivista Quadrija (Enzo Tarascio), svojega bivšeg profesora filozofije, i njegove žene.

     

    'Konformist' je jedan od najpoetičnijih i najutjecajnijih filmova svih vremena. Bertolucci uspijeva naoko neizvedivo – stvara film iznimnog umjetničkog senzibiliteta, koji istovremeno obiluje uzbudljivim automobilskim potjerama, erotikom i nasiljem. Coppola, Scorsese i Spielberg zadivljeno su isticali ovu virtuoznu adaptaciju romana Alberta Moravije kao inspiraciju svojim filmovima. Coppola je čak namamio Bertoluccijeva snimatelja Vittorija Storara na Filipine kako bi mu pomogao dovršiti njegovo remek-djelo 'Apokalipsa sada'.

     

    Bertoluccijeva elegantna ali uznemirujuća drama o psihologiji fašizma ističe se svojom bravuroznom kombinacijom političkog angažmana i vizualne raskoši. Iznimno dinamična kamera Vittorija Storara koristi čitav niz kolorističkih postupaka i rakursa tvoreći osebujan spoj fašističke estetike monumentalnosti, ekspresionističkih i nadrealističkih motiva, posebno naglašavajući ulogu odnosa svjetla i sjene, stvarnosti i privida. 

     

    Glavni protagonist Clerici želi se po svaku cijenu uklopiti, međutim normalnost ne postiže čak niti u abnormalnom fašističkom društvu. Vremenski nepovezane scene kao i brojni prizori koji Clericija smještaju u zatvorene prostore i iza rešetaka, prozora i vrata, naglašavaju njegovu zatočenost u nerazriješenoj prošlosti i upućuju na središnji problem ideološkog sljepila.

     

    Sȃm Bertolucci film je ironično opisao kao priču o sebi i Godardu: »Ja sam Marcello i snimam fašističke filmove i želim ubiti Godarda koji je revolucionar i snima revolucionarne filmove i koji mi je bio učitelj«.

     

    Višestruko nagrađivani talijanski redatelj tijekom 60-ih godina uz Antonionija, Fellinija i Pasolinija bio je ključna figura talijanskog novog vala, a kasnije se istaknuo uspješnom holivudskom karijerom. Autor je kontroverzne romanse 'Posljednji tango u Parizu' i povijesnog spektakla 'Posljednji kineski car' za koji je osvojio devet Oscara, uključujući one za najbolji film i najbolju režiju.

     

    Projekciju 'Konformista' i gostovanje Vittorija Storara donosimo u suradnji s Talijanskim institutom za kulturu u Zagrebu. Razgovor prije projekcije vodit će filmski kritičar Boško Picula.

     

    Ulaznice za projekciju mogu se nabaviti na našoj blagajni ili na web stranici kupiulaznicu.kinoeuropa.hr po cijeni od 15 kn.

     

    Napomena: za program Kinolektire ne vrijede paketi ulaznica kina Europa.