Redatelj: Jim Jarmusch
Scenarist: Jim Jarmusch
Producent: Mark Friedberg
Produkcijska kuća: Amazon Studios, Animal Kingdom, Inkjet Productions, K5 Film, Le Pacte
Direktor fotografije: Frederick Elmes
Montaža: Affonso Gonçalves
Glazba: Jim Jarmusch, Carter Logan, Sqürl
Glumci: Adam Driver, Golshifteh Farahani, Nellie, Rizwan Manji, Barry Shabaka Henley
Zemlja: SAD, Francuska, Njemačka
Godina: 2016.
Trajanje: 118'
Početak prikazivanja: 15. 4. 2017.
Paterson, New Jersey. Upoznajemo Patersona, vozača koji dijeli ime sa gradom u kojem živi i radi. Njegov život je, čini se, jedna velika rutina. Svakoga dana on sjeda u autobus koji vozi dobro znanom rutom, sluša razgovore putnika, u pauzama piše poeziju, popije točno jedno pivo u omiljenom kafiću i vrati se kući voljenoj supruzi Lauri. Za razliku od njegovog, Laurin život svakodnevno se mijenja. Njezini snovi i ambicije iz dana u dan su drugačiji. No, usprkos potpuno različitim karakterima Paterson voli Lauru i ona voli njega. On podržava njezine novootkrivene ambicije, ona slavi njegovu nadarenost za poeziju.
Cannes Film Festival 2016. - nagrada Palm Dog, nominacija za Zlatnu palmu
Boston Online Film Critics Association 2016. - BOFCA nagrada
Los Angeles Film Critics Association Awards 2016. - LAFCA nagrada
Iowa Film Critics Awards 2017. - IFC nagrada
Međunarodni filmski festival u Rotterdamu 2017. - nominacija za MovieZone nagradu
Jim Jarmusch rođen je 1953. Studirao je englesku književnost na Sveučilištu Columbia te film na Sveučilištu New York, pod mentorstvom Nicholasa Raya. Prema vlastitom scenariju snima i montira prvi igrani film 'Neprekidni praznici' (1980), koji odražava utjecaje njujorškog undergrounda i europskog modernističkog filma, te najavljuje temeljne motive svojega opusa – prikaz društvenih marginalaca, putovanje, nekomunikativnost, opsjednutost ikonama pop-kulture. U drugom filmu 'Čudnije od raja' (1984), proširenoj inačici kratkog filma 'Novi svijet', tim se motivima pridružuje percepcija Amerike očima autsajdera, a izdvaja se minimalističkim stilom i humornim dijalozima. Film je skrenuo pozornost na redatelja nakon debitantske nagrade na festivalu u Cannesu. Sljedeći, kultni film 'Pod udarom zakona', razrađujući prethodne motive u parodiji zatvorskog filma s trima bizarnim likovima, gradi komiku nerazmjerom entuzijastičnog doživljaja Amerike talijanskih imigranta i ravnodušnosti dvojice pravih Amerikanaca. Sličnih preokupacija i metažanrovske motivacije, ali drukčije narativno-strukturalne gradnje, tri su omnibus-priče 'Tajanstvenog vlaka' (1989.), povezane fascinacijom Jarmuscha i njegovih likova pop-glazbom (E. Presleyem) i općenito pop-kulturom, dok je 'Noć na zemlji' (1991.), s pet taksi-priča iz pet vremenskih zona. Filmom 'Mrtav čovjek', revizionističkim vesternom u kojemu je mit o američkoj granici podvrgnut brojnim inverzijama te poništenju metafizičkim putovanjem u "smrt", počinje nova etapa njegove karijere obilježena filmovima sumorna i liričnija raspoloženja, kojima pripada i preradba gangsterskog žanra u filmu 'Put samuraja' (1999). Povremeno snima dokumentarne i kratke filmove (istaknuta serija 'Kava i cigarete'), te nastupa kao cameo-glumac u filmovima amer. nezavisnih autora (Dim u lice W. Wanga, 1995.). Jedinstven filmski svijet, distingvirani minimalistički stil i ustrajavanje izvan matice holivudske kinematografije čine ga jednim od najvažnijih američkih redatelja i ključnom figurom suvremenog američkog nezavisnog filma, a zbog osjetnih utjecaja europskih, osobito modernističkih autora, poput M. Antonionija i F. Fellinija, i "najeuropskijim" američkim redateljem.