EN HR
  • Gorka nadnica

    Ku Qian

    Info

    Redatelj: Wang Bing
    Scenarist: Wang Bing
    Direktor fotografije: Wang Bing
    Montaža: Dominique Auvray, Wang Bing

    Zemlja: Francuska, Kina
    Godina: 2016.
    Trajanje: 152 minute

    Sinopsis

    Tema migracije, središnja u 'Ta’angu', razvija se ovdje na “unutarnjem” planu. 'Gorka nadnica' prati troje ljudi koji dolaze u grad u istočnoj Kini da bi bili apsorbirani u lokalnu radnu snagu i samljeveni u žrvnju rada na normu. Karakterisitčno oštro, i vizualno i zvučno, film izbjegava estetsku finoću pri praćenju svojih likova, a Wang Bingovo odbijanje da nametne umjetnu narativnu strukturu čini 'Gorku nadnicu' teškom za gledanje na mnogo načina – iako nema “punu dužinu” njegovih filmova kao što su 'Till Madneess Do Us Part' ili 'West of Tracks'. Moguće je film promatrati i kao snažnu tezu suštine ‘filma sporosti’: da postoji jednostavno u samom svom postojanju, i da donosi što god svatko od gledatelja unese u njega.

    Niz je to slika, opažanja, krokija, svaki intimno isprepleten kao i život, staništa, situacije njegovih likova, svaki samo elaboriran u svrhu jačanja njihova kumulativna učinka. Postoji kao takav, a iskušava ne gledateljevu toleranciju (kao primjerice Tsai Ming-iang u 'Psima lutalicama') ni svoje umjetničke preduvjete. 'Gorka nadnica' je prikladno nemilosrdna, nepopustljiva izjava o radu u suvremenoj Kini, njegova pojavnost se proteže čak i na ono malo kućnih scena, bilo kratkih preludija ili interludija između proširenih epizoda monotonog, besmislenog i ubitačnog rada; ponavljanja istog pokreta kao na traci. Plaća je mala, radni uvjeti su loši, životni uvjeti još više: prostranstvo (ali i zabrana) betona i nereda, i makro i mikro. U takvim okolnostima, Wang Bing pokazuje što (p)ostaje od ljudske prirode, te tako razotkriva istinski štetni učinak tog uzaludnog, klasnog iskorištavanja na karakter njegovih subjekata. Oni su konzumirani nepotrebnim potrepštinama i tragedija je neizbježna; neizbježna kao i njihova apatična reakcija na nju. Namjerno su uključene i incidentne situacije, ali je timbar i tih epizoda sukladan ostatku filma. Na svaki mogući način i uvijek, ono što pratimo na platnu težak je rad, a nadnica je gorka.

    Česta skakanja iz jedne priče na drugu, odbijanje izvanjske, umjetne narativne strukture i otvoreno predstavljanje retoričkih argumenata zahtjeva od gledatelja nepomućenu koncentraciju i uranjanje u surov svijet konstantnog “lutanja” koje je, kako je sam Wang Bing rekao, postala dominantna konstanta kineskog društva.

    Nagrade i festivali

    nagrada Horizons za najbolji scenarij, Venice Film Festival 2016.
    nagrada Horizons za najbolji film, Venice Film Festival 2016. (nominacija)
    službena selekcija Rio de Janeiro International Film Festival, 2016.