EN HR
  • Konformist

    Il conformista, triler/drama

    Info

    Redatelj: Bernardo Bertolucci
    Scenarist: Bernardo Bertolucci (prema romanu Alberta Moravije)
    Producent: Giovanni Bertolucci, Maurizio Lodi-Fè
    Produkcijska kuća: Mars Film, Marianne Productions, Maran Film
    Direktor fotografije: Vittorio Storaro
    Montaža: Franco Arcalli
    Glazba: Georges Delerue
    Glumci: Jean-Louis Trintignant, Stefania Sandrelli, Gastone Moschi, Enzo Tarascio, Dominique Sanda, Pierre Clémenti

    Zemlja: Italija, Francuska, Zapadna Njemačka
    Godina: 1970.
    Trajanje: 113'

    Sinopsis

    Marcello Clerici (Jean-Louis Trintignant) zajedno sa suprugom Giulijom (Stefania Sandrelli) putuje na medeni mjesec u Pariz. Marcello u autu promišlja svoj životni put, koji ga vodi prema pravom cilju putovanja: ubojstvu antifašističkog aktivista Quadrija (Enzo Tarascio), svojega bivšeg profesora filozofije, i njegove žene. Prije projekcije u svoj omiljeni Bertoluccijev film uvest će nas legendarni filmski snimatelj i česti Bertoluccijev suradnik Vittorio Storaro. 

    Nagrade i festivali

    Oscari 1972. - nominacija za najbolji adaptirani scenarij
    Zlatni Globusi 1972. - nominacija za najbolj film na stranom jeziku
    Berlinale 1970. - nagrada Interfilm, nominacija za Zlatnog medvjeda
    Nagrade David di Donatello 1971. - najbolji film

    Životopis redatelja

    Bernardo Bertolucci (1940 - 2018) pohađao je studij suvremene književnosti na sveučilištu u Rimu, no odustao je od školovanja dobivši posao kao asistent redatelja Pieru Paolu Pasoliniju na njegovu prvijencu, filmu Accattone (1961). Već iduće godine Bertolucci ostvaruje i debi režijom filma Smrt (La commare secca). Uslijedili su Prije revolucije (Prima della rivoluzione, 1964), Partner (1968) i Strategija pauka (Strategia del ragno, 1970), no međunarodnu pažnju i uspjeh stekao je tek filmom Konformist (Il conformista, 1970) osvojivši nominaciju za Oscara za adaptirani scenarij. Potom snima kontroverzni Posljednji tango u Parizu (L' ultimo tango a Parigi, 1972) s Marlonom Brandom u glavnoj ulozi. Idući, više nego petosatni, epski film Dvadeseto stoljeće (Novecento/1900, 1976) bio je prisiljen skratiti. Ipak, 1991. godine Paramount studio izdao je punu verziju filma. Film Mjesec (La luna, 1979) nije prihvatila ni kritika ni publika. Međunarodni ugled potvrdio je epskom pričom Posljednji kineski car (The Last Emperor, 1987) koja je osvojila devet Oscara od kojih se izdvajaju oni za najbolji film, režiju i adaptirani scenarij. Film je obilježen jedinstvenom vizualnom estetikom, karakterističnom za Bertoluccijev fimski rad. Azijskoj tematici vratio se filmom Mali Buda (Little Buddha, 1993), a potom snimio Čaj u Sahari (The Sheltering Sky, 1990), no nijedan nije postigao osobiti uspjeh. Zavodljiva ljepota (Stealing Beauty, 1996) proslavila je Liv Tyler, a posljednji zapaženi film mu je Sanjari (The Dreamers, 2003) čija je radnja smještena u Parizu šezdesetih.

    Projekciju 'Konformista' i gostovanje Vittorija Storara donosimo u sklopu redovnog programa Kinolektira, u suradnji s Talijanskim institutom za kulturu u Zagrebu.